Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Zolang je de reparatiemelding van Windows blijft negeren zal deze telkens terugkomen. Je schijf is immers nog steeds niet gerepareerd. Gewoon éénmaal Windows de schijf laten repareren, en vervolgens de schijf nooit meer zomaar verwijderen zonder veilig te verwijderen en je zou de repareermeding niet meer moeten krijgen.

Volgens mij wordt er voor elk Sentry Mode moment een map aangemaakt en daarin de clips van de laatste 10 minuten voor en na het event bewaard. Dus als je 6 meldingen hebt en 7 mappen komt dat (bijna) overeen met mijn theorie.
Haha. Bijna! Nu nog even die map met filmpjes van tijdens het rijden :)
Toch iets met obstakels, hard oprekken, hard afremmen?

Had de stick trouwens de vorige keer wel gerepareerd voor het terugstoppen. Dus dat kan het niet zijn. Ach, het zal wel. Tesla doet alles anders, dus dat ook
 
Je kunt de wielen naar hartenlust verwisselen en hoeft verder niets te doen. Het TPMS bepaalt de locatie van elk zendertje op basis van de afstand tot de twee antennes.[/QUOT
Beginners vraag:
De achterbanden van onze M3 LR AWD slijten sneller dan de voorbanden, voor nog 6,5mm profiel en achter nog 5mm na 18.000km.
NB. volgens mij hebben de 18" Michelin banden 7,1mm profiel nieuw?
Op zich niet veel slijtage en niet vreemd dat achter wat harder gaat dan voor maar nu zou ik graag de wielen "roteren" (de achterbanden/wielen naar voor ETC) daarna zullen de TPMS sensoren niet meer kloppen?
Kan ik zelf de TPMS sensoren weer kloppend maken zodat ik op het scherm de druk van het correcte wiel op de correcte plaats te zien krijg na het "roteren" van de wielen?
Mocht je het zelf gaan doen. Let wel dat sommige banden een verplichte rolrichfing hebben. Je kan wel voor en achter wisselen dan als ze maar aan dezelfde zijde van de auto blijven.
 
Beginnersvraag video: Als je een Samsung ssd koopt van 500 GB, zoals hier vaak geadviseerd, moet je die dan nog formateren? Ik heb hem er nu aan gehangen zoals die wordt geleverd, en heb een map TeslaCam gemaakt, maar er worden geen videos in weggeschreven. Ik heb wel de bewakingsmode aanstaan.

Beginnersvraag Navigeren: ik reed vandaag ergens naartoe en zag dat ik er met 6 procent zou aankomen. Ik wilde onderweg graag superchargen, maar ik kon niet vinden hoe ik een tussenstop zou kunnen maken, en zag dus ook geen overzicht met superchargers. Hoe kan ik dat wel doen op een rit waar volgens Tesla onderweg laden niet nodig is?
 
Beginnersvraag video: Als je een Samsung ssd koopt van 500 GB, zoals hier vaak geadviseerd, moet je die dan nog formateren? Ik heb hem er nu aan gehangen zoals die wordt geleverd, en heb een map TeslaCam gemaakt, maar er worden geen videos in weggeschreven. Ik heb wel de bewakingsmode aanstaan.

Beginnersvraag Navigeren: ik reed vandaag ergens naartoe en zag dat ik er met 6 procent zou aankomen. Ik wilde onderweg graag superchargen, maar ik kon niet vinden hoe ik een tussenstop zou kunnen maken, en zag dus ook geen overzicht met superchargers. Hoe kan ik dat wel doen op een rit waar volgens Tesla onderweg laden niet nodig is?
Vraag 1 kan ik beantwoorden. Je moet de stick inderdaad vooraf formatteren. Let op dat je het prehistorische FAT32 (op de Mac MSDos FAT) selecteert. Modernere varianten schijnen niet te werken.

Vraag 2 heb ik nog niet meegemaakt. Ik ging er vanuit dat dit automatisch door de navigatie werd ingepland maar blijkbaar dus niet. Ik ga ook even zoeken.
 
Beginnersvraag Navigeren: ik reed vandaag ergens naartoe en zag dat ik er met 6 procent zou aankomen. Ik wilde onderweg graag superchargen, maar ik kon niet vinden hoe ik een tussenstop zou kunnen maken, en zag dus ook geen overzicht met superchargers. Hoe kan ik dat wel doen op een rit waar volgens Tesla onderweg laden niet nodig is?
1x op het touchscreen drukken in het beeld van de navigatie. Dan komt rechts onderin een popup waar je ook een oplaadsymbool ziet. Als je daar op drukt krijgt je een overzicht van de superchargers.

In het begin werd ik behoorlijk nerveus van 6%, maar tegenwoordig vind ik 2% al prima om thuis te komen. Ik weet dat hij het ontzettend nauwkeurig uit rekent. En als het niet zo is dan rij ik het laatste stukje wat langzamer.

Portieren vooraan gaan open na 1 druk op de portierknop aan de deur. De achterportieren moet je blijven duwen op de portierknop om te openen.kinderslot staat niet aan. Is dit normaal?
Dat lijkt niet normaal. Is dat bij beide deuren?
 
