Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik veronderstel dat je met een 10 jaar oude wagen een optie bij de verzekering hebt genomen voor pechverhelping ? Of dit via ANWB (NL)/VAB (BE) aangeschaft hebt ?

Dan wordt jouw wagen naar het dichtstbijzijnde SUC getakeld.
 
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik veronderstel dat je met een 10 jaar oude wagen een optie bij de verzekering hebt genomen voor pechverhelping ? Of dit via ANWB (NL)/VAB (BE) aangeschaft hebt ?

Dan wordt jouw wagen naar het dichtstbijzijnde SUC getakeld.
Victor Insurance Allrisk maar die hebben al zoveel geblunderd dat ik hen liever niet inschakel. Mijn vrouw heeft een wegenwacht abonnement, ik zag net dat ik via een partner abbo ook lid kan worden voor €12 per jaar. Ik denk dat ik dat ga doen en hen dan ga inschakelen.
 
  • Like
Reactions: Paco
Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering"
Bij mij was het 6 jaar geleden nog: “wij kunnen slepen, maar als het geen garantiegeval blijkt te zijn, zal het je veel geld kosten. Je kan misschien beter zelf een sleepdienst inschakelen”.
Ik heb dan inderdaad mijn bijstandsverzekering ingeschakeld.
 
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Je kunt zo'n remklauw bij elke garage wel gangbaar laten maken, misschien een garage dichtbij zodat het vervoer wat minder een probleem is? Maar ja als het niet meer rolt moet er toch een flatbed komen. Misschien Tesla vragen of het bij je thuis gedaan kan worden?
 
Ik heb een model Y van januari 2024, sindsdien kijk ik regelmatig of ik de HomeLink optie aan te schaffen (Tesla App, Accessoires, Interieur, Model 3/Y Automatische garagedeuropener).

Deze is echter nooit in voorraad. Iemand enig perspectief of/wanneer deze optie terugkomt. Is er eventueel een goede aftermarket oplossing?
 
Ik heb een model Y van januari 2024, sindsdien kijk ik regelmatig of ik de HomeLink optie aan te schaffen (Tesla App, Accessoires, Interieur, Model 3/Y Automatische garagedeuropener).

Deze is echter nooit in voorraad. Iemand enig perspectief of/wanneer deze optie terugkomt. Is er eventueel een goede aftermarket oplossing?
E-mail sturen naar de service afdeling, dan bestellen ze hem voor je. Je kunt ook een service request aanmaken in de app (Service aanvragen -> Upgrades en accessoires -> Overig). Je ontvangt dan vanzelf een offerte.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Victor Insurance Allrisk maar die hebben al zoveel geblunderd dat ik hen liever niet inschakel. Mijn vrouw heeft een wegenwacht abonnement, ik zag net dat ik via een partner abbo ook lid kan worden voor €12 per jaar. Ik denk dat ik dat ga doen en hen dan ga inschakelen.
Ik denk dat als je nog geen lid bent dat je dan een eerste verhoogde bijdrage mag betalen die zo ongeveer gelijk is aan de sleepkosten (zo was 't in ieder geval ooit).
 
Ik zit soms in dubio..😄
De model 3 laden tot 90% en dan met <20% thuiskomen.
De auto laden tot 80% en dan met <10% thuiskomen.
Is het slechter om met een vollere accu te vertrekken of de accu meer leeg te rijden?

Ik vermoed dat het laden tot 90% nog niet zoveel kwaad kan en dat met een vollere accu aankomen gewoon beter is dan een legere accu maar als je uit deze twee kwade zou moeten kiezen wat zou dan de betere optie zijn naar jullie mening?
 
@STITCH626 Volgens mij is het belangrijkst hoe lang je die 90% of 10% situatie laat bestaan. Als je na het bereiken van de 90% direct gaat rijden is dat een prima optie. Als je direct na het aankomen met 10% hem gaat opladen is dat ook geen probleem. Bereik je de 90% om 2:00 uur 's nachts en vertrek je pas om 8:00 uur of komt je thuis om 17:00 uur met 10% en start je pas met laden om 23:00 uur dan dan is dat minder goed voor de accu.