Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Dank Firebird. De vraag was echter of het mogelijk zou zijn met de bestaande configuratie de reader op "altijd aan" te zetten, ofwel middels een "brug" de reader/relais te omzeilen. De informatie/details over de niet aangesloten draden was uitsluitend ter ondersteuning daarvan.

Het relais op de reader zal wellicht het cruciale element zijn dat de paal activeert.
Ik heb ondertussen de specs van dit relais teruggevonden.
Ik zou eens proberen met het NO contact te overbruggen, soldeer een jumpwire over die contacten en start dan eens op... .
Edit: ik bedoel dus een brugje tussen 'Common' en het 'NA' contact. Het "zou kunnen" dat het 'NC' contact bedraad is aan die gele of bruine draad... .

conexion-rele.png
 
Last edited:
Kijk, dat is nou een technisch antwoord! Thumbs up!

Ik had nog niet specifiek op dit relais gezocht maar was nog in Google mode voor de reader zelf. Ik heb al het model gevonden onder een andere (generic) naam echter zonder support of manuals te kunnen vinden. "H2000D" lijkt de generieke modelcode te zijn....
 
Ja, of volg eens de koperbaantjes van het Common en NA klemmetje, ik vermoed dat die naar 2 van de gekleurde draden gaan, anders daar zo'n automotive verbindinsklemmetje op vastmaken of een schakelaartje op aansluiten, dan kan je de paal aan en uit zetten, eventueel met zo'n afstandsbediende schakelaar, ... mogelijkheden ten over.

- - - Updated - - -

helemaal mee eens.
Ik zelf kan helemaal niet solderen :redface:, en zou proberen met de hand het brugje te leggen en dan te kijken of de laadpaal geactiveerd is.

Sorry ! Omdat dit mijn dagelijkse dada is denk ik dat iedereen met soldeerbout overweg kan... :wink:
 
Van het weekend mijn laadinstallatie geupgrade van 3x16 amp Rode Cee in rittal kastje
Kastje lader.jpg


naar een smart EVSE met vaste kabel.
EVSE_kast.jpg
kabel_buiten.jpg

(Moet de meterkast nog beetje opruimen..:wink: )

Kan nu dus sneller laden en de UMC in de auto laten. Vooral dat laatste is toch wel fijn..
Ik heb nu een 3x16 amp HAGER automaat over. Iemand interesse?
 
Van het weekend mijn laadinstallatie geupgrade van 3x16 amp Rode Cee in rittal kastje


naar een smart EVSE met vaste kabel.
View attachment 103612View attachment 103613
(Moet de meterkast nog beetje opruimen..:wink: )

Kan nu dus sneller laden en de UMC in de auto laten. Vooral dat laatste is toch wel fijn..
Ik heb nu een 3x16 amp HAGER automaat over. Iemand interesse?
Waren de schroeven van die kast dol (gebeurt vaker) of zijn de tiewraps er om de boel aan de waterleiding te hangen? ;-) Mooi stukje huisvlijt iig! :)