Ger356
Member
Mooie samenvatting.Dankjewel voor alle antwoorden, ik ga als backup een pasje bestellen. Wel tof om te zien dat Tesla het qua laad netwerk wel dermate goed voor elkaar heeft dat een pasje eigenlijk overbodig is.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooie samenvatting.Dankjewel voor alle antwoorden, ik ga als backup een pasje bestellen. Wel tof om te zien dat Tesla het qua laad netwerk wel dermate goed voor elkaar heeft dat een pasje eigenlijk overbodig is.
Ook hier een 2019 M3 met dezelfde verschijnselen, maar bij mij is de oorzaak heel helder: de deurkrukken (meerdere deuren) gaan soms niet helemaal dicht en dan ziet de auto een open deur en sluit niet af. Moet binnenkort maar eens met WD40 of zo aan de gang. Dit is het eerste "mankementje" in bijna vijf jaar.Hmm. Mijn 2019 M3 LR sluit de laatste tijd regelmatig niet meer af als ik wegloop met m'n telefoon. En de verlichting blijft ook aan staan.
Ik kan m dan wel afsluiten met de app, je ziet de knipperlichten dan ook even knipperen. Echter spiegels blijven uitgeklapt en verlichting blijft aan.
Er zit niet echt regelmaat in het probleem, ene keer wel, andere keer niet.
Reset al geprobeerd, loste probleem niet op.
Instellingen in auto nagelopen, die staan goed (was niets in veranderd).
Software zit nu op 2023.38.6
Iemand enig idee wat te doen of vergelijkbaar probleem gehad?
Hmm, zou 't hier ook zo simpel zijn? Dat klinkt overzichtelijk Ger, ga ik nakijken. Dank!Ook hier een 2019 M3 met dezelfde verschijnselen, maar bij mij is de oorzaak heel helder: de deurkrukken (meerdere deuren) gaan soms niet helemaal dicht en dan ziet de auto een open deur en sluit niet af. Moet binnenkort maar eens met WD40 of zo aan de gang. Dit is het eerste "mankementje" in bijna vijf jaar.
En dat de hendels daardoor stroever sluiten bedoel je?Kan zijn dat het chroom van de handels aan het afbladderen is.
Als ik het goed heb ooit wel eens een vergelijkbare melding gelezen op dit forum -> bleek de stoelsensor van de M3 te zijn.Hmm. Mijn 2019 M3 LR sluit de laatste tijd regelmatig niet meer af als ik wegloop met m'n telefoon. En de verlichting blijft ook aan staan.
Ik kan m dan wel afsluiten met de app, je ziet de knipperlichten dan ook even knipperen. Echter spiegels blijven uitgeklapt en verlichting blijft aan.
Er zit niet echt regelmaat in het probleem, ene keer wel, andere keer niet.
Reset al geprobeerd, loste probleem niet op.
Instellingen in auto nagelopen, die staan goed (was niets in veranderd).
Software zit nu op 2023.38.6
Iemand enig idee wat te doen of vergelijkbaar probleem gehad?
Dankjewel. Das ook de moeite waard om uit te zoeken.Als ik het goed heb ooit wel eens een vergelijkbare melding gelezen op dit forum -> bleek de stoelsensor van de M3 te zijn.
