Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe hebben jullie je SSD of USB geformatteerd in FAT32? Met Windows lukt dit niet meer. Ik heb al geprobeerd om het commando manueel in te geven zo start hij wel maar krijg dan de melding dat het bestand te groot is. Er zijn wel third party programma's maar tegen betaling. Zijn er andere oplossingen of kan het anders dan FAT32?
 
Hoe hebben jullie je SSD of USB geformatteerd in FAT32? Met Windows lukt dit niet meer. Ik heb al geprobeerd om het commando manueel in te geven zo start hij wel maar krijg dan de melding dat het bestand te groot is. Er zijn wel third party programma's maar tegen betaling. Zijn er andere oplossingen of kan het anders dan FAT32?

Model S USB\TeslaCam\... working fine
 
Wie heeft al succesvol het adres van de supercharger facturen laten wijzigen?
Bij mij staat mijn eigen naam er boven met het adres van de lease maatschappij. Ik lease de auto ex "brandstof" zoals ze dat zo mooi noemen. Bovenaan deze factuur zou ik graag de gegevens van mijn werkgever willen hebben.

Ik vermoed dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt?

Iemand hier ook problemen mee?
 
Hoe hebben jullie je SSD of USB geformatteerd in FAT32? Met Windows lukt dit niet meer. Ik heb al geprobeerd om het commando manueel in te geven zo start hij wel maar krijg dan de melding dat het bestand te groot is. Er zijn wel third party programma's maar tegen betaling. Zijn er andere oplossingen of kan het anders dan FAT32?
Ridgecrop Consultants Ltd
 
  • Like
Reactions: Hayden
Op een Mac gaat het formateren gelukkig prima :)

Overigens past mijn auto zich (soms) wel aan aan de maximale snelheid. Ik weet nog niet precies wat ik moet doen om daar controle over te hebben. Ik heb ingesteld dat ik 7km/h sneller wil rijden dan max is toegestaan, en soms kan ik ook gewoon niet sneller op de AP rijden, want dan zegt hij dat ik boven die 7 km uitkom. Alleen met m'n voet op het "gas" is dan mogelijk om sneller te gaan. Draaien aan het scrollwieltje haalt niets uit, hij gaat niet boven de 87 bv.
 
Ik heb een vraag over de ventilatie. Ik zet hem vaak op de eerste stand, zonder airco. 's ochtends zet ik af en toe de voorruit op ontwasemen. Hierbij schakelt hij naar standje 5 en zet hij de airco aan. Na een paar minuten is de wasem weg, en zet ik het ontwasemen weer uit. Hij schakelt dan weer netjes terug naar stand 1, maar de airco blijft aan. Deze moet ik dan handmatig uit zetten.

Hoe op te lossen? Iemand een idee?
 
Ik heb een vraag over de ventilatie. Ik zet hem vaak op de eerste stand, zonder airco. 's ochtends zet ik af en toe de voorruit op ontwasemen. Hierbij schakelt hij naar standje 5 en zet hij de airco aan. Na een paar minuten is de wasem weg, en zet ik het ontwasemen weer uit. Hij schakelt dan weer netjes terug naar stand 1, maar de airco blijft aan. Deze moet ik dan handmatig uit zetten.

Hoe op te lossen? Iemand een idee?
Hij houdt de temperatuur constant. Dat airco 'aan' staat wil niet zeggen dat hij airco ook echt aan staat. Alleen dat als de temperatuur te hoog wordt, gaat de airco automatisch aan.
 
Overigens past mijn auto zich (soms) wel aan aan de maximale snelheid. Ik weet nog niet precies wat ik moet doen om daar controle over te hebben. Ik heb ingesteld dat ik 7km/h sneller wil rijden dan max is toegestaan, en soms kan ik ook gewoon niet sneller op de AP rijden, want dan zegt hij dat ik boven die 7 km uitkom. Alleen met m'n voet op het "gas" is dan mogelijk om sneller te gaan. Draaien aan het scrollwieltje haalt niets uit, hij gaat niet boven de 87 bv.

Dat is een instelling van de AP. Als je dat niet wilt moet je de relatieve snelheid verhogen, bijvoorbeeld naar +10 of alleen rijden op de TACC en dan zelf sturen. Dan kan je wel harder.

