Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Mij lijkt het vooral een wanhoopsdaad van Fastned.
Op zoek naar klanten.

Only time will tell.

Of een wanhoopsdaad van Nissan. Feit is dat Fastned met IEDERE verkochte Leaf of e-NV200 omzet maakt of de koper komt snelladen of niet.

Een volgende zet zou kunnen zijn om een corporatie package te maken voor bedrijven met b.v. 10+ EV's of wellicht een club van Tesla eigenaren die zich verenigen als 1 gezamenlijke klant en op die manier een goede deal kunnen onderhandelen.
 
Mij lijkt het vooral een wanhoopsdaad van Fastned.
Op zoek naar klanten.

Only time will tell.
Omdat je een deal kan sluiten met een auto leverancier is het een wanhoopsdaad? Dat vind ik een aparte redenering.

Of een wanhoopsdaad van Nissan. Feit is dat Fastned met IEDERE verkochte Leaf of e-NV200 omzet maakt of de koper komt snelladen of niet.
Dan zou je dus zeggen dat het SuperCharger netwerk van Tesla ook een wanhoopsdaad is. Want zonder verkopen ze namelijk weinig auto's?

Nee, ik zie dit vooral als een slimme samenwerking van beide kanten.

Een volgende zet zou kunnen zijn om een corporatie package te maken voor bedrijven met b.v. 10+ EV's of wellicht een club van Tesla eigenaren die zich verenigen als 1 gezamenlijke klant en op die manier een goede deal kunnen onderhandelen.
Dat zit denk ik ook wel in de pijplijn. Athlon of een grote bedrijf met eigen vloot gaat gewoon een (stille) deal maken met Fastned.

Fastned heeft zelf ook al aangegeven met zulke deals bezig te zijn.
 
Omdat je een deal kan sluiten met een auto leverancier is het een wanhoopsdaad? Dat vind ik een aparte redenering.

Face it : er zijn zo goed als géén klanten bij Fastned.
Ze verbranden cash zonder uitzicht op een snelle kentering.

Nu zoeken ze gewoon snelle cash door de deal met Nissan. De rekening (voor de stroom) wordt doorgeschoven naar later.

Dat noem ik een wanhoopsdaad.


Just my two cents.
 
Face it : er zijn zo goed als géén klanten bij Fastned.
Ze verbranden cash zonder uitzicht op een snelle kentering.

Nu zoeken ze gewoon snelle cash door de deal met Nissan. De rekening (voor de stroom) wordt doorgeschoven naar later.

Dat noem ik een wanhoopsdaad.

Sorry hoor, maar ik kan deze redenatie ook niet volgen. Totaal niet. Ze hebben een heel grote klant binnengehaald (de eerste), en dan is dat een wanhoopsdaad?
Fastned heeft al vanaf het begin aangegeven dat ze zulke deals wilden gaan sluiten. Logisch ook, dit is een welkome stabiele inkomstenbron voor Fastned. En voor Nissan klanten is het natuurlijk ook een mooie deal.

Overigens is niet bekend of Nissan per auto aan Fastned betaalt, of per kWh, of beide. Maar ik vermoed het eerste, dus dat Nissan gewoon voor elke auto het 100 euro abonnement twee jaar afkoopt (tegen sterk gereduceerd tarief uiteraard).
 
Vind het jammer dat het maar 2 jaar is. Als je de verkoop echt wil stimuleren moet je de periode langer maken. In wezen is het een geweldig markinginstxument: geen brandstofkosten ! En juist op het punt waar mensen nog twijfelen als het om EV's gaat - wat als de accu leeg is ? (vanuit het oud denken dat je tankt als de tank leeg is)
En dan is twee jaar zo voorbij - maak er bv 4 jaar van.
 
Vind het jammer dat het maar 2 jaar is. Als je de verkoop echt wil stimuleren moet je de periode langer maken. In wezen is het een geweldig markinginstxument: geen brandstofkosten ! En juist op het punt waar mensen nog twijfelen als het om EV's gaat - wat als de accu leeg is ? (vanuit het oud denken dat je tankt als de tank leeg is)
En dan is twee jaar zo voorbij - maak er bv 4 jaar van.
Ik denk dat een grote groep toch met de geboden 2 jaar al enorme boost zal geven om alsnog een EV te kopen. Zeker met de grotere accu van de Leaf die eraan zit te komen.
 
Smart move van Nissan: neemt de range anxiety weg bij potentiele klanten en kan helpen ze over de streek te trekken. Wellicht komen ze over 1 of 2 jaar tot de conclusie dat ze zelden bij FastNed geladen hebben in die periode.

