In relatieve zin dan neem ik aan, absoluut gesproken hebben we die nu al lijkt me.. zeker als je naar noorden van Duitsland kijkt..
View attachment 94850
Een ieder heeft zijn eigen mening en ik dus ook!
Dus, Hoezo??
Duitsland is echt anders dan het plaatje laat zien!
Optisch leuk maar de getallen zijn anders.
2000 Model S Tesla's op 51 x gemiddeld 7 is 357 SuC's in Duitsland (en breid nog steeds uit) tegen 3800 op 40 SuC's hier.
Dus hier 5,6 Models S per SuC in Duitsland tegen 95 per SuC hier.
De verhoudingen zijn wat scheef en enige verbetering is wenselijk en denk dat daar aan gewerkt wordt.
Weet ook dat in 2013 en 2014 nog rond de €2200 werd betaald voor de supercharge optie bij de aanschaf van een 60 Kw en 85 Kw.
De P85 was duurder en kreeg het gratis.
Buiten Duitsland, kijk wat er gebeurd is in Denemarken, VK (zeer weinig model S), Frankrijk (idem).
Ook onze zuiderburen zouden meer SuC's verdienen.
Nu mag dat voor ons een voordeel zijn als we regelmatig door Duitsland rijden dus begrijp me goed, ik bestrijd het argument betreffende Destination Charging niet.
Natuurlijk sta ik niet dagelijks aan de SuC maar vele MS rijders hier in NL en België moeten echt goed plannen en het is echt slecht je MS dagelijks bij te laden tenzij het qua kilometers nodig is.
Ik laad mijn MS bij voorkeur op de zaak op en doe dat op vrijdag aan 80%!!!zodat ik een lekker weekend kan gaan toeren.
Tbv het sparen van het batterij pakket laad ik liever niet op maandag want mijn ritten door de week zijn niet langer dan 25 kms.
Het zou kunnen dat een onverwachte rit door de week me dus twee uren ophoud omdat een SuC (die is dan wel eens een keer wil gebruiken) naar het zuiden net te ver weg liggen of voor een omrit zorgt.
De meeste AC laadstations onderweg geven hier in NL 45km per uur dus als ik ergens de km's moet laden kost dat tijd.
80% laden is ook nog eens conform een wens van Tesla.
Komt bij dat het pakket wat degenereert, dus 80% van 376 km's is 301.
Gelukkig zorgt de software er voor dat je dat en iets meer ook echt kunt rijden.
Dus, ik vind het wenselijk dat er SuC's bijkomen.
Ik verwacht dat gewoon omdat er bij aanschaf beloften zijn gemaakt qua uitsparing van onkosten en de FN laadkosten zijn toch niet misselijk.
Het kan zijn dat abonnementsvormen dat wat verzacht maar de opstelling van Tesla bij aankoop in 2013 en zelfs nu nog zijn duidelijk gebaseerd op SuC gebruik.
M.i. zouden we op termijn toch echt meer SuC moeten krijgen.
Één bij de kop van Noord Holland, één in Groningen en één bij Eindhoven (of Venlo) zou fijn zijn.
Verder, ik ben gek op mijn T en mijn tweede komt hopelijk eind November, bovenstaande was dus geen belemmering ervoer één te kopen.
ik wacht met liefde wat langer aan de laders van Tesla en AC types dan terug moeten gaan naar mijn Audi, toen de juiste keuze totdat ik een Tesla reed.
Het zal me verbazen indien ik ooit nog "terug" kan naar een ander merk.