Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Super ! Hartelijk dank ! :cool:
Het zal ook nog 2de kerstdag zijn, dit is de grootste uitdaging. Opladen bij die mensen thuis zal via het normale stopcontact gaan en er gaan ook nog eens 4 gourmet stellen aangesloten worden :scared:.
Dat wordt een leuke situatie..

2e kerstdag, dat is nog ruim een maand. Misschien is de Supercharger langs de A27 bij Oosterhout dan al wel in gebruik. Die kun je mooi meenemen op de route van Heerlen naar Zoetermeer (via Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam).
 
Met een grotere range is er juist minder reden om onderweg bij te laden.

Ik zie het zelf als een enorme bevrijding dat we thuis kunnen laden. Tijd is het meest kostbare wat ik heb, ik doe er alles aan om onnodig tijdverlies tijdens het reizen te voorkomen. Zelfs 10 minuten stoppen om de diesel vol te gooien voelt al als onnodig oponthoud, laat staan dat je 2 tot 4 keer zo vaak een half uur moet stoppen. Met het oplaadpunt thuis hoef ik op het overgrote deel van mijn ritten niet meer onderweg te stoppen en ik vind dat een fantastische plus.

Natuurlijk zal dit niet voor iedereen gelden, er zijn per slot van rekening vele duizenden die iedere dag met het openbaar vervoer reizen...
Eens. +1

- - - Updated - - -

Probleem is dat de plug-in hybrides niet kunnen snelladen.. Vaak maximaal 3.7kW.

De enige die het wel kan is de Outlander, die kan met CHAdeMO zijn 12kWh accu laden. Zal denk ik met 25kW gaan, want 50kW een 12kWh accu in duwen is een rate van 4C, dat is slecht voor de accu.

Neemt niet weg dat het daarmee een stuk beter wordt. Ik ga onze medewerker met zijn Outlander iig de instructie geven te laden (en ook snel) waar mogelijk.
Een hybride is twee keer niks. Het is vlees noch vis. Gewoon een halve oplossing, alleen interessant en van belang om de overschakeling naar elektrisch rijden te faciliteren voor mensen met range anxiety. Over 10 jaar als er een fatsoenlijk netwerk van laadpunten is en de capaciteit van accu's is verbeterd, verwacht ik dat er weinig hybrides meer worden verkocht.
 
2e kerstdag, dat is nog ruim een maand. Misschien is de Supercharger langs de A27 bij Oosterhout dan al wel in gebruik. Die kun je mooi meenemen op de route van Heerlen naar Zoetermeer (via Eindhoven, Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam).

Precies mijn gedachte.
Zou een super oplossing zijn.

Indien ik me niet vergis, zitten de locaties van de SS al in de tesla navigatie, dus eerst navigeren naar de SS, dan naar het adres van bestemming.

Hoe dan ook, ook al zou die niet af zijn, heb ik gelukkig de mogelijkheid bij mede tesla-eigenaren bij te laden :cool:
 
Vanmiddag zitten ze ook bij de BNR Autoshow. Rond half twee was er ook een reportage op BNR, waarbij onze Vincent Evert stond te bubbelen van plezier dat hij daar kon 'snelladen' met zijn Tesla.
Overigens was hij drie kwartier te laat op zijn afspraak aldaar.....
Verder werd nog even fijntjes aangestipt dat de traditionel tankstations de boot behoorlijk gemist hadden.
 
Ik ben er bij. Hoe herkennen wij elkaar? Sticker van de TMC op de borst, foto van jouw Tesla op meenemen? :biggrin:

Helpt dit?
ezy5e8yb.jpg
 
Vanmiddag zitten ze ook bij de BNR Autoshow. Rond half twee was er ook een reportage op BNR, waarbij onze Vincent Evert stond te bubbelen van plezier dat hij daar kon 'snelladen' met zijn Tesla.
Overigens was hij drie kwartier te laat op zijn afspraak aldaar.....
Verder werd nog even fijntjes aangestipt dat de traditionel tankstations de boot behoorlijk gemist hadden.
Op bnr.nl kan ik hem helaas nog niet vinden. Jammer! Wil dat stukje wel graag terug luisteren.




Waar herken je mij aan vanavond? Uhm, ik denk dat ik een blauwe blouse met witte streepjes aan heb.
 
image.jpg


Vandaag opgeladen langs de A1 bij Barneveld.....3 aansluitpunten per type 1 stuks.....gratis voorlopig.
Nog een stuk of 40 van dit soort plekken en alle problemen zijn opgelost. Bij voorkeur meer keer hetzelfde type aansluitingen per locatie.

Wat is er vanavond?
 
Last edited: