You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik raad je toch nog eens aan mijn blogpost over de CEE te lezen: Waarom een Type 2 laadstation en geen Rode CEE voor een Model S? | WidodhEen extra umc kost 650 euri vlg de US Tesla Shop website, met de bon van 300 euro en wat onderhandelen dus hopelijk voor weinig extra een vaste kabel aan de CEE aansluiting.
Die is trouwens bij mij ook met een aparte schakelaar, dus dan ben ik voor hopelijk weinig klaar en kan ik krachtstroom laden zonder rode adapter.View attachment 37188
Ik heb nu eenmaal niet gekozen voor een duur laadstation, de auto is al prijzig genoeg, en met een rode stekker schroef ik hem zo vast aan de CEE IP57 aansluiting.
Lijkt mij een mooie oplossing, maar de Tesla stekker heeft 7 polen, de CEE maar 5, dus wil ik graag weten welke draad ik waar moet aansluiten.
Iemand die dit kan doormeten in zijn rode verloopstuk??
- - - Updated - - -
kijk maar: CEE is 5-polig, de Tesla stekker die daarin gaat 7-polig:
Ik raad je toch nog eens aan mijn blogpost over de CEE te lezen: Waarom een Type 2 laadstation en geen Rode CEE voor een Model S? | Widodh
Verder zijn de twee extra pinnen simpelweg een brug voor een weerstand.
Ik zit op dit moment aan de andere kant van de planeet, dus ik kan het even niet door meten.
Gaat lastig worden omdat je van draden met een harde kern naar draden met een soepele kern moet.Even een brainwave: is het mogelijk om de UMC rechtstreeks aan te sluiten om krachtstroom ipv via de CEE doos en stekker? Dan kun je de UMC installeren als permanent laadpunt. Voordeel daarvan is dat je een knopje op de type 2 stekker hebt om je chargeport te openen. Daarnaast kun je met de 300 euro korting een goedkoop laadpunt aanschaffen.
Ik zie dit wel alleen als oplossing voor een intern laadpunt aangezien de UMC niet goed bestand is tegen de elementen.
(Wido, ik heb je blog gelezen, maar wellicht is dit toch een interessante optie)
Ik baal ondertussen toch wel van de beperking van maximale amperage per fase bij het laden, met name bij eenfasige publieke laadpalen. Ik kan daar nu met maximaal 13 A laden, zelfs de ampera doet dat sneller!
Weet iemand wanneer een nieuwe update wordt verwacht die dit zal herstellen?
Waarschijnlijk begrijp ik het niet goed maar ik kan gewoon tot van 1x1 tot 3x25 laden. Dus ook in 1 x 16A.Ik baal ondertussen toch wel van de beperking van maximale amperage per fase bij het laden, met name bij eenfasige publieke laadpalen. Ik kan daar nu met maximaal 13 A laden, zelfs de ampera doet dat sneller!
Weet iemand wanneer een nieuwe update wordt verwacht die dit zal herstellen?
Waarschijnlijk begrijp ik het niet goed maar ik kan gewoon tot van 1x1 tot 3x25 laden. Dus ook in 1 x 16A.
Jij hebt de dubbele laders in je auto, dan kan 1x16 wel (doordat beide laders dan worden ingezet?). Met een enkele omvormer gaat het laden nu tot maximaal 1x13 (thuis met de keba tot 3x13A).
Ik laat thuis toch echt 3 x 25 A, zonder dat ik iets hoef te doen.
Mag ik even uithuilen? Gaat over de gemeente hier...
Nu ze (nog) geen concessiehouder hebben voor publieke laadinfrastructuur, wil men er ook niet aan complexe zaken als 'verlengde private aansluiting' te faciliteren. Ok, dat snap ik nog, want dan moeten ze iets doen wat op werk lijkt. Maar een laadpunt aan de gevel en een kabel over de stoep afgedekt met mat, wil men ook niet van weten. Nu heb ik inmiddels de APV gelezen en ik kom daar mee weg mits ik veiligheid in acht neem: mat, verlichting, etc.
Wacht, lees ik dat nu goed ?
Jullie moeten een kabel over de stoep laten lopen omdat ze geen risico willen lopen ? ik zou zeggen een kabel met dat vermogen is toch rede genoeg hem IN de stoep onder de grond te leggen ?
Soms de burocratie is hilarisch
De 'verlengde private aansluiting' zal hopelijk snel vanuit de landelijke overheid worden gereguleerd, zodat lokale overheid toestemming moet geven, wanneer je aan de regels voldoet. Eigenlijk belachelijk dat je van alle kanten richting een EV wordt gedreven en dat je in de ene stad "gratis" een laadpunt kunt krijgen en in de andere stad/plaats krijg je geen medewerking, ook al draag je zelf alle kosten en zorg je voor de juiste, veilige installatie.
- - - Updated - - -
Ze verleggen simpelweg de aansprakelijkheid. Wanneer de kabel vanuit jouw aansluiting over de stoep naar je auto loopt, ben jij verantwoordelijk. Wanneer de laadpaal op gemeentegrond staat is de gemeente aansprakelijk en dat risico willen ze simpelweg niet nemen. De kabel over de stoep lijkt mij een veel gevaarlijkere situatie. Ik zou erg oppassen met deze constructie. Wanneer iemand valt en die breekt iets, ben je de pineut.
Het is eigenlijk belachelijk hoe ver we daar mee zijn doorgeslagen. Alles draait om aansprakelijkheid. We beginnen wel op de USA te lijken: "I'll sue you!!!"De 'Ze verleggen simpelweg de aansprakelijkheid. Wanneer de kabel vanuit jouw aansluiting over de stoep naar je auto loopt, ben jij verantwoordelijk. Wanneer de laadpaal op gemeentegrond staat is de gemeente aansprakelijk en dat risico willen ze simpelweg niet nemen. De kabel over de stoep lijkt mij een veel gevaarlijkere situatie. Ik zou erg oppassen met deze constructie. Wanneer iemand valt en die breekt iets, ben je de pineut.