martinve
Active Member
ok, dat ga ik vanavond dan even checken als ik hem thuis weer aan krachtstroom hang, gelukkig heb ik een rode adapter meegekregen..
WAT !?!?
De brutaliteit !
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ok, dat ga ik vanavond dan even checken als ik hem thuis weer aan krachtstroom hang, gelukkig heb ik een rode adapter meegekregen..
Wij werken aan een controller die ook verbonden is met het laadpunt en het energieverbruik in huis meet. Op basis daarvan kun je dus sneller laden, zonder je netaansluiting te verzwaren. We noemen het geen loadmanager, maar een smart hub. Er zit nog een hele rits aan poorten op voor zonnepanelen, windturbinetjes, warmtepompen, stationaire batterijen, etc. Niet alleen is het mooi om duurzaam te rijden, maar op een gegeven moment zal de salderingsregeling veranderen waardoor het financieel aantrekkelijk wordt om je lokale energie lokaal te gebruiken. Met de smart hub ben je dan flexibel en voorbereid op de toekomst.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen van het systeem van Hager. Ik heb die zelf nog niet gezien.
gelukkig heb ik een rode adapter per post ontvangen
De Duitse/Zwitserse Chargers zijn open!!
Aichstetten, GermanyAm Waizenhof 12
Aichstetten, 88317
Bad Rappenau, GermanyBuchäckerring 40
Bad Rappenau, 74906
Jettingen, GermanyRobert-Bosch Straße 10
Jettingen-Scheppach, 89343
Wilnsdorf, GermanyElkersberg 2
Wilnsdorf, 57234
Lully, SwitzerlandRestoroute 1470 Lully FR
Bron: Supercharger | Tesla Motors
Wxll
Zou die controller mobiel zijn, oftewel komt hij gewoon aan de kabel?
Lijkt mij juist handig als je gaat laden bij derden. Mijn vader heeft al een extra setje stoppen moeten kopen....
Thuis hebben de meesten het juist wel redelijk geregeld.
Ik ben van plan mijn 3*25 op te waarderen naar 3*40A.
Juist thuis is het handig als je voor een road trip "vol" weg kan gaan ondanks dat er overdag al volop is gereden in de auto.
Wel meer vastrecht heb ik begrepen, maar dat heb ik er wel voor over.
Pas op, het hogere vermogen kan flink doortikken in de "vaste lasten". Afhankelijk van de netwerkleverancier: alleen bij Enexis iets minder dan € 100,- per maand incl. BTW extra t.o.v. een 3x25A aansluiting (=standaard huisaansluiting); bij de andere netwerkleveranciers meer dan € 100,- incl. BTW per maand extra aan vastrecht en overige kosten. Daar staat weer tegenover dat je natuurlijk de kw's/km's veel sneller binnen krijgt. Ik heb een handig overzchtje van Cohere dat die kosten netjes per netwerkleverancier op een rjitje zet, maar weet niet meer waar ik het van hun website heb gehaald. Als je geinteresseerd bent pm me maar, dan mail ik die pdf wel even.
Kwam vandaag langs het FastNed station Lokkant. (A73 Cuijk - Boxmeer). Even getest en werkt prima. Maakte wel de fout eerst het laadstation uit te schakelen, waardoor ik de stekker er niet direct uitkreeg. Vind de foto wel passend met de energiebron op de achtergrond. :smile:
View attachment 38317
sorry, snap niet waarom de foto er nu drie keer in staat en twee keer op de kop
Hoe snel kon je laden?
Offertes Stedin | |||||
Huidige aansluiting: | 3 x 25A | ||||
Verzwaren naar | 3 x 50A | ||||
Verwijderen kabel en | |||||
aanbrengen zwaardere kabel | 1.225 | ||||
Extra lengte 5 m | 181 | ||||
Vergunningskosten | 285 | ||||
Legeskosten | 110 | ||||
1.801 | |||||
BTW | 378 | ||||
2.180 | |||||
Verzwaren naar | 3 x 35A | ||||
Met automatische zekeringen: | 598 | ||||
Met gewone zekeringen: | 115 | ||||
3 x 25A | 3 x 35A | 3 x 50A | |||
Tarieven | |||||
Vastrecht | 22 | 22 | 22 | ||
capaciteits tarief | 178 | 891 | 1.335 | ||
Periodieke aansluitvergoeding | 24 | 47 | 47 | ||
Meterhuur | 33 | 33 | 33 | ||
Systeemdienst | 5 | 24 | 44 | ||
261 | 1.016 | 1.481 | |||
Toename | 755 | 464 | |||
Jij zij rood+blauw, dat zijn power unit faults. De rood+wit zijn internal faults.
Jij zij rood+blauw, dat zijn power unit faults. De rood+wit zijn internal faults.
Op dit moment laad ik via een 220V stopcontact. Dat gaat met 12 km/u
Binnenkort wordt een 400V 32A laadpaal geinstalleerd.
Via de Tesla instellingen kan ik regelen dat ik minder dan dat ga laden.
Ik kan verzwaren, maar dat heeft onderstaande financiele consequenties.
Kan een technisch begaafde me uitleggen, wat ik er qua laadsnelheid op vooruitga wanneer ik zou verzwaren van 3 x 35A of naaar 3 x 50A?
Qua installatie kosten is de verzwaring naar 3 x 35A te verwaarlozen. De maandelijkse meerkosten vind ik echter "zonde"
Ik heb er voor gekozen om voorlopig zonder laadstation en met 3 x 16A, dus 11 Kw te laden. Dat gaat uitstekend met een 3 x 25A aansluiting. Je hebt wel een rode verloopstekker van Tesla nodig. Deze worden nu uitgeleverd, dus geen probleem meer.
Ik wacht met de aanschaf van een laadstation totdat 'smart charging' is uitontwikkeld en plug and play kan worden geïnstalleerd. Hiermee kan dynamisch het maximaal beschikbare laadvermogen tussen het huisverbruik en de Model S worden gebalanceerd. Hiermee bereik ik dat ik ondanks dat wij een warmtepomp in ons huis hebben, geen zwaardere installatie dan 3 x 25A nodig heb.
Ik erger me aan verschillende partijen die vinden dat er voor het laden van de Model S 3 x 40A of zelfs 3 x 50A nodig zou zijn. Complete onzin.
Wil je, met een dubbele lader in de Model S beslist met 3 x 32A laden (22 Kw en 100 km/u), dan is er uiteraard geen ontkomen aan een verzwaring naar 3 x 40A.
Ik ook. Met een geleende rode stekker, meestal op 3x10A. Tijd genoeg voor een volle accu in de morgen. En zo houdt ik ook ruim voldoende over voor de rest van het huis.ik laad nu sinds ruim 3 maanden ook thuis 3x16 met de rode stekker. Dat werkt uitstekend en kost weinig. Iedere ochtend volle accu. En idd een "echt" laadstation kan altijd nog.
Ik erger me aan verschillende partijen die vinden dat er voor het laden van de Model S 3 x 40A of zelfs 3 x 50A nodig zou zijn. Complete onzin.
Wil je, met een dubbele lader in de Model S beslist met 3 x 32A laden (22 Kw en 100 km/u), dan is er uiteraard geen ontkomen aan een verzwaring naar 3 x 40A.