S-19910
Driving Model-S #19910
- Een extra Type 2 - Shuko 220V kabel voor incidenteel onderweg
Is dat laatste eigenlijk wel te koop?
google is your friend... zoek op Schuko + type 2
hint : voeg ook Ratio toe
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- Een extra Type 2 - Shuko 220V kabel voor incidenteel onderweg
Is dat laatste eigenlijk wel te koop?
Inderdaad:
Draagbaar laadstation mode 2, type 2, Schuko Laadpaal24
Zoiets lijkt het antwoord.
Bedankt.
Ik rij zo'n 36K per jaar en heb een duo lader een 32A 3-phase lader thuis. Het is een prettig idee dat wanneer ik thuis kom de accu snel weer opgeladen is, voor het geval we alsnog ergens naartoe gaan. Ook bij langere ritten (onlangs naar Engeland gegaan via Calais) is de duo lader een must.Ik ben erg blij met de duo charger. Thuis idd niet echt nodig, maar voor onderweg toch wel erg handig, zeker in duitsland. Zolang er nog niet overal superchargers staan en je met de auto verder op vakantie wilt zul je een duocharger nodig hebben als je niet een dag wilt wachten om je lege accu weer vol te hebben . Je moet voor je eigen situatie bekijken of tijd een issue is. Als je nooit hoeft te laden onderweg doordat je korte afstanden rijdt, dan zou je de duo charger achterwege kunnen laten. Rij je langere afstanden en moet je wel onderweg laden dan is op dit moment een duocharger welkom. Maar nogmaals het is voor iedereen anders, afhankelijk van de persoonlijke situatie. Verder is het overigens ook zo dat niet alle laadpalen 22kw zijn, vaak in NL maar 11 kw en dan heb je natuurlijk ook niets aan een duocharger. Superchargers op elke hoek van de straat gaat het ook overbodig maken, maar of en zo ja wanneer dat is......
Handig, maar veilig is het allemaal niet, want het hoeft natuurlijk helemaal niet het UID van je eigen laadpas te zijn dat je in je nieuwe keyfob zet. En de UID van de pas van een ander kun je vrij gemakkelijk op (korte) afstand uitlezen. Maar ja, het is ook wel erg sneu om dat voor die €3 aan stroom ook echt te gaan doen...
Wie weet welk type RFID tags worden gebruikt voor Nederlandse (en Belgische) laadpassen?
Ik zat namelijk te denken aan een keyfob zoals deze:
http://www.uniformswarehouse.com/catalog/RFI03-L.jpg
Het liefst natuurlijk ééntje waarbij de cirkel een beetje verzonken is, zodat er een dome sticker (http://www.dome-stickers.nl/) met rood Tesla logo in past. Group-buy, iemand?
klopt! Laatst stond er hier wat over op dit forum. UID wijzigen en je kan laden op een ander zijn kosten. 85kWh * 25 cent tikt wel aan, maar wel sneu als je 100k aan een auto uit geeft....
You forgot to include: "is essential for myself"
Indeed. But then facts are so few and far between in any of these forums, didn't occur to me that the qualification was necessary.
Just to return to the 11/22kW charger story, i've had a number of occasions when having a 22kW charger was a major contributor to utility, for example when I've had to go to Amsterdam & back during the day and then pick my daughter up from Dusseldorf airport in the evening. With 22kW it was just possible to squeeze in enough juice to do both things.
However, today we've had our first utility failure: after running around today, even with 22kW I couldn't squeeze in enough electrons in for my wife to make Tilburg & back in time for hospital visiting. So she's in the ICE.
A while ago also took a trip to Cambridge and then, again, 22kW was necessary to keep passenger tolerance within limits.
My conclusion: having dual chargers is essential to the practical utility of the MS.