You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fastned stuurt net bericht rond van Q4 2018,
..bekend soort grafiekje.... voor een ieder die bijv de produktieaantallen vd Model 3 volgt!
Ook op de Fastned site via Investor relations incl toelichting.
View attachment 369037
Dat is niet boosWaarom dat boze icoontje in je handtekening? Het niet plaatsen van een vinkje in je bestelling kost toch niets behalve mss FOMO?
Ik wou het net vragen. Want ik herinner me nog de levendige discussies van 2?-tal jaar geleden.Nog lang niet voldoende om te compenseren voor die €5 miljoen die er elk jaar uit giert. Maar wie weet komt het nog goed.
Ik wou het net vragen. Want ik herinner me nog de levendige discussies van 2?-tal jaar geleden.
Nog lang niet voldoende om te compenseren voor die €5 miljoen die er elk jaar uit giert. Maar wie weet komt het nog goed.
Met de komst van de Model 3 is het dit jaar zowat gegarandeerd dat de omzet weer verdubbelt. Gezien de bruto marges wordt die 5 miljoen dan ineens een heel wat kleinere horde. In zoverre mate dat hun financiers het dan een stuk minder erg vinden als de operationele kosten vanwege expansie weer vergroten. Fastned kan nog altijd dik mislopen maar het staat wel een stuk sterker dan twee jaar geleden.
De vraag is dan, wat zijn de assets?Vervolgens gaat iemand met een grote zak geld hun netwerk kopen.
De vraag is dan, wat zijn de assets?
Dakjes? Een stekker hoef je niet in de regen of hitte vast te houden.
Herkenbaarheid? Shell, BP, Esso je ziet ze op kilometers afstand, waarom zouden die hun eigen merk aantasten.
Ruimte? Een laadpunt neemt geen vierkante meter in beslag op parkeerplaatsen die er toch al zijn bij de grote stations.
Shops en catering? Hebben ze geen vergunning voor.
De procedures om concurrentie tegen te gaan? Verloren.
Investeringen in snelladers? Voor iedere miljoen geïnvesteerd kunnen 20 snelladers aangelegd worden.
Handige plekken langs de snelweg? Bij een Ikea kun je gratis laden en goedkoop eten.
Neemt overigen niet weg dat hun nieuwe dakjes, weliswaar niet functioneel, er goed uitzien. Doen het goed in presentaties over transparante zonnepanelen en dubbel gebruik oppervlakte.
Zo vraag ik me ook af of er wel eens iemand gebruik maakt van die paar 'snelladers' die Shell bij hun stations heeft geplaatst.Benzinemij. Total, al jaren op hun bestaande tanllokaties bezig met EV snelladen,
Zo vraag ik me ook af of er wel eens iemand gebruik maakt van die paar 'snelladers' die Shell bij hun stations heeft geplaatst.
Iemand die iets heeft te biechten ?![]()
Locaties, netwerk aansluitingen, backoffice, kennis, alles bij elkaar.De vraag is dan, wat zijn de assets?
Dakjes? Een stekker hoef je niet in de regen of hitte vast te houden.
Herkenbaarheid? Shell, BP, Esso je ziet ze op kilometers afstand, waarom zouden die hun eigen merk aantasten.
Ruimte? Een laadpunt neemt geen vierkante meter in beslag op parkeerplaatsen die er toch al zijn bij de grote stations.
Shops en catering? Hebben ze geen vergunning voor.
De procedures om concurrentie tegen te gaan? Verloren.
Investeringen in snelladers? Voor iedere miljoen geïnvesteerd kunnen 20 snelladers aangelegd worden.
Handige plekken langs de snelweg? Bij een Ikea kun je gratis laden en goedkoop eten.
Neemt overigen niet weg dat hun nieuwe dakjes, weliswaar niet functioneel, er goed uitzien. Doen het goed in presentaties over transparante zonnepanelen en dubbel gebruik oppervlakte.
Dat zou natuurlijk een blinde vlek voor een Tesla-rijder kunnen zijn. Dit sluit ik voor mijzelf niet uit. De paar keer dat ik bij Fastned was vond ik de service beneden pijl. Laadsnelheid lager dan op gegeven, geen toilet, geen koffie, etc. Maar we zijn verwend natuurlijk.S E R V I C E !
Tja, ik dacht dat het grootste netwerk van laadfaciliteiten inmiddels van de Koninklijke is.Dat is nou precies de ruimte die nieuwe jonge bedrijven / disruptors als Tesla en Fastned pakken. Kodak, Nokia, ..... remember.
Het lijkt me niet uitgesloten. Maar deze optie laat ik toch aan mij voorbij gaan. Rob Lubbers/Fastned hebben iets weg van Nina Brink/World-online.Bedankt mannen en vrouwen! Hier is een zak geld, nu nemen wij het wel over.
... Zodra ik met ~100kW CCS (met de aankomende Tesla adapter) kan laden bij Fastned verkies ik hen direct boven de SuperChargers ...
De vraag is dan, wat zijn de assets?.
@widodh
Mag ik je vragen:
1. is die 100 kW de hoogst haalbare snelheid met de CCS-adaptor? Ook voor de 2013 MS Original?
2. is je keuze/voorkeur voor 100 kW FastNed tov 120 kW SuCs louter gebaseerd op de locaties?
Het is namelijk nogal een prijsverschil per kWh (en tov een MS Original al helemaal)
Niet bekend inderdaad, maar ik vermoed dat zo ~100kW (250A) wel een mogelijkheid gaat zijn.@widodh
Mag ik je vragen:
1. is die 100 kW de hoogst haalbare snelheid met de CCS-adaptor? Ook voor de 2013 MS Original?
2. is je keuze/voorkeur voor 100 kW FastNed tov 120 kW SuCs louter gebaseerd op de locaties?
Het is namelijk nogal een prijsverschil per kWh (en tov een MS Original al helemaal)