kbekaert
EU P360 vin 17969
Hallo,
Heb zowat een groot deel van deze thread doorworsteld (en bevat veel nuttige info) maar zit toch nog met een grote vraag. Ik ben op dit moment aan het bouwen en met Model S wordt geleverd één van de komende maanden. Ik heb aan Eandis in België gevraagd om het maximale te leveren wat ze kunnen in ons gebied en dit is 3x230V en 63A. Dit leek me ruim voldoende voor een laadpunt en dergelijke MAAR nu hoor ik van één van de leveranciers van laadpunt dat Tesla Model S een nulleider nodig heeft zijnde 3x400V met nulleider ... dus dat een 3x230V onmogelijk is, tenzij ik er een transformator tussen zetten (230 naar 400). Dit laatste wil ik vermijden vanwege verlies, extra kost, warmte productie enz ...
Heeft iemand hier een definitief antwoord op of ervaring mee ? Is de manier van laden voor Model S anders dan voor de Roadster ... noch Tesla noch Eandis kan mij hierop antwoorden dusver wat ik ECHT nodig heb of moet voorzien.
Graag jullie feedback beste Tesla vrienden,
groetjes
Eric
Het ziet er naar uit dat je in de zelfde situatie zit als de noren (die blijkbaar ook nog op 3x230 zitten).
Ik dacht dat zij een iets aangepaste EU versie hebben van de MS, maar hoe het precies zit weet ik helaas ook niet.