Dan krijg je dezelfde situatie als "een bestuurder die op de stoel blijft zitten en de deur een keer open/dicht doet" (dan gaat de auto ook ook niet op slot)
Vergeet de 70%. Ik denk dat je over de 500000 km moet rijden om zo veel degradatie te krijgen. En met de nieuwere wagens nog meer. Mijn MS had na 6 jaar en 200000km 9,5% degradatie en de degradatiecurve vlakte meer en meer af met de leeftijd.Hallo leden,
Echt een groentje hier. Wij zijn thuis na aan het denken om een tesla y (standaard rwd) aan te schaffen. Dit is voor ons een erg grote uitgave. We vroegen ons echter af hoe we de garantie op de batterij precies moeten inschatten zien ( 160000 km of 8 jaar welke als eerste komt tegen 70%). Na deze 8 jaar of 160000, wat kunnen wij dan verwachten. Is de accu naar jullie ervaring dan al redelijk snel niet meer echt goed bruikbaar en dan aan vervanging toe of kan je ook “geluk” hebben en kan de accu ook nog goed heel lang meegaan na deze periode en aantal kilometers. Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige ons helpen met jullie mening/ervaring
Hallo leden,
Echt een groentje hier. Wij zijn thuis na aan het denken om een tesla y (standaard rwd) aan te schaffen. Dit is voor ons een erg grote uitgave. We vroegen ons echter af hoe we de garantie op de batterij precies moeten inschatten zien ( 160000 km of 8 jaar welke als eerste komt tegen 70%). Na deze 8 jaar of 160000, wat kunnen wij dan verwachten. Is de accu naar jullie ervaring dan al redelijk snel niet meer echt goed bruikbaar en dan aan vervanging toe of kan je ook “geluk” hebben en kan de accu ook nog goed heel lang meegaan na deze periode en aantal kilometers. Hopelijk kunnen jullie ervaringsdeskundige ons helpen met jullie mening/ervaring
Tja, je kan de TWC ook instellen dat je bijvoorbeeld op 10A laadt en dan laadt je met ca 7kW. Ik neem aan dat je 3x25 aansluiting hebt en dan heb je volgens mij nog 10kW over. Bovendien kan je de Tesla ook nog 's nachts opladen natuurlijk. Het voordeel is dat een TWC vrij goedkoop is en goed samenwerkt met je Tesla.Hallo leden,
Bedankt voor de eerdere input van jullie. Dit geeft ons meer inzicht van de daadwerkelijk gebruikers welke mening bij ons hoog aanslaat. We hebben echter nog een vraag. We kijken natuurlijk ook naar een laadpaal thuis. We hebben een vriendelijke monteur langs gehad die kwam kijken naar onze situatie en ons verder van advies voorzag. Aangezien wij een geen gas hebben thuis, gaat alles elektrisch. We hebben dan ook behoorlijk wat stroomverbruik al. De monteur gaf ons aan dat zijn advies was om juist geen wall conector te installeren van tesla zelf aangezien deze naar zijn weet ( zowel gen 1,2,3) er geen load balance in zit. Hij vond dat met onze thuissituatie echt een must. Onze vraag is dan ook wat jullie ervaringen zijn met een andere laadpaal (wall conectors) in plaats van die van Tesla. Of biedt de tesla wall conector echt zo veel voordelen dat je er niet om heen kan?
We horen graag verder over jullie ervaringen !
In principe kunnen vrijwel alle laadpalen prima een Tesla laden. De Wall Connector van Tesla zelf is goedkoop en heeft beperkte functionaliteit. In het draadje op dit forum over energiebesparing en gasloze huizen enz. Is recent dezelfde vraag gesteld Zie Duurzame Energie, Warmtepomp, Zonnepanelen, nulwoningen e.d.Hallo leden,
Bedankt voor de eerdere input van jullie. Dit geeft ons meer inzicht van de daadwerkelijk gebruikers welke mening bij ons hoog aanslaat. We hebben echter nog een vraag. We kijken natuurlijk ook naar een laadpaal thuis. We hebben een vriendelijke monteur langs gehad die kwam kijken naar onze situatie en ons verder van advies voorzag. Aangezien wij een geen gas hebben thuis, gaat alles elektrisch. We hebben dan ook behoorlijk wat stroomverbruik al. De monteur gaf ons aan dat zijn advies was om juist geen wall conector te installeren van tesla zelf aangezien deze naar zijn weet ( zowel gen 1,2,3) er geen load balance in zit. Hij vond dat met onze thuissituatie echt een must. Onze vraag is dan ook wat jullie ervaringen zijn met een andere laadpaal (wall conectors) in plaats van die van Tesla. Of biedt de tesla wall conector echt zo veel voordelen dat je er niet om heen kan?
We horen graag verder over jullie ervaringen !
Service menu (op youtube staan instructies)Weet er iemand hoe je de conditie van de 12v batterij kan controleren?
Is eigenlijk niet nodig. Je krijgt tijdig een melding als ze aan vervanging toe is.Weet er iemand hoe je de conditie van de 12v batterij kan controleren?