Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Deze vraag is hier ongetwijfeld als een keer gesteld maar ik kan hem via diversen zoekwoorden niet terugvinden.
Ik laad al een hele tijd op 3x10 A (35 km/u). Is dit vanwege de winter en zo ja wanneer wordt dit weer teruggezet?

Overal? Dan heeft t waarschijnlijk wat met je auto te maken. Anders met je laadinstallatie. Bij mij zat er een van de fases niet goed meer aangesloten.
 
Is 13A het maximale? Of moet er nog iets aangepast worden in de S, meen daar iets over gelezen te hebben.

Als je een Schuko naar campingstekker (blauwe 3 pin) en een verloop van campingstekker naar 3x16a rood hebt, dan kan je met de UMC aan 16a laden. Hij gaat dan over 1 fase van de 3x16. De beperking van 13a zit hem namelijk primair in de Schuko stekkker van de UMC. Wel zorgen dat je niets anders op die groep hebt zitten! Wel zou ik hem op 14 of 15 amp zetten, want je haalt echt het maximale uit de 1 fase 16 amp groep.
 
Tegelijk Hans ;) maar wat ik dus aangeef, beperking zit niet in het stopcontact maar in de Schuko adapter. Ik heb een Schuko verloop naar campingstekker en dan naar 3x16a op de UMC en dan krijg ik 16a uit een stopcontact.

Ja, met de "rode" stekker, die gebruik ik hier, neemt hij 3 x 16A af, ongeveer 49 km/uur laden. Is kennelijk beveiliging in UMC om het het "reguliere" stopcontact niet te moeilijk te maken. Je kunt trouwens, als je nog minder wilt, hem terugdraaien naar lager amperage zoals ik bij schoonouders in Hongarije een keer heb gedaan. Dan speel je echt op safe en komt er geen ruzie met de Senseo.

Het leuke is dat hij dat voor die lokatie onthoudt en het de volgende keer vanzelf doet.
 
Ja, met de "rode" stekker, heb ik hier, neemt hij 3 x 16A af, ongeveer 49 km/uur laden. Is kennelijk beveiliging in UMC om het het stopcontact niet te moeilijk te maken. Je kunt trouwens, als je nog minder wilt, hem terugdraaien naar lager amperage zoals ik bij schoonouders in Hongarije een keer heb gedaan. Dan speel je echt op safe en komt er geen ruzie met de Senseo.

Het leuke is dat hij dat voor die lokatie onthoudt en het de volgende keer vanzelf doet.

Ja, ik adviseer dat ook. Niet op volle 16, beter 14 of 15 max. Maar wat dus gebeurd is dat de Schuko stekker er voor zorgt dat de UMC max 13a doet. Ik denk zelfs dat als je een verloop Schuko naar 16a enkel fase rood maakt hij ook op 16a werkt. Echter het verloopje wat ik heb gekocht van Schuko naar blauwe Camping adapter was 19 euro maar oid, en dan heb je ook een dikker kabel eraan. Verloop camping naar rode 16a stekker heb ik laten maken.
 
Er is ook een blauwe (camping) adapter voor de UMC. Doet-ie ook 16A, toch?
Het trucje van een verloopje van Schuko naar camping lijkt me toch nogal dubieus.

Nee, dat is géén camping stekker, dat is een enkele fase 32a stekker. Dus 230volt bij 32 amp enkelfasig welke je 7.3kW ongeveer geeft. Dit is een camping stekker:
campingstekker.jpg