Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Zeker goed! Al vraag ik mij af hoe goed dit écht is. Willen we langs de snelweg echt twee shops hebben die met elkaar concurreren?

Is er qua afzet wel voldoende te verdienen? En wat over 10 jaar als er veel meer EV's zijn en het bestaande tankstation zijn omzet ziet afnemen? Dan gaan ook zij snelladers plaatsen om hun shops vol te houden.

Ik zie het niet werken die concurrentie op P-plekken langs de snelweg.
 
  • Like
Reactions: Arthur80 and HWS
Zeker goed! Al vraag ik mij af hoe goed dit écht is. Willen we langs de snelweg echt twee shops hebben die met elkaar concurreren?

Is er qua afzet wel voldoende te verdienen? En wat over 10 jaar als er veel meer EV's zijn en het bestaande tankstation zijn omzet ziet afnemen? Dan gaan ook zij snelladers plaatsen om hun shops vol te houden.

Ik zie het niet werken die concurrentie op P-plekken langs de snelweg.

Eens... daarom heb ik hiervoor ook het typerende Fastned Labbegat ( zo heet het ook echt..:) ) afgebeeld. Daar is de situatie, vooral 's avonds, waardeloos. Maar sowieso ook nog eens heel ver en zonder voetpad van het bestaande tankstation af. Fastned is niet gek. Die kijken natuurlijk naar de plaatsen waar het ala Labbegat echt moet, en op andere plaatsen hebben ze een commercieel breekijzertje / wisselgeld wellicht.. :rolleyes:
 
Eens... daarom heb ik hiervoor ook het typerende Fastned Labbegat ( zo heet het ook echt..:) ) afgebeeld. Daar is de situatie, vooral 's avonds, waardeloos. Maar sowieso ook nog eens heel ver en zonder voetpad van het bestaande tankstation af. Fastned is niet gek. Die kijken natuurlijk naar de plaatsen waar het ala Labbegat echt moet, en op andere plaatsen hebben ze een commercieel breekijzertje / wisselgeld wellicht.. :rolleyes:
Mijn voorspelling nogmaals: Fastned gaat gekocht worden door een andere partij over X periode.

Ze voeren deze zaken om zo met de shops daar te mogen concurreren, maar ik zie ze het niet snel doen.

Een shop bouwen met alles wat daar bij nodig is is duur en zal naar mijn vermoeden te weinig opleveren. Wel interessant om te zien hoe dit zich ontwikkeld.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Zojuist op Twitter:

A850FBF8-8C0A-428A-87B3-3B3835ED02B4.jpeg


Fastned on Twitter
 
Tesla en Fastned toch een gelukkig huwelijk...?
Even mijn ogen uitwrijven, er begint een soort Tesla hoerastemming op het Fastned draadje te ontstaan. ;) Waar is de tijd ( ..jawel kortgeleden.. ) dat Fastned een snelle dood werd voorspeld. :D Die broodjes en koffie zijn ook niet meer nodig, want je bent zo weer weg....
 
Als dit effectief gaat betekenen dat je als Model 3 rijden letterlijk bij alle Fastned locaties aan supercharger tempos laadt, dan is dat toch wel een geweldige slag voor zowel Tesla als voor Fastned.
Behalve dat bij Fastned er voorlopig vaak maar 1 of 2 stuks 175kW laders staat.
FN is helaas niet zo kapitaalkrachtig als Tesla om meteen 12, 16 of zelfs 28 laders neer te zetten.
 
Aandelen Fastned sinds een maand boven de inschrijvingsprijs. View attachment 381821
Onze indruk is dat waar we tot een paar maanden geleden op bepaalde vaste wat langere trajecten eigenlijk altijd probleemloos Fastned konden en moesten (Leaf) laden ( soms was er een andere EV ) het nu ineens druk is... Ook net weer een nieuwe emissie sinds gister 28 feb. Zou me niet verbazen als die ook weer op 10 mi uitkomt! Fastned heeft de stroom :rolleyes: mee... ( snik )