Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoop dat Wido snel terugkomt wat dit voor het laden betekent:

Q. Will Telsa Supply (or sell) a charge cable and if so with which plugs
A: Yes. CEE 32A 5-pin connector with a (seperate) 220V adaptor (pigtail)

Betekent dit je 32A 5-PIN via de laadkabel kan laden en dus gewoon een CEE 32A 5-pin stekker kunt voorzien?
 
Ik hoop dat Wido snel terugkomt wat dit voor het laden betekent:

Q. Will Telsa Supply (or sell) a charge cable and if so with which plugs
A: Yes. CEE 32A 5-pin connector with a (seperate) 220V adaptor (pigtail)

Betekent dit je 32A 5-PIN via de laadkabel kan laden en dus gewoon een CEE 32A 5-pin stekker kunt voorzien?

ja, zo had ik het vrijdag begrepen van Gert-Jan. gewoon een rode plug van 7 euro plaatsen en klaar!:smile:
 
Een laadkabel iets langer dan 6 meter met de rode CEE 32A stekker,
om aan een laadpaal te kunnen laden is een verloop nodig naar de 7 polige stekker

Ik heb van cohere (leverancier van laadpalen) begrepen dat de kant van de oplaad een mennekes aansluiting is, maar de aansluiting op de auto is nog niet bekend. Dit kwam omdat ik had gevraagd of de laadpaal een vaste kabel kan hebben, zodat ik niet elke keer mijn eigen laadkabel uit de kofferbak moet halen en dus 's morgens er ook weer in doen.
 
Last edited:
Paperwork is afgewerkt:smile:, ik heb nu inderdaad ook de factuur van de aanbetaling kunnen afprinten.
Deze kan alvast verwerkt worden.:tongue:

Waar ik niet zo gelukkig van werd, is het delivery-window.
Ook bij mij -net als bij de andere Belgen : Okt-Nov.:scared:

Ik gun uiteraard iedereen zijn M-S van harte, en liever morgen dan over-morgen.
Maar het is toch niet logisch dat de Belgen 'achteraan de rij' moeten aansluiten.

Ik kijk uiteraard ook naar de EUDeliveryStatus (als de lijst niet verneukt is door èèn of andere hufter die toch begint te sorteren en te filteren:cursing:) en merk dat tot ver na mijn nummer, er window Sep-Okt wordt gebruikt. Behalve voor de Belgen....

Ik heb mijn ongenoegen nu toch naar Tesla duidelijk gemaakt. Het is niet mijn bedoeling dat anderen naar achteren worden geduwd, maar die paar Belgen zouden er toch tussen kunnen - volgens het nummer van reservatie.

Als (en wanneer) ik antwoord krijg, laat ik het hier wel weten...
 
denk dat je delivery window automatisch wordt gegenereerd en geen rekening houdt met werkelijke ranking.
verder denk ik dat alle mensen met eerdere leveringen op die lijst ook nog wel wat langer geduld mogen hebben.
als ik zie wat er nu allemaal nog onbekend is over de specs kan ik met niet voorstellen dat ze over 2 maanden al aan het afbouwen zijn in Tilburg.
 
Last edited:
Aardig filmpje waarin 0-60M/h 85P vs 85 vs 60. TESLA Model S 85KW performance VS Non performance VS 60KW 0-60 MPH AND 0 à 100 km/h - YouTube
Linksboven is een gewone 85 (2012 Tesla Model S 0-60mph - YouTube), linksonder een 85P (Tesla Model S Performance 0-60 MPH in 3.9 Seconds VBOX Launch Control - YouTube) en rechtsonder lijkt me de 60 (als je kijkt naar batterij status kan het toch geen 85 zijn).
TESLA 2 Model S 85KW performance VS Non performance VS 60KW 0-60 MPH AND 0 à 100 km:h - You.jpg

TESLA Model S 85KW performance VS Non performance VS 60KW 0-60 MPH AND 0 à 100 km:h - YouTu.jpg

De 60 vertrekt een fractie later maar verslaat de 85 :scared:
Frank, gefeliciteerd (maar ik vermoed meewind ofzo, of vergis ik me nou welke welke is)
 
Paperwork is afgewerkt:smile:, ik heb nu inderdaad ook de factuur van de aanbetaling kunnen afprinten.
Deze kan alvast verwerkt worden.:tongue:

Waar ik niet zo gelukkig van werd, is het delivery-window.
Ook bij mij -net als bij de andere Belgen : Okt-Nov.:scared:

Ik gun uiteraard iedereen zijn M-S van harte, en liever morgen dan over-morgen.
Maar het is toch niet logisch dat de Belgen 'achteraan de rij' moeten aansluiten.

Ik kijk uiteraard ook naar de EUDeliveryStatus (als de lijst niet verneukt is door èèn of andere hufter die toch begint te sorteren en te filteren:cursing:) en merk dat tot ver na mijn nummer, er window Sep-Okt wordt gebruikt. Behalve voor de Belgen....