1x op het touchscreen drukken in het beeld van de navigatie. Dan komt rechts onderin een popup waar je ook een oplaadsymbool ziet. Als je daar op drukt krijgt je een overzicht van de superchargers.

In het begin werd ik behoorlijk nerveus van 6%, maar tegenwoordig vind ik 2% al prima om thuis te komen. Ik weet dat hij het ontzettend nauwkeurig uit rekent. En als het niet zo is dan rij ik het laatste stukje wat langzamer.


Dat lijkt niet normaal. Is dat bij beide deuren?
Ja bij beide achterdeuren
 
1x op het touchscreen drukken in het beeld van de navigatie. Dan komt rechts onderin een popup waar je ook een oplaadsymbool ziet. Als je daar op drukt krijgt je een overzicht van de superchargers.

In het begin werd ik behoorlijk nerveus van 6%, maar tegenwoordig vind ik 2% al prima om thuis te komen. Ik weet dat hij het ontzettend nauwkeurig uit rekent. En als het niet zo is dan rij ik het laatste stukje wat langzamer.


Dat lijkt niet normaal. Is dat bij beide deuren?

Ga ik uitproberen, bedankt. Het is niet dat ik er nerveus van werd. Het is dat ik in Amsterdam alleen openbaar kan laden en dat kost 34 ct, terwijl ik bij een supercharger een stuk voordeliger uit zou zijn.
 
Beginnersvraag Navigeren: ik reed vandaag ergens naartoe en zag dat ik er met 6 procent zou aankomen. Ik wilde onderweg graag superchargen, maar ik kon niet vinden hoe ik een tussenstop zou kunnen maken, en zag dus ook geen overzicht met superchargers. Hoe kan ik dat wel doen op een rit waar volgens Tesla onderweg laden niet nodig is?

Als het nodig is maakt de auto een tussenstop. Als het niet nodig maar wel wenselijk dat kan je op de navigatie het bliksem tekentje aan tikken en dan zie je de SuC in de buurt. Wanneer je die weer aantikt vraagt hij of je daar naar toe wilt en warmt hij ook alvast de accu op om s.z.m. te kunnen laden aldaar.

Ik doe dit bijv. ook bij een stedentrip zodat je niet leeg op de bestemming aankomt en dan een publieke lader moet gaan zoeken.
 
  • Informative
Reactions: XanderB
Vraag 1 kan ik beantwoorden. Je moet de stick inderdaad vooraf formatteren. Let op dat je het prehistorische FAT32 (op de Mac MSDos FAT) selecteert. Modernere varianten schijnen niet te werken.

Vraag 2 heb ik nog niet meegemaakt. Ik ging er vanuit dat dit automatisch door de navigatie werd ingepland maar blijkbaar dus niet. Ik ga ook even zoeken.

EXT4 werkt ook.
 
Wat ik nog mis zijn de gewone laadpalen.. ik had gehoopt deze ook te kunnen zien in het navigatiesysteem, maar dat heb ik nog niet ontdekt..

Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Er is zo veel wildgroei aan palen en pasjes dat Tesla nooit een voor jou persoonlijk overzicht kan tonen. Komt nog bij dat er veel publiek geregistreerde palen zijn die bijvoorbeeld op bedrijventerreinen achter slagbomen staan, er palen geregistreerd staan op de verkeerde plek (kijk in Chargemap maar eens bij SuC Drachten wat daar staat aan publieke palen, en hoe dat matched met de werkelijkheid), etc, etc.

Het is zo'n totale chaos, daar kan je als autobouwer je klant niet op laten vertrouwen. Snellaadpalen zoals Fastned en IONITY opnemen zou nog kunnen. Publieke level-2 zie ik niet snel gebeuren.
 
Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Er is zo veel wildgroei aan palen en pasjes dat Tesla nooit een voor jou persoonlijk overzicht kan tonen. Komt nog bij dat er veel publiek geregistreerde palen zijn die bijvoorbeeld op bedrijventerreinen achter slagbomen staan, er palen geregistreerd staan op de verkeerde plek (kijk in Chargemap maar eens bij SuC Drachten wat daar staat aan publieke palen, en hoe dat matched met de werkelijkheid), etc, etc.

Het is zo'n totale chaos, daar kan je als autobouwer je klant niet op laten vertrouwen. Snellaadpalen zoals Fastned en IONITY opnemen zou nog kunnen. Publieke level-2 zie ik niet snel gebeuren.
Naar mijn weten verschijnen door de auto eerder gebruikte laadpunten selecteerbaar op de Google Maps kaart. Of hebben we die functionaliteit ook al ingeleverd voor een nieuw 8-bit spelletje?
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ik heb vorige week mijn Model 3 in ontvangst mogen nemen. Ik heb echter 2 vragen over mijn wagen.
- In TeslaFi is mijn max range 498 km. Dit zou toch eerder rond de 560 km moeten liggen? (LR AWD) Ik las dat kalibreren kan helpen, iemand die dit kan bevestigen en kan vertellen hoe ik dit het beste doe?
- De verkoper vertelde mij voor mijn aankoop dat HomeLink in Europa nog steeds standaard aanwezig is. Ik vind ergens nergens het icoon (vanboven) en in de opties vind ik er ook niets van terug. Mis ik iets of neem ik best contact op met Tesla?