Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
FYI: 30ct/kWh bij Fastned als je gewoon je Maingau pasje gebruikt... is inmiddels al bijna een jaar zo! (* Dus geen FN abbo nodig etc etc.
Happy charging..! :cool: En zoals al vaak opgemerkt op dit forum FN ligt echt direct ad snelweg... Dus snel laden ( zeker de 175kW stations ) en ook weer snel weg.

En straks met je MS/MX en CCS adapter ook tot zo'n 140kW laden bij Fastned
https://www.youtube.com/watch?v=rX5ctCWYjXc
 
Ook een paar grapjassen met astronomisch hoge laatprijzen. ;)
upload_2019-6-21_18-33-36.png

Maar ja, ze hebben die stukken wel ooit gekocht. Of gekregen voor wat nu een prikkie lijkt...
 
  • Like
Reactions: robertvg
Had totaal niet verwacht dat ze zo goed zouden doen op de beurs.
Hopelijk blijft het zo en kunnen ze verder uitbreiden.

Zelf sinds een jaar een kaart van Maingau in bezit. Niet veel gebruikt vond lastig met geld overmaken en BTW. Is het nu eenvoudiger geworden?
 
Had totaal niet verwacht dat ze zo goed zouden doen op de beurs.
Hopelijk blijft het zo en kunnen ze verder uitbreiden.

Zelf sinds een jaar een kaart van Maingau in bezit. Niet veel gebruikt vond lastig met geld overmaken en BTW. Is het nu eenvoudiger geworden?

Je krijgt van Maingau tegenwoordig periodiek een email-factuur, incl. specificatie, en verder wordt vermeld het over te maken bedrag(je), that's it! Opgeleukt met veel wollig Duits... en de MwSt. wordt ook keurig vermeld.
 
Last edited:
Maar ja, ze hebben die stukken wel ooit gekocht. Of gekregen voor wat nu een prikkie lijkt...

Ten tijde van de uitgifte van de eerste certificaten (tientje per stuk), verkreeg je het recht op levenslang gratis laden bij FastNed vanaf 25.000 euro investering. Dat zal inmiddels aardig goed beginnen te voelen: gratis laden bij 100 extra superchargers en een ton koerswinst.
 
Ten tijde van de uitgifte van de eerste certificaten (tientje per stuk), verkreeg je het recht op levenslang gratis laden bij FastNed vanaf 25.000 euro investering. Dat zal inmiddels aardig goed beginnen te voelen: gratis laden bij 100 extra superchargers en een ton koerswinst.
Gaan die oude certificaten dan 1:1 over in de vandaag genoteerde aandelen?
 
  • Like
Reactions: robertvg
Onzin, Duitse BTW is gewoon aftrekbaar, maar als je boekhouding hier niet op ingericht is dan kan je voor die paar centen beter alles op kosten boeken.

Als het op de Duitse factuur staat kun je het niet aftrekken van de NL btw.
Heb je Duits btw nummer dan trek je het in Duitsland van de btw af van je Duitse BTW.
Anders kun je toch echt een verzoek gaan indienen in Duitsland.
Als je je NL BTW nummer doorgeeft, kunnen ze het weglaten.
Btw mag 1x geheven worden en verrekenbaar in land van heffing in de EU.

Maar ik boek het gewoon als kosten, gaat om niks.
 
Als het op de Duitse factuur staat kun je het niet aftrekken van de NL btw.
Heb je Duits btw nummer dan trek je het in Duitsland van de btw af van je Duitse BTW.
Anders kun je toch echt een verzoek gaan indienen in Duitsland.
Als je je NL BTW nummer doorgeeft, kunnen ze het weglaten.
Btw mag 1x geheven worden en verrekenbaar in land van heffing in de EU.

Maar ik boek het gewoon als kosten, gaat om niks.

Niet correct. Je kan het in je intracommunautaire aangifte (ICL) wel degelijk meenemen. Maar moet je administratie en bedrijfsvoering hier wel geschikt voor zijn. Onze bedrijven zijn een eenheid voor de BTW (niet VPB) dus wij kunnen dit soort zaken gewoon makkelijk meenemen en dus aftrekken.
Wanneer kunt u een verzoek doen?
 
Met BTW en prijsverschil gaat het om een kleine bedragen dat ik dan geen zin heb om zo veel voor te doen.
Ik laad voornamelijk:
Thuis
SuC
Heel soms aan de straat.
Wij hebben ivm laden in Duitsland bij de SuC al aardig wat BTW betaald, inclusief de versnaperingen etc al zo een 100 euro aan Duitse BTW. Ons systeem is volledig geautomatiseerd voor ook EU BTE dus dan loont het wel de moeite. Dus afhankelijk van je eigen situatie....
 
Niet correct. Je kan het in je intracommunautaire aangifte (ICL) wel degelijk meenemen. Maar moet je administratie en bedrijfsvoering hier wel geschikt voor zijn. Onze bedrijven zijn een eenheid voor de BTW (niet VPB) dus wij kunnen dit soort zaken gewoon makkelijk meenemen en dus aftrekken.
Wanneer kunt u een verzoek doen?

hhmmm ICL is voor verkopen aan buitenland, ik kan geen in Duitsland geheven BTW verrekenen met de NL btw (wel met de DE btw op het de DE btw nummer). Dus of ik snap hem niet of we kletsen langs elkaar. Maakt ook niet uit gaat om niks .....
 
hhmmm ICL is voor verkopen aan buitenland, ik kan geen in Duitsland geheven BTW verrekenen met de NL btw (wel met de DE btw op het de DE btw nummer). Dus of ik snap hem niet of we kletsen langs elkaar. Maakt ook niet uit gaat om niks .....
Gaat om niks inderdaad :) voor jou en mij, maar we zitten hier met een diversiteit aan mensen. Legio rijden kilometers om, om maar gratis te kunnen laden (prima, moet iedereen voor zichzelf weten) wachten geduldig een half uur bij een SuC als deze bezet is terwijl je ook op een betaalde snellader van een andere aanbieder kan laden, mensen die altijd het gratis kopje koffie gingen halen naast het gratis laden en toen dit niet meer mogelijk bleek en moesten betalen voor koffie dan maar geen koffie gingen halen.... ook hiervoor: moet iedereen lekker zelf weten... dus sommige hebben voor een paar centen wel veel gedoe over. Ik sta nu een half uur te wachten in de S op de vrouw dus dan heb ik even tijd om mij hier uit te leven...

Maar even terug naar waar het om gaat, het is feitelijk geen aftrek maar teruggave. Ik heb teveel vanuit mijn situatie geredeneerd en wij betalen en ontvangen in veel EU landen BTW en voor sommige landen zijn wij BTW plichtig in het land.

Dus nu het correcte algemene verhaal:
Volgens EU btw regels mag je via je eigen belastingdienst betaalde BTW in een ander EU land terug vragen. Dit kan 1x per jaar als je heel weinig buitenlandse BTW betaald, drempelbedrag 50 euro of per kwartaal en dan is drempel bedrag 400 euro.
Info : Wanneer kunt u een verzoek doen?
Link voor aanmelden teruggaaf:
Verzoek om teruggaaf van btw uit andere EU-landen - Inloggen

Dus... als je een jaar je laadsessies en andere zakelijk gebruik optelt kan dit best lucratief zijn, doe je voordeel ermee... of niet.. dat is het mooie aan Fora....
 
ok we kletsen langs elkaar, je mag dat inderdaad 1x per jaar terug vragen, dat weet ik. Dacht dat je het gewoon maandelijks ging verrekenen met je NL btw.....

En dat omrijden om "gratis" te kunnen laden..... die mensen kunnen niet rekenen. Als ik dat doe en mijn tijd (zakelijk/prive) die ik verlies rekenen. Dan zijn dat de duurste tank/laad-beurten uit mijn leven.
 
  • Like
Reactions: pvh