Tesla Model 3 could set the charging standard for electric vehicles
We worden "afgeluisterd"...ik weet het zeker
Ben jij 'cheese-man' in de commentaren?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tesla Model 3 could set the charging standard for electric vehicles
We worden "afgeluisterd"...ik weet het zeker
Ze hebben het veel te druk met roepen dat het zo goed gaat, dat ze meer miljoenen gaan ophalen en meer stations gaan bouwen...Vroeger kwam FN hier zelf nog weleens een bijdrage aan de discussie leveren...
Vast een ingezonden stuk van Hans NTesla Model 3 could set the charging standard for electric vehicles
We worden "afgeluisterd"...ik weet het zeker
Had zo maar gekund Maakt in ieder geval wel duidelijk wie aan zet is.Vast een ingezonden stuk van Hans N
Dat denk ik dus ook. Tesla wil bij de verkoop toch ook kunnen zeggen dat er duizenden snellaad stations zijn waar je kan laden?En volgens mij is het voor Tesla zelf ook fijn als hun auto's op meer plaatsen kunnen snelladen. Zijn ze van het gebedel om meer SUC's af en van het onderhoud en het verhoogt de acceptatie van EV's bij het publiek. Het was een geniale zet om zelf Superchargers uit te rollen maar uiteindelijk is dat nogal low-tech bussiness die je net zo goed aan andere partijen kan overlaten.
Ik heb Electrek een mail gestuurd om hier eens naar te kijken en te informeren bij hun Tesla bronnen.Tesla Model 3 could set the charging standard for electric vehicles
We worden "afgeluisterd"...ik weet het zeker
Dat denk ik dus ook. Tesla wil bij de verkoop toch ook kunnen zeggen dat er duizenden snellaad stations zijn waar je kan laden?
Ik zou juist zeggen dat de Duitse constructeurs een snelle homogenisering van DC laadinfrastructuur toejuichen. Want die zou tegen 2020 toch een redelijke dekking moeten hebben om hun EV's succesvol te maken. Al valt het te betwijfelen of ze hun EV's wel succesvol willen maken. Maar ik hoop dat die mindset ook bij hun begint te veranderen.Ja, dat zeggen ze ook : bij de superchargers.
Voor de Duitse constructeurs is het van belang om snelle homogenisering van DC laadinfrastructuur te dwarsbomen omdat ze simpelweg geen autos hebben voor 2020 die er gebruik van zullen maken. Voor Tesla is het van belang om snelle homogenisering van DC laadinfrastructuur te dwarsbomen omdat ze enige auto hebben die nu een volwaardig eigen netwerk ter beschikking heeft.
Het is dus er dus bij beide spelers om te doen om andere constructeurs de beschikbaarheid van een groot homogeen DC laadnetwerk zo lang mogelijk te ontzeggen (Opel, Nissan, Renault, Volvo, ...)
Toch verleidelijk om nog een duit in het zakje te doen.
Het balletje kan twee kanten op rollen:
1) Elon geeft alle nieuwe Tesla's dus ook S en X, een poort die de CCS stekker toelaat. Daarmee geven ze hun grip op de laadinfrastructuur weg en maken ze hun klanten afhankelijk van derden (wat niet past in hun beleid tot nu toe van verticale integratie) en hebben daarnaast, verwarrend, de eigen superchargers.
2) Elon zegt; "over een jaar is onze vloot net zo groot als alle andere samen. De aansluiting aan de auto blijft de onze (met meer vermogen vanaf de nieuwe batterij), en we (Tesla Energy) bieden aan derden die een laadmogelijkheid willen bieden een keuzepakket aan van zonnepanelen, opslag en lader en we regelen cont(r)acten met netwerkbeheerders (zoals nu bij de SuC's) en iedereen staat vrij dit aan te gaan bieden, inclusief Fastned, of niet." Gemakkelijke keuze als 9 van de tien auto's daar om vragen. En bestaande laders blijven natuurlijk staan waarmee aan de regelgeving is voldaan. Zouden best wel eens gunstige aanbiedingen kunnen worden waarbij iedereen voordeel heeft. Tesla Energy hoeft niet op alle afzonderlijke delen winst te maken en kunnen een scherp laadtarief mogelijk maken. Andere fabrikanten kunnen, tegen de tijd dat ze relevante auto's kunnen gaan leveren, beslissen wat ze gaan hanteren en zijn uiteraard ook welkom, zowel op het SuC netwerk, de snelweglokaties en steden (bijv. Fastned) als op de destination chargers en kunnen Tesla Energy zaken als zonnepanelen, powerwalls en thuislader gaan aanbieden. Tesla maakt weliswaar (ook) auto's maar wordt steeds meer een energy bedrijf.
Iedereen mag alles zeggen ...gelukkig maar Ik hoop op 1. Zowel voor mezelf...namelijk hoe meer opties, hoe beter. En ik hoop het voor FastNed...want meer EV's kunnen onder hun voorwaarde zeer snel laden (>50kW)...zonder adapter...Persoonlijk hoop ik op optie 2 als ik dat mag zeggen.
Iedereen mag alles zeggen ...gelukkig maar .
Daarom hebben we de uitdrukking: "Just my two cents". Laten we deze discussie in een kistje doen, begraven, en over een jaar opgraven.
Je doet het voorkomen alsof de infrastructuur bol staat van de CCS laders maar dat is helemaal niet zo. Zoveel zijn er echt (nog) niet en we hebben gezien hoe het zit met tarieven die je moet betalen. Geklaag alom. Op Fastned na en wat verspreid staande laders, w.o. Lidl, is er niet echt veel en men zal de komende tijd ook beslist even de adem inhouden om te zien wat Tesla, met het relevante deel van de klantenkring, de komende jaren de enige partij wat EV's betreft, zelf zal gaan doen. Een jaar geleden hadden we ook geen zonnepanelen en wat langer terug ook geen powerwalls, dus om daar van uit te gaan lijkt me niet betrouwbaar. Dit mag nog mee in het kistje en ik sluit nu het deksel
Dat ombouwen kan je vergeten.
Geen plek in het ontwerp, batterij pakket niet geschikt voor de hogere snelheden, te duur, kansloos.
Dat ombouwen kan je vergeten.
Geen plek in het ontwerp, batterij pakket niet geschikt voor de hogere snelheden, te duur, kansloos.
In Haarlem komt meen ik binnenkort hier een Fastned lader: Google Maps
Prima voor als je dus in Haarlem woont en niet publiek kan laden. Zit ook gelijk een restaurant en andere winkels.
Als vanaf 2018 er 500k tot oplopend 1.000k in 2020 Tesla's worden gemaakt zijn er eind 2020, ongeveer het moment waarop anderen zouden kunnen komen met volume, iets van 2,5 miljoen Tesla's op de weg. En de versie van dan laat de huidige SuC al gauw wat historisch ogen zodra SuC3 er is. En alle auto's die wij nu hebben, wellicht 300k van de oude stempel, zullen aangewezen zijn op de huidige SuC's, gratis of niet. Hopelijk hoeft Tesla het niet allemaal alleen te doen maar er zijn nog weinig tekenen die er wijzen dat dat anders zal zijn. Waarschijnlijk zal CCS al achterhaald zijn voordat het feest gaat beginnen, zodra de nieuwe SuC met andere aankoppeling bekend is (2018/2019/2020).
En komt ook vloeistof uit... Maar daar komt inderdaad binnen nu en paar maanden een Fastned lader.Staat er al. Maar wel de verkeerde stekkers gemonteerd: