Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: After market installation

This site may earn commission on affiliate links.
Wat is jullie gedachten over een teflon laag aan te laten brengen op de autolak?

Ik kreeg van een vriend het advies om dit te laten doen. Kost ongeveer €500 en daarna is je autolak niet meer poreus. Dus een duif die er op poept laat geen vlekken meer na. En met een regen bui is je auto weer helemaal schoon.

Ben benieuwd wie dit ook gaat of heeft laten doen en wat de ervaring hierin is.

Wxll
PS Hier is zo'n bedrijf dat dat doet: Home - Protech Monte Carlo
 
Wat is jullie gedachten over een teflon laag aan te laten brengen op de autolak?

Ik kreeg van een vriend het advies om dit te laten doen. Kost ongeveer €500 en daarna is je autolak niet meer poreus. Dus een duif die er op poept laat geen vlekken meer na. En met een regen bui is je auto weer helemaal schoon.

Ben benieuwd wie dit ook gaat of heeft laten doen en wat de ervaring hierin is.

Wxll
PS Hier is zo'n bedrijf dat dat doet: Home - Protech Monte Carlo

Ik had begrepen dat Texla zijn (mooie, SigRed!) wagen ging laten behandelen. Texla is niet zo actief op het forum, maar als hij die leest...
 
Wat is jullie gedachten over een teflon laag aan te laten brengen op de autolak?

Ik kreeg van een vriend het advies om dit te laten doen. Kost ongeveer €500 en daarna is je autolak niet meer poreus. Dus een duif die er op poept laat geen vlekken meer na. En met een regen bui is je auto weer helemaal schoon.

Ben benieuwd wie dit ook gaat of heeft laten doen en wat de ervaring hierin is.

Wxll
PS Hier is zo'n bedrijf dat dat doet: Home - Protech Monte Carlo

Zojuist ingevuld, kreeg als prijs; € 890,-. Heb ooit een Range Rover laten doen (toen was idd rond de € 500,-). Eerste jaren duidelijk zichtbaar resultaat. Ook wat beperkingen; je kan niet meer door een reguliere wasstraat en wordt geacht na elke wasbeurt de auto te behandelen met een 'nabehandeling' wat er in de praktijk vaak niet van kwam..
 
De trekhaak zal sowieso beperkt zijn tot een fietsendrager.
Bij type goedkeuring wordt er een maximum trekgewicht bepaald en dat zal bij de Model S 0kg zijn. Dat komt ook op je kenteken.
Een aftermarket trekhaak zal dus nooit een karretje mogen trekken!
Een trekhaak op een Model S??? Wie zoiets ook maar overweegt op zo'n wagen, MOET wel een Nederlander zijn! Stel je voor, een Tesla S met daar een caravan achter... The horror, shere horror...:scared:
 
Ook wat beperkingen; je kan niet meer door een reguliere wasstraat
Tesla adviseert in de user manual om geen gebruik te maken van conventionele wasstraten met borstels of lappen, dat zou niet goed voor de lak zijn.
Ik denk dat de meeste auto liefhebbers het hier ook wel mee eens zijn.

Beste is gewoon af en toe met de hand wassen of laten doen door een pro als je zelf geen zin/tijd hebt, of eventueel even snel met hogedruk afspuiten als de auto erg vies is (spuitmond niet te dichtbij houden!).

Zelf laat ik mijn S zo snel mogelijk na aflevering schoonmaken (af fabriek zitten er toch vaak nog vlekken of restanten op de lak) en coaten door een goede auto detailer. Hij zit in Zuid Limburg: http://www.customcarcleaning.nl/
(Ben daar al een paar keer geweest, levert echt top werk af)
 
Een trekhaak op een Model S??? Wie zoiets ook maar overweegt op zo'n wagen, MOET wel een Nederlander zijn! Stel je voor, een Tesla S met daar een caravan achter... The horror, shere horror...:scared:
Dat met die caravan kan ik wel in meegaan. Maar stel je eens een mobiele range extender voor die je voor € 200,00 per dag kunt huren en als aanhangertje aan te koppelen is...
Kijk hier: Aggregaat Diesel 15kva op aanhanger - SG Verhuur

15kW à raison van 4 liter diesel per uur? Dat is toch een prikkie? Volgens mij mag in zo'n ding zelfs rode diesel.
 
Een trekhaak op een Model S??? Wie zoiets ook maar overweegt op zo'n wagen, MOET wel een Nederlander zijn! Stel je voor, een Tesla S met daar een caravan achter... The horror, shere horror...:scared:
Ik zie binnen een paar minuten twee posts van je in verschillende threads, en de warmte voor de Nederlanders spat er van af. En het ging nog wel zo broederlijk en zo goed op dit gedeelde NL/BE forum, dankzij de gemeenschappelijke Tesla liefde. Gelukkig kunnen wij Nederlanders veel sympathie op brengen voor onze zuiderburen.
 
Ik zie binnen een paar minuten twee posts van je in verschillende threads, en de warmte voor de Nederlanders spat er van af. En het ging nog wel zo broederlijk en zo goed op dit gedeelde NL/BE forum, dankzij de gemeenschappelijke Tesla liefde. Gelukkig kunnen wij Nederlanders veel sympathie op brengen voor onze zuiderburen.