Smart move van FastNed: wekt in iedere geval de suggestie dat er vraag is naar hun product en levert wat omzet op (overigens is die significante invloed op de omzet natuurlijk zowel goed als slecht nieuws; bij de huidige lage omzet is iedere plus in procenten al snel significant)

Ben ik ook eens positief :smile:

(niet dat ik geloof dat ze het hierdoor gaan redden; zo is de grotere accu van de leaf alleen maar slecht nieuws voor FastNed want minder reden tot 'gedwongen' laadsessies onderweg)
 
Smart move van Nissan: neemt de range anxiety weg bij potentiele klanten en kan helpen ze over de streek te trekken. Wellicht komen ze over 1 of 2 jaar tot de conclusie dat ze zelden bij FastNed geladen hebben in die periode.

Of juist wel, en dan heeft Fastned er ook na de eerste twee jaar een schare trouwe klanten bij.

(niet dat ik geloof dat ze het hierdoor gaan redden; zo is de grotere accu van de leaf alleen maar slecht nieuws voor FastNed want minder reden tot 'gedwongen' laadsessies onderweg)

Volgens die redenatie zouden er nooit Models S laden bij Fastned. Het tegendeel is het geval.
 
Fastned is ook niet echt iets voor de Tesla rijders, die hebben hun SuC's om snel te kunnen laden.
Maar alle andere merken hebben zo'n systeem nog niet van zichzelf en zijn rijders dus al snel aangewezen op een Fastned of MrGreen snel lader.
Dat je er met een Tesla wel terecht kan met een adapter is voor sommige misschien wel eens makkelijk.

De deal met Nissan is best een leuke deal et noemen, twee jaar gratis "tanken"........ dat is nog eens een aktie die je niet snel tegenkomt.
 
Uit het persbericht dat op de site van Fastned staat (Fastned staat samenwerking met Nissan) begrijp ik dat het twee jaar laden (ook?) onderdeel is van een 'EV ontzorg pakket'. In dat pakket zitten nog meer zaken:

Het ‘EV ontzorg pakket’ wordt meegeleverd met iedere LEAF en is nu inclusief twee jaar onbeperkt snelladen bij Fastned. Naast snelladen biedt dit pakket ook vervangend vervoer voor tijdens de vakantie, een onderhoudspakket en een oplaadpunt voor thuis.

Dit pakket zal wel niet gratis zijn neem ik aan, maar ik denk dat het wel kan helpen om eventuele drempels voor nieuwe elektrische rijders weg te nemen. Gratis laden, laadpaal thuis voor je geïnstalleerd, onderhoud geregeld en als klap op de vuurpijl ook nog een vervangende auto voor de vakantie.
Al zullen er wellicht ook mensen zijn die in dat laatste weer een bevestiging zien dat een elektrische auto niet geschikt is voor vakanties...
 
Last edited:
Uit het persbericht dat op de site van Fastned staat (Fastned staat samenwerking met Nissan) begrijp ik dat het twee jaar laden (ook?) onderdeel is van een 'EV ontzorg pakket'. In dat pakket zitten nog meer zaken:



Dit pakket zal wel niet gratis zijn neem ik aan, maar ik denk dat het wel kan helpen om eventuele drempels voor nieuwe elektrische rijders weg te nemen. Gratis laden, laadpaal thuis voor je geïnstalleerd, onderhoud geregeld en als klap op de vuurpijl ook nog een vervangende auto voor de vakantie.
Al zullen er wellicht ook mensen zijn die in dat laatste weer een bevestiging zien dat een elektrische auto niet geschikt is voor vakanties...

Het zgn EV ontzorg pakket is gratis. Wel staat er dit op Uw voordelen - Nissan LEAF - 100% elektrische auto Nissan
Het EV Ontzorg Pakket kan niet worden gecombineerd met andere acties en is niet inwisselbaar tegen contanten. Dit aanbod is geldig t/m 31 oktober 2015. Vraag uw Nissan verkoopadviseur naar de exacte voorwaarden.
Wellicht dat er na 31 oktober wel voor betaald moet worden?
 
Wat is jouw bron hierover?

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar. Volgens mij gaan er veel verhalen over rond maar is nog niet gebleken dat het in de praktijk echt een verschil maakt.

Ik lees soms van een km stand van 170.000 en die zullen best wel veel geladen hebben en daar schijnt het allemaal nog goed te gaan. Het enige waar ik op let is dat ik na een range charge wel binnen een halfuurtje moet gaan rijden. Zoniet, dan laat ik hem tot 90% laden. Een ondergrens heb ik niet want hij is nooit (bijna) leeg. en als hij een keer beneden de 10% komt is het op reis en dan gaat hij gelijk weer laden.