Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de HPWC laten installeren, ziet er keurig uit (al zeg ik het zelf).
De paal doorloopt netjes zijn testroutine om vervolgens de groene top led te laten branden.
Bij het aansluiten van een 'test apparaat', springt de unit echt direct op één continue brandende rode led.
Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Of ... iemand in de buurt van Delft (nabij Ikea) die eens wil proberen of het met een werkelijke Tesla wel goed gaat en het dus aan het test apparaat ligt? :rolleyes:
Ziet er inderdaad erg goed uit!
Vraag me wel af wat voor een 'test apparaat' je gebruikt, een haardroger?
 
  • Funny
Reactions: sweep
Het kan goed dat een HPWCII niet reageert op een EVSE tester. Wij hebben soortgelijk gedrag gezien. Wat ook nog kan bijdragen is dat er oudere FW op staat - de auto update de lader aan het einde van de sessie als deze verouderd is. FYI :)

Inmiddels ben ik helemaal gerustgesteld. Zojuist HWS op bezoek gehad en het laden ging zonder problemen.
@HWS Nogmaals hartelijk dank!

Geen idee wat voor test apparaat het precies is geweest. De HPWC raakte er iig zodanig van in de war dat deze een interne fout aangaf en een reset nodig had.

Nu verder wachten op de MS, ik ben er klaar voor :).
 
Nee echt, ik heb het gehad met laadkabels :)
We moeten voor een ICE toch ook niet telkens tankpompdarm meesleuren toch?

@Kristof, doe jezelf een plezier en koop bij laadkabelwinkel de laadkabel van 1.5 m.
Ik heb hem al lange tijd in bezit en laad er bij laadpalen in 99% van de gevallen mee.
Véél gemakkelijker aan te sluiten en na gebruik ook véél gemakkelijker weer in de auto op te bergen!
(NB: Ik heb wel een langere in de auto liggen voor het geval het nodig mocht zijn)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: robertvg
Hi,

Wij gaan verhuizen en gaan gebruik maken van een gezamenlijke parkeergarage. Men is nu op ongeveer 90% van de bouw van deze garage, de eerste VVE is net achter de rug. Hier heb ik het punt voor het aanleggen van laadpalen der discussie gesteld, na een inventarisatie blijkt dat er 14 (van de +/- 100) bewoners zijn die een laadpaal op de parkeerplek willen. Helaas zijn deze plaatsen verdeeld over de gehele parkeergarage.

We zijn nu in contact met de bouwer van de garage om met een voorstel te komen voor de aanleg van voorzieningen. Het lijkt mij handig als er een soort van basis voorziening wordt aangelegd waarin ‘ingeprikt’ kan worden, en per aftakking een persoonlijke meter uiteraard, we gaan niet werken met laadpalen die we gaan delen.

Is het van belang om te weten wat voor een auto per laadpaal zal komen? Vragen 10 Plugin-hybride’s om een andere infrastructuur dan 10x een Model S of 3? Dan ga ik niet uit van een fast-charging station maar 3 fase, 16a (11kW), wat volgens mij ook vrij standaard is voor een plugin-hybride (?).

Iemand ervaringen hiermee? Alle tips zijn meer dan welkom.
 
  • Helpful
Reactions: Tom C
De huidige plug-in hybrides laden op slechts 1 fase 16A. Ik zou daar echter niet de infrastructuur op uitrollen. Drie fasen 16A lijkt mij inderdaad het minimum, waarbij ik de bekabeling zou aanleggen op 32A. En in het kader van smart charging zou ik ook netwerkkabels laten leggen.

Ik denk dat jullie er goed aan zouden doen jullie te laten adviseren door een deskundige partij. Bijvoorbeeld cohere?
 
  • Like
Reactions: HWS
Hendrik,
Heb je dat muurtje nu nog niet geschilderd?
HWS.png
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Hendrik,
Heb je dat muurtje nu nog niet geschilderd?
View attachment 199134
Jazeker, heb zelfs nieuwe foto's gemaakt. Deze komt van mijn telefoon en ik schaam mij diep:oops:. Vanwege mijn afwezige foto talent waren die niet beter... Heb nu een ex-werknemer, inmiddels begenadigd fotograaf en photoshopper,Photos - Adrian Sommeling, gevraagd een Tesla/Cohere waardige foto te maken. Helaas is ie nog ergens aan t fotograferen in het buitenland:(
 
  • Like
Reactions: ebullio
Hopla vandaag even de Tesla Wallcharger geinstalleerd. Mooi ding hoor. Draait nu nog op 1 fase. Tot nu toe gaat dat nog best moet ik zeggen.


Nu heb ik nog een Ratio 1 fase 16A laadpaal in de aanbieding :rolleyes:

En een nieuwe blauwe 22KW type 2 laadkabel geleverd door Tesla. :rolleyes:

Belangstelling?
 
Binnen een dkke maand komt mijn Model S aan en mag ik bij de club van Tesla Owners voegen. Morgen komt het laadpunt en in het voorjaar komen de zonnepanelen op het dak.

Nu heb ik even een vraag ivm jullie ervaringen met zonnepanelen en home charging. Wordt het dan effectief een nul-operatie qua laadkosten, of heb je toch een soort Powerwall toestel nodig om kostenloos te kunnen laden?

Mijn lader is een KEBA P30 die gekoppeld zal worden aan een Loxone domotica systeem.