Dat met die AP-max snelheid geldt trouwens alleen als je op een andere weg rijdt dan de snelweg. Zal wel een gevolg zijn van regelgeving.
 
Hij houdt de temperatuur constant. Dat airco 'aan' staat wil niet zeggen dat hij airco ook echt aan staat. Alleen dat als de temperatuur te hoog wordt, gaat de airco automatisch aan.

Er zijn m.i. meer momenten waarop de airco "aan" staat. Ik merk dat ook aan het elektra-verbruik wat door airco toeneemt (ook op momenten dat setpoint temp. in auto een stuk hoger is dan de buitentemperatuur) En soms merk ik het ook aan de beslagen ramen als ik airco uitschakel. Er zal dus waarschijnlijk ook op luchtvochtigheid "geaircoot" worden :)
 
  • Informative
Reactions: Danny1410
Zelfde probleem hier. Ben benieuwd of je al een oplossing hebt gevonden.

Nee helaas nog niet. Ik heb gechat met een medewerker (niet Nederlands) en die zei dat dan de auto op naam van mijn werkgever geregistreerd moet worden bij Tesla.

Dan is het natuurlijk wachten op een garagerekening (die gaat vast een keer komen voor iets) die dan ineens van de creditcard voor supercharging afgeschreven wordt, in plaats van de rekening naar de lease maatschappij.

Ik begrijp niet dat dit zo moeilijk moet zijn, inmiddels meer dan 11000 model 3's dit jaar in Nederland, en een handje vol model S en X die moeten betalen voor supercharges. Ik gok dat een groot gedeelte geleased is. Dan lopen er toch veel meer mensen tegen dit probleem aan?
 
Hoe hebben jullie je SSD of USB geformatteerd in FAT32? Met Windows lukt dit niet meer. Ik heb al geprobeerd om het commando manueel in te geven zo start hij wel maar krijg dan de melding dat het bestand te groot is. Er zijn wel third party programma's maar tegen betaling. Zijn er andere oplossingen of kan het anders dan FAT32?

Voor een Mac is er een instructiefilmpje op YouTube. Ik heb de link enkele dagen geleden gepost bij Dashcam/Sentry. Kon heel eenvoudig via de instellingen, maar je moet het weten...

Ik veronderstel dat er voor Windows een gelijkaardig filmpje zal te vinden zijn.
 
Voor een Mac is er een instructiefilmpje op YouTube. Ik heb de link enkele dagen geleden gepost bij Dashcam/Sentry. Kon heel eenvoudig via de instellingen, maar je moet het weten...

Ik veronderstel dat er voor Windows een gelijkaardig filmpje zal te vinden zijn.
Heb ik ook gevonden maar heb alles gedaan zoals voorzien en toch lijkt het niet te werken.
 
Vraag over EAP en NOA: ik had verwacht dat als de maximumsnelheid verandert, EAP / NOA ook de rijsnelheid aanpast, maar dat gebeurt bij mij niet automatisch.

Als ik bijv op een 130km-stuk rijdt en naar een 100km-stuk ga, blijft de Tesla 130km rijden. Klopt dit?

Ik kan de ingestelde snelheid wel aanpassen door op het max-snelheidsbordje linksboven te drukken, dan past de ingestelde snelheid zich aan (via het wieltje op het stuur kan natuurlijk ook). Maar dit zou toch makkelijk automatisch moeten kunnen?
Snelheid past zich enkel aan op secundaire wegen.
 
Hij houdt de temperatuur constant. Dat airco 'aan' staat wil niet zeggen dat hij airco ook echt aan staat. Alleen dat als de temperatuur te hoog wordt, gaat de airco automatisch aan.

Dank je voor je reactie. Ik heb hem echter nooit op 'auto' staan. En het lijkt me niet dat de airco 'aan' staat als ik hem handmatig uit heb staan. Temperatuur staat (handmatig) meestal op 20 graden. De airco-knop is ook niet blauw en dus uit. Hij wordt pas blauw als ik de op ontwasemen-knop druk. Bovendien voel ik koude lucht eruit komen ook. Het frustreert me dat - terwijl het buiten en in de auto fris is bij het starten - de airco aanblijft staan als het ontwasemen klaar is en niet automatisch weer teruggaat naar de stand van voor het ontwasemen.
 
  • Love
Reactions: pati07