HWS
Well-Known Member
Begrijp ik dat EV-box smart charging al aanbied? Smart Charging solutions van EV-Box stemt beschikbaar vermogen optimaal af op laadproces van Tesla Model S - EV-Box bv
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan moeten zij een nieuwe firmware voor de Model S getest hebben, want de Model S reageert nog niet goed op wijziging in maximum vermogen.Begrijp ik dat EV-box smart charging al aanbied? Smart Charging solutions van EV-Box stemt beschikbaar vermogen optimaal af op laadproces van Tesla Model S - EV-Box bv
Nee, het probleem zit hem in de Model S, die ziet niet dat het vermogen door de Lolo wordt opgebouwd.Vraagje naar de, voor velen waarschijnlijk, bekende weg. Ik weet dat de cracks hier een stevige afkeer van de LoLo Smart hebben. Ik heb geprobeerd via forum search te zoeken wat hier de reden van is. Wat ik kon vinden:
- De LoLo Smart paal wil zelf het vermogen opbouwen, maar de Tesla MS probeert dat zelf ook al, en dat gaat niet goed samen.
- Het resultaat is dat het laadproces op 3x6A blijft hangen.
- Je kan wel handmatig "omhoog klikken" naar 3x16A, maar dat moet je iedere keer weer opnieuw doen
- Hetzelfde geldt voor de EV-Box. Bij deze paal is er hiervoor een firmware patch, maar die lost het probleem niet volledig op. Er is ook een wijziging in de software in de Tesla nodig.
De vragen die ik nog heb:
- Heb ik bovenstaande goed begrepen?
- Zijn er nog andere redenen waarom de LoLo Smart palen niet "populair" zijn?
- Heeft die wijziging in de Tesla software inmiddels al plaats gevonden?
- Moet ik EV-Boxen en Lolo Smart palen vermijden, of is het enkel een kwestie van "even erbij blijven en naar 3x16A omhoog klikken"?
Dat laatste is inderdaad weer het goede nieuws! Hoera! Weg met de Lolo!Volgens mij is die lolo slechts 1 fase. Geeft dus veel te weinig stroom voor de Model S. Gelukkig end-of-life begreep ik, gaat er dus binnenkort uit.
Begrijp ik dat EV-box smart charging al aanbied? Smart Charging solutions van EV-Box stemt beschikbaar vermogen optimaal af op laadproces van Tesla Model S - EV-Box bv
Op de site staat toch echt:Om toch optimaal uw auto te kunnen laden, hebben Tesla en EV-Box na uitgebreide testprogramma’s bij de Tesla fabriek in Tilburg beide technologieën optimaal op elkaar afgestemd.
Het werkt gewoon echt _niet_.Op de site staat toch echt:Om toch optimaal uw auto te kunnen laden, hebben Tesla en EV-Box na uitgebreide testprogramma’s bij de Tesla fabriek in Tilburg beide technologieën optimaal op elkaar afgestemd.
Zou ook een nieuwe ontwikkeling moeten zijn. Is een bericht van gisteren....Het werkt gewoon echt _niet_.
Net nog getest. Laden op 30A laten beginnen (26A dus na 5.6 firmware...), toen amperage naar 16A gezet. Dat ging prima, de Model S ging binnen 5 sec terug naar 16A.
Zet ik de pilot daarna naar 20A, dan ziet de Model S wel dat hij naar 20A zou mogen, echter moet je hem handmatig naar de 20A zetten.
In een firmware update zou de Model S dus gewoon naar de 20A moeten gaan als het laadstation dat aan geeft.
Zou ook een nieuwe ontwikkeling moeten zijn. Is een bericht van gisteren....View attachment 33681
Op de site staat toch echt:Om toch optimaal uw auto te kunnen laden, hebben Tesla en EV-Box na uitgebreide testprogramma’s bij de Tesla fabriek in Tilburg beide technologieën optimaal op elkaar afgestemd.
De Keba kan dat allemaal niet nee.Hmmm, evbox of keba? Heb de offertes binnen van cohere. Ev box is 500 eu duurder dan de keba en kan max 11kw aan. Heb nu niet meer, maar wie weet in de toekomst.... En de evbox kan digitaal uitlezen en doorbelastend berekenen, de keba lijkt dat niet te kunnen.. Iemand dezelfde keuze gehad?
Als het gewoon thuis laden gaat zijn denk ik het niet.Het lijkt erop dat ik de enige ben op dit forum die gekozen heeft voor de smart Fast oplossing van Greenflux. Ik heb hem nog niet kunnen testen, maar ben tot nu toe tevreden over aanleg, kosten etc. Hebben de EV en Keba iets dat ik zometeen heel erg ga missen?
Hmmm, evbox of keba? Heb de offertes binnen van cohere. Ev box is 500 eu duurder dan de keba en kan max 11kw aan. Heb nu niet meer, maar wie weet in de toekomst.... En de evbox kan digitaal uitlezen en doorbelastend berekenen, de keba lijkt dat niet te kunnen.. Iemand dezelfde keuze gehad?
.... Voor het digitaal uitlezen van de EV-Box heb je namelijk een abonnement nodig ...
Als FastNed over een jaar of wat 200 CHAdeMO chargers langs de snelwegen heeft gezet, en Tesla misschien 3 SC's, is het voor mij een no-brainer.Is er uberhaubt veel intresse voor de chademo adapter? Het is een enorm ding en is aardig aan de prijs.