Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds zaterdag in het bezit van een model 3, echter bij het laden via TWC krijg ik steeds de melding laadtempo verlaagd. Diverse malen stekker opnieuw aangebracht maar blijft melding geven. Krijg geen foutmeldingen op TWC en groene embleem bij laadpunt knippert ook gewoon. Heeft iemand hier ervaring hiermee?

View attachment 380111
Ik heb hetzelfde probleem. Zie bijlagen. De meldingen die ik krijg zijn:
  • Elektriciteitsnet van lage kwaliteit gedetecteerd
  • Laadtempo vertlaagd
Dit heb ik bij twee publieke laadpalen gehad. Tijdens het laden hoor ik (zodra de melding na enkele minuten verschijnt) geklik en geschakel bij de laadklep.
Het amperage blijft lang hangen op 5 a 6 Ampere (maximum ingesteld is 16 Amp). Zodra de melding verschijnt, stijgt het Amperage naar 16 Amp, maar is de snelheid slechts 10 km/u dus dat klopt niet (moet ca 50 km/u zijn).

Bij verschillende laadpalen gehad, waar ik eerder met mijn Model S probleemloos laadde.

Ik laad met de blauwe Tesla kabel (nieuw). Iemand een idee?
 

Attachments

  • D913DD49-5DF8-48C8-A145-3046761149C9.jpeg
    D913DD49-5DF8-48C8-A145-3046761149C9.jpeg
    695.5 KB · Views: 101
  • 83725577-589E-441D-AB33-5D2C64B1C6DB.jpeg
    83725577-589E-441D-AB33-5D2C64B1C6DB.jpeg
    604.4 KB · Views: 76
Ik heb hetzelfde probleem. Zie bijlagen. De meldingen die ik krijg zijn:
  • Elektriciteitsnet van lage kwaliteit gedetecteerd
  • Laadtempo vertlaagd
Dit heb ik bij twee publieke laadpalen gehad. Tijdens het laden hoor ik (zodra de melding na enkele minuten verschijnt) geklik en geschakel bij de laadklep.
Het amperage blijft lang hangen op 5 a 6 Ampere (maximum ingesteld is 16 Amp). Zodra de melding verschijnt, stijgt het Amperage naar 16 Amp, maar is de snelheid slechts 10 km/u dus dat klopt niet (moet ca 50 km/u zijn).

Bij verschillende laadpalen gehad, waar ik eerder met mijn Model S probleemloos laadde.

Ik laad met de blauwe Tesla kabel (nieuw). Iemand een idee?

Ik heb er nu minder last van. Misschien dat de contacten van de stekker en de auto wat geoxideerd waren. Door het aanbrengen en verwijderen van de stekker zou dit kunnen verdwijnen, waardoor de contacten beter werken.
 
Last edited:
Weet iemand of een laadkabel geschikt is voor ingraven? (Onder tegels) Ik heb namelijk een EVSE in mijn meterkast en wil de 2e laadkabel aan de andere kant van de oprit hangen. het mooiste is als ik de laadkabel uit de EVSE onder de (zand) grond naar de andere kant van de oprit laat lopen
Nee, een laadkabel heeft geen aardmantel, en is niet geschikt om zo onder de grond te leggen.
Wel zou je hem in een slagvaste pvc buis onder de grond mogen leggen.
 
  • Informative
Reactions: Basvdpoel
Heeft iemand ervaring met deze drie standen van de Tesla Wall Charger?
16A, 20A en 25A?
Ik heb een 3x25 aansluiting met de Wall Charger als enige verbruiker.
Met 16A moet ik prima uitkomen maar soms wil ik misschien wat sneller laden.
Heeft iemand dat al op 25A gedaan op een 3x25 aansluiting?
Er zit een 3x25 stop in de kast.
25A levert iets van 85km p/u, dat is net wat meer dan de 54 van 16A.