robertvg
Extremely Well-Known Member
In welke groep was dat ? Meer info neededIdd. 3 fase is uiteraard beter. Maar het is niet voor iedereen een noodzaak. Overigens was er gisteren wel dit te lezen op het forum. Geen idee of het klopt :
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In welke groep was dat ? Meer info neededIdd. 3 fase is uiteraard beter. Maar het is niet voor iedereen een noodzaak. Overigens was er gisteren wel dit te lezen op het forum. Geen idee of het klopt :
Tip: Klik op het pijltje naast de naam van de auteur om het geciteerde bericht te zien:In welke groep was dat ? Meer info needed
Krijg toevallig net via MisterGreen hetzelfde nieuws te horen.Tip: Klik op het pijltje naast de naam van de auteur om het geciteerde bericht te zien:
View attachment 286356
Het ging om een bericht in het draadje Jaguar I-Pace
Ik zag hem ook ja. Gaaf!Best wel interessante tweet van FastNed over het laden van een Ioniq aan hun 175KW snelladers Fastned on Twitter Toch een aanmerkelijk verschil in vergelijking met 50KW laders.
Dat 3 phase laden hebben we ook dank zij jou, dus ik heb goede hoopIk zag hem ook ja. Gaaf!
Ben ook benieuwd dat de I-Pace en Leaf met 64kWh gaan doen.
Wel apart dat de Ioniq dus aan het einde nog wat sneller gaat laden. Amperes lijken ook hier het limiet. Interne kabels?
En ik wil héél graag CCS support op mijn nog te bestellen Model S. (Ja, ik val in de herhaling...)
Ik vind die CCS stekker een ramp. Ik weet nog niet of ik er blij mee moet zijn.Die CCS op de Model S/X moet er toch echt dringend gaan komen. Eigenlijk is het al te laat aangezien de laders er NU zijn. Maar ergens heb ik in mijn achterhoofd toch een vals duiveltje dat zegt dat de Tesla marketing afdeling dat aan het tegenhouden is. Hopelijk ben ik verkeerd.
Ik blijf bij Tesla zeuren, maar het is heel erg stil.Dat 3 phase laden hebben we ook dank zij jou, dus ik heb goede hoop
Ik ben er ook bang voor. Iedereen die de Tesla stekker zo mooi vind, maar ik ga voor functioneel. Gewoon lekker snel overal laden. Graag bij Fastned met >100kW.Die CCS op de Model S/X moet er toch echt dringend gaan komen. Eigenlijk is het al te laat aangezien de laders er NU zijn. Maar ergens heb ik in mijn achterhoofd toch een vals duiveltje dat zegt dat de Tesla marketing afdeling dat aan het tegenhouden is. Hopelijk ben ik verkeerd.
Dat zou dan op de auto worden, puur twee extra pinnen onder de bestaande ingang. De SuC kan gewoon blijven wat hij nu is.Ik vind die CCS stekker een ramp. Ik weet nog niet of ik er blij mee moet zijn.
Op de auto zou ok zijn maar liever niet dat alle SuCs daarmee worden voorzien.
Ik zag hem ook ja. Gaaf!
Ben ook benieuwd dat de I-Pace en Leaf met 64kWh gaan doen.
Wel apart dat de Ioniq dus aan het einde nog wat sneller gaat laden. Amperes lijken ook hier het limiet. Interne kabels?
En ik wil héél graag CCS support op mijn nog te bestellen Model S. (Ja, ik val in de herhaling...)
Al snap ik de haat tegen CCS echt niet. De Tesla stekker kan overigens ook maar 330A aan en wordt daar boven te warm. Daar loopt Tesla dus ook klem.
Ik haat geen CCS stekker, maar ik zie niet dat het een slimme oplossing is voor de (verre) toekomst.
Let me explain: (offtopic)
We mopperen allemaal tegenwoordig wel heel erg op de 1-fase lader in de Jaguar I-Pace (en vanmiddag waarschijnlijk ook weer op de Kona), maar waarom zouden we niet ook thuis en op bestemming met DC gaan laden ?
We zijn natuurlijk ooit begonnen met electrische auto's met interne AC laders omdat er helemaal geen laadinfrastructuur was en AC overal in Europa en de wereld aanwezig is. Maar stel dat je alles over een nacht zou mogen vervangen, alle 8 miljoen auto's in NL, alle honderden miljoenen auto's in Europa, inclusief de volledige infrastructuur; zou het dan niet beter zijn alles op DC te doen ?
Door Ecofys is berekent dat voor de 8 miljoen auto's in NL zo'n 2 a 2.5 miljoen laadpalen benodigd zijn; thuis, werk, bestemming en onderweg. Als we daar allemaal DC van zouden maken zou het alleen voor NL al zo'n 5.5 miljoen laders (dus grondstoffen) schelen die we niet meer in de auto nodig hebben.