Aha, toch ene die reageert :wink: Ik begon al te twijfelen aan mijn trol-gehalte...

Alle sympathie ook voor onze noorderburen, hoor. Alleen - vermoed ik - minder vanwege onze Franse zuiderburen (ay, daar ga ik weer ;-) En al snappen jullie geen bal van wat bier hoort te zijn, wij zijn verslaafd aan jullie topgastronomie (De Librije! De Kromme Watergang! De Inter Scaldes! De Leuf! Savelberg! De Beluga!...) Maar we zijn nu redelijk off-topic, zeker?
 
Aha, toch ene die reageert :wink: Ik begon al te twijfelen aan mijn trol-gehalte...

Alle sympathie ook voor onze noorderburen, hoor. Alleen - vermoed ik - minder vanwege onze Franse zuiderburen (ay, daar ga ik weer ;-) En al snappen jullie geen bal van wat bier hoort te zijn, wij zijn verslaafd aan jullie topgastronomie (De Librije! De Kromme Watergang! De Inter Scaldes! De Leuf! Savelberg! De Beluga!...) Maar we zijn nu redelijk off-topic, zeker?
Pak van mijn hart. Het is zo gezellig hier, en was even bang dat we het forum moesten gaan splitsen. En je hoeft het echt niet gelijk goed te maken met een verwijzing naar onze schaarse culinaire uitzonderingen. Geef mij maar België, met uitzondering van de wegen en onlogische verkeerssituaties is vrijwel alles beter daar als je het mij vraagt. Hoewel, nee, wij genieten met de Model S meer fiscale voordelen als ik het goed begrijp. Dus toch nog on-topic!
 
heeft er al iemand gekeken naar aftermarket vervanging audio? Het geluid van de sound pack is redelijk, maar niet meer dan dat. Vervormt al vrij snel bij iets meer volume, midden en hoge tonen zijn niet superhelder... op de amerikaanse forums wordt veel gesproken over Reus als een alternatief.... ben benieuwd naar jullie bevindingen...
 
Tesla adviseert in de user manual om geen gebruik te maken van conventionele wasstraten met borstels of lappen, dat zou niet goed voor de lak zijn.
Ik denk dat de meeste auto liefhebbers het hier ook wel mee eens zijn.

Beste is gewoon af en toe met de hand wassen of laten doen door een pro als je zelf geen zin/tijd hebt, of eventueel even snel met hogedruk afspuiten als de auto erg vies is (spuitmond niet te dichtbij houden!).

Zelf laat ik mijn S zo snel mogelijk na aflevering schoonmaken (af fabriek zitten er toch vaak nog vlekken of restanten op de lak) en coaten door een goede auto detailer. Hij zit in Zuid Limburg: http://www.customcarcleaning.nl/
(Ben daar al een paar keer geweest, levert echt top werk af)

Maak het helemaal af met een prachtige Tesla grijns op http://www.zuid5.nl/behandelingen/tanden-bleken/!283!!!!NL!!!!!! voor de mensen die van ver komen 2 oplaadpalen binnen 50m en vanaf december laden op eigen terrein.
 
Iemand al overwogen om de center console insert te kopen van Welcome | teslaccessories.com . Leveren ze ook in NL? Het drop in center console blijft bij Tesla maar op coming soon staan
Ik wacht op die van Tesla. Al kan ik mij inbeelden dat ik niet de enige ben die hierop wacht en er mogelijk een nieuwe reservatielijst aangelegd zal moeten worden ;-).
Ik vind dat je die van Tesla beter kan indelen naar je eigen noden.
 
7y4etape.jpg
ik vond deze wel grappig om straks mijn muziek op kwijt te kunnen.
 
Wat is jullie gedachten over een teflon laag aan te laten brengen op de autolak?

Ik kreeg van een vriend het advies om dit te laten doen. Kost ongeveer €500 en daarna is je autolak niet meer poreus. Dus een duif die er op poept laat geen vlekken meer na. En met een regen bui is je auto weer helemaal schoon.

Ben benieuwd wie dit ook gaat of heeft laten doen en wat de ervaring hierin is.

Wxll
PS Hier is zo'n bedrijf dat dat doet: Home - Protech Monte Carlo

Ik overweeg Ceramic Pro 9H maar het blijft een beetje een gokje of het ergens op slaat vlgs mij. Nooit echt gedegen vergelijkende tests van dit soort producten kunnen vinden.
http://www.a1-carcleaning.nl/ceramic_pro_lakverzegeling.html
 
Iemand al overwogen om de center console insert te kopen van Welcome | teslaccessories.com . Leveren ze ook in NL? Het drop in center console blijft bij Tesla maar op coming soon staan

Ik heb de mijne enkele dagen geleden ontvangen, en die ziet er prima uit ! Alleen was een inleg van het bakje losgekomen, het volstond om dit even aan te drukken. Daarmee heb ik een live voorsmaakje van mijn afwerking in wit/obeche mat !

- - - Updated - - -

ik vond deze wel grappig om straks mijn muziek op kwijt te kunnen.

Ik vond deze. 16 gig en half zo groot als de USB zelf