Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien dat het op de 345 vorige pagina's in deze thread al beantwoord is, maar kan de model S ook laden op de andere V/A combinaties dan diegenen die op de website vermeld staan? e.g. elke combinatie van V en A en # faze zolang het maar aangeboden wordt door het laadstation?

V :
énkel 230V -> enkel monofazig !
380V +N : -> ook driefazig. (of tweefazig, waarom je dat zou willen is mij niet duidelijk, tenzij er een faze weg is bij bvb kapotte lader)

A :
tot 32A monofazig
tot 16A of 32A driefazig (mono of duo charger)
A vrij in te stellen.
 
V :
énkel 230V -> enkel monofazig !
380V +N : -> ook driefazig. (of tweefazig, waarom je dat zou willen is mij niet duidelijk, tenzij er een faze weg is bij bvb kapotte lader)

A :
tot 32A monofazig
tot 16A of 32A driefazig (mono of duo charger)
A vrij in te stellen.

dju. dus 3 x 230 x 32A niet mogelijk. pffff.... vandaag te horen gekregen dat lokaal net verdeelpunt niet bi-voltage is, dus, zelfs als ik er $$$ voor betaal kan ik geen 3 x 400V van het net krijgen, er is enkel een 230V interface . dus enkel transfo mogelijk, maar dan panikeren ze over de inrush stromen op de transfo. belachelijk apeland waar we in leven.
 
Vraagje voor de Keba P20-eigenaars.

Ik heb vandaag eindelijk mijn laadstation ontvangen, een keba P20 online (dus met netwerkverbinding) om de meterstanden uit te lezen (geen andere fancy dingen), maar in de handleiding zie ik dat er één RJ45-aanlsuiting is en één LSA+ aansluiting. Bij de RJ45-aansluiting staat dat deze 'debugging only' is.

Kan iemand bevestigen of ontkennen dat deze RJ45-aansluiting gebruikt kan worden voor het uitlezen van de meterstanden? Of moet ik een UTP-kabel aansluiten op de LSA+verbinding?
 
Het aansluiten gaat iets voor volgende week zijn, dan laat ik wel weten of het werkt. Ik ga nog even wachten tot ik mijn wagen dinsdag ga afhalen is om de exacte plaats te bepalen. Het laadstation staat aan de verkeerde kant omwille van struikelgevaar en de afstand is ongeveer 6,5m à 7 m van stopcontact tot stopcontact. Dat zou dus moeten lukken met de tesla kabel, maar ik wil vermijden dat ik het nu plaats en het dan net 10 cm te veraf staat waarna ik alles kan herhangen.

En ik heb het laadstation begin november besteld bij Electric Fuel, en deze week gaan afhalen. Het online model van de KEBA bleek heel populair (veel populairder dan de offline versie of de RFID versie) en daardoor moeilijk leverbaar. Zijn hebben bijna 2 maanden backorders gehad, maar nu lijkt de productie de vraag weer bij te halen... (de mijne is deze maand gemaakt)


En is het gelukt?

btw, hoe lang heb je moeten wachten op uitlevering na bestelling?
 
Wellicht is onderstaande vraag al eens eerder gesteld maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Is het mogelijk (bv op een vakantieadres) om de MS te laden via een normaal stopcontact met een verlengsnoer (indien het stopcontact niet dichtbij genoeg is om via de meegeleverde kabel te laden)? Tesla zegt dat een normaal verlengsnoer niet mogelijk is maar lees hier en daar andere verhalen. En wat voor type verlengsnoer zou ik dan nodig hebben?
 
Wellicht is onderstaande vraag al eens eerder gesteld maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Is het mogelijk (bv op een vakantieadres) om de MS te laden via een normaal stopcontact met een verlengsnoer (indien het stopcontact niet dichtbij genoeg is om via de meegeleverde kabel te laden)? Tesla zegt dat een normaal verlengsnoer niet mogelijk is maar lees hier en daar andere verhalen. En wat voor type verlengsnoer zou ik dan nodig hebben?

Dit weekend perfect geladen met een normaal verlengsnoer (was zelf door de eigenaar van het gebouw aan elkaar ge(prutst) ;-) - Laadsnelheid (lees traagheid): 9km/uur
 
Dit weekend perfect geladen met een normaal verlengsnoer (was zelf door de eigenaar van het gebouw aan elkaar ge(prutst) ;-) - Laadsnelheid (lees traagheid): 9km/uur

Ik heb drie verlengsnoeren van ieder 10 m in de Tesla liggen. Voordeel is dat je optimaal nier de afstand kan aanpassen. Ik heb wel wat zwaardere snoeren gekocht. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met het opladen viade verlengsnoeren. Ook 30 m verlengsnoer levert geen problemen op
 
Wellicht is onderstaande vraag al eens eerder gesteld maar kon geen duidelijk antwoord vinden.
Is het mogelijk (bv op een vakantieadres) om de MS te laden via een normaal stopcontact met een verlengsnoer (indien het stopcontact niet dichtbij genoeg is om via de meegeleverde kabel te laden)? Tesla zegt dat een normaal verlengsnoer niet mogelijk is maar lees hier en daar andere verhalen. En wat voor type verlengsnoer zou ik dan nodig hebben?

De wat zwaardere snoeren zijn de 2,5mm2 snoeren. In de bouwmarkten krijg je de 1,5mm2 snoer. Tot 10A zijn die ook geen probleem. Wel helemaal uitrollen.
 
Charge controller

Ik wil zelf een EVSE installeren in de kelder zodat er uiteindelijk in de carport enkel een type 2 socket zichtbaar zal zijn. Ik heb ondertussen begrepen dat ik een relais, een aardlekschakelaar, een zekeringautomaat en een charge controller nodig heb.
Nu is mijn vraag: welke charge controllers zijn er los te koop? ik weet dat open EVSE bestaat maar ik ben niet handig genoeg om dat ding zelf te solderen en te programmeren. Ik weet dat mennekes er ook een heeft en Phoenix contact. Zijn er nog andere?