Plus nog dat je DC laders kan stacken, je kan multiplexen, je kan rechtstreeks PV->EV laden.
En kleine DC laders zijn nu nog behoorlijk duur (3000,= voor 10kW) maar bij grote aantallen zouden die ook omlaag kunnen gaan.
Dan de grap van de CCS stekker, 'Combined Charging System'; daar zijn niet twee dingen in 'gecombineerd'.
Het is de AC stekker met daaraan twee extra pinnen voor DC geplakt. Je kan in een CCS socket een losse AC stekker stoppen maar een losse DC plug bestaat niet ? Je benodigd de PP/CP van de type 2 stekker.
En dan Fast Forward naar 30 jaar vanaf nu: DC laders zijn dan overal in de wereld plenty aanwezig, en interne AC laders in de auto zijn niet eens meer nodig. Scheelt ons totaal heel veel geld en materialen.
Dan zitten we helaas vanwege de historie voor altijd opgescheept met een erg grote stekker die voornamelijk uit lucht bestaat....
#but maybe I'm just dead wrong ?
Ik deel je mening volledig! Ik zie graag overal DC laden, maar, die CCS stekker die wat groot is neem ik dan op de koop toe.Ik haat geen CCS stekker, maar ik zie niet dat het een slimme oplossing is voor de (verre) toekomst.
Let me explain: (offtopic)
We mopperen allemaal tegenwoordig wel heel erg op de 1-fase lader in de Jaguar I-Pace (en vanmiddag waarschijnlijk ook weer op de Kona), maar waarom zouden we niet ook thuis en op bestemming met DC gaan laden ?
We zijn natuurlijk ooit begonnen met electrische auto's met interne AC laders omdat er helemaal geen laadinfrastructuur was en AC overal in Europa en de wereld aanwezig is. Maar stel dat je alles over een nacht zou mogen vervangen, alle 8 miljoen auto's in NL, alle honderden miljoenen auto's in Europa, inclusief de volledige infrastructuur; zou het dan niet beter zijn alles op DC te doen ?
Door Ecofys is berekent dat voor de 8 miljoen auto's in NL zo'n 2 a 2.5 miljoen laadpalen benodigd zijn; thuis, werk, bestemming en onderweg. Als we daar allemaal DC van zouden maken zou het alleen voor NL al zo'n 5.5 miljoen laders (dus grondstoffen) schelen die we niet meer in de auto nodig hebben.
Plus nog dat je DC laders kan stacken, je kan multiplexen, je kan rechtstreeks PV->EV laden.
En kleine DC laders zijn nu nog behoorlijk duur (3000,= voor 10kW) maar bij grote aantallen zouden die ook omlaag kunnen gaan.
Dan de grap van de CCS stekker, 'Combined Charging System'; daar zijn niet twee dingen in 'gecombineerd'.
Het is de AC stekker met daaraan twee extra pinnen voor DC geplakt. Je kan in een CCS socket een losse AC stekker stoppen maar een losse DC plug bestaat niet ? Je benodigd de PP/CP van de type 2 stekker.
En dan Fast Forward naar 30 jaar vanaf nu: DC laders zijn dan overal in de wereld plenty aanwezig, en interne AC laders in de auto zijn niet eens meer nodig. Scheelt ons totaal heel veel geld en materialen.
Dan zitten we helaas vanwege de historie voor altijd opgescheept met een erg grote stekker die voornamelijk uit lucht bestaat....
#but maybe I'm just dead wrong ?
Ik deel je mening volledig! Ik zie graag overal DC laden, maar, die CCS stekker die wat groot is neem ik dan op de koop toe.
Als dat de blocker moet zijn weet ik het niet meer
Je hoeft je niet schuldig te voelen. Je plaats wordt ingenomen door wagens met een kleinere batterij zoals de nieuwe Leaf (+500 dit jaar), de Ampera (+300), de Zoek (+300) of de i3 (+300). Als je de twitter van Fastned volgt dan lees je tegenwoordig vaker dat ze vanwege drukte een lader bijplaatsen op bestaande plaatsen. En zonet gaven ze aan tegenwoordig >10 000 sessies per maand te hebben. Plus funding om twee drie jaar door te gaan.
Ik heb een the new motion pas. Kost niks en je kunt er oa bij Fastned mee laden. Wellicht niet snel nodig, maar ligt 'just in case' in de autoEven OnTopic: ik heb net mijn abonnement bij Fastned opgezegd.
Met de enorme hoeveelheid SuC's in Nederland en het feit dat ik eigenlijk tegenwoordig bijna altijd wel op locatie kan laden, merkte ik dat ik al minstens 3 maanden niet een keer bij FastNed geweest ben. En hoewel ik ze een warm hart toedraag, vind ik dat wel een beetje zonde van het geld.
In het begin waren ze een uitkomst: op ritten Alkmaar - Groningen bijvoorbeeld had ik ze echt wel nodig. Maar nu dus niet meer. Jammer, maar helaas.