Ik heb mijn ongenoegen nu toch naar Tesla duidelijk gemaakt. Het is niet mijn bedoeling dat anderen naar achteren worden geduwd, maar die paar Belgen zouden er toch tussen kunnen - volgens het nummer van reservatie.

Als (en wanneer) ik antwoord krijg, laat ik het hier wel weten...
Maar waarom is je papierwerk nu pas afgewerkt? Ik hoorde van Tesla in Eindhoven dat je productie pas wordt ingepland nadat je de definitieve keuze hebt ingediend en getekend. Mij werd dus aangeraden om zsm nadat de 'knop' verschijnt de definitieve keuze in te dienen. Als je dat pas deze week hebt gedaan is delivery okt/nov niet vreemd (was ook zo toen ik enkele weken geleden indiende).
Maar waarom niet al lang geleden ingediend? Heb je de finalize knop niet al langer?
 
zou misschien wel kunnen hé. hij weegt minder en dat zie je ook in de theoretische actieradius . 60kwh /370km = 162wh per km en 85kwh/480= 177wh/km

- - - Updated - - -

Hier al 1 week terug op de knop gedrukt, nog geen papers gezien,...
raar! ik heb maandag middag gefinalizeerd en een half uur later waren de papieren er , de dag erna waren ze terug, tegengetekend.
 
Maar waarom is je papierwerk nu pas afgewerkt? Ik hoorde van Tesla in Eindhoven dat je productie pas wordt ingepland nadat je de definitieve keuze hebt ingediend en getekend. Mij werd dus aangeraden om zsm nadat de 'knop' verschijnt de definitieve keuze in te dienen. Als je dat pas deze week hebt gedaan is delivery okt/nov niet vreemd (was ook zo toen ik enkele weken geleden indiende).
Maar waarom niet al lang geleden ingediend? Heb je de finalize knop niet al langer?

Tja, ik heb de knop op maandag 13 mei gekregen.
Binnen de 5 minuten gefinaliseerd.... maar het heeft Tesla wel 4 dagen gevraagd om het paperwork te maken ('one businessday').
Toen de papieren eindelijk ter ondertekening kwamen, meteen getekend. 5 minuten....
en dan opnieuw 5 dagen voordat de 'countersigned' papieren terug kwamen.
Ik heb pas vandaag het window gekregen. Dat is 10 dagen nadat de knop kwam. (en ik heb steeds meteen gereageerd)

(Bemerking : toen ik nog steeds geen countersigned papers gekregen had, heb ik gemaild.
Binnen het half uur kwamen de papieren... nou, dat is snel gereageerd, dacht ik zo.
Tot ik vandaag (4 dagen later !) een antwoord kreeg op mijn mail, met de melding dat er iets was foutgelopen, en dat ik vandaag of morgen de papieren zou ontvangen ! Hallo, ik heb ze intussen al ??? )




ter info : het heeft ook 13 dagen geduurd voordat ik mijn reservatienummer kreeg na de betaling van het 'voorschot'

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

Hier al 1 week terug op de knop gedrukt, nog geen papers gezien,...


voila, ik heb hetzelfde gehad.
De administratie bij Tesla is 'voor verbetering vatbaar'.
 
Tja, ik heb de knop op maandag 13 mei gekregen.
Binnen de 5 minuten gefinaliseerd.... maar het heeft Tesla wel 4 dagen gevraagd om het paperwork te maken ('one businessday').
Toen de papieren eindelijk ter ondertekening kwamen, meteen getekend. 5 minuten....
en dan opnieuw 5 dagen voordat de 'countersigned' papieren terug kwamen.
Ik heb pas vandaag het window gekregen. Dat is 10 dagen nadat de knop kwam. (en ik heb steeds meteen gereageerd)




ter info : het heeft ook 13 dagen geduurd voordat ik mijn reservatienummer kreeg na de betaling van het 'voorschot'

- - - Updated - - -

voila, ik heb hetzelfde gehad.
De adminstratie bij Tesla is 'voor verbetering vatbaar'.

Dat gaat inderdaad allemaal erg langzaam. Ik kreeg mijn reserveringsnummer direct na betaling. Ruim drie weken later was de finalize knop er, een dag later was het papierwerk gereed en enkele uren later countersigned....
 
Maar waarom niet al lang geleden ingediend? Heb je de finalize knop niet al langer?

onze knop staat er nog maar van vorige dinsdag!
ikzelf heb enkele dagen gewacht om eerst de rode in Brussel te kunnen zien.
Normaal heb je 30 dagen tijd wat geen invloed zou mogen hebben op de levering. het trouwens hierover een mail gestuurd naar Engeland en werd gisteren gebeld, en ze beweren de volgorde te hanteren en dat de eerste delivery window automatisch wordt gegenereerd en niet altijd correct is. het is nu moeilijk in te schaten hoe snel Tilburg de routine krijgt, maar een voorzichtige prognose was in de loop van oktober, misschien vroeger.
Op mijn vraag of ik hem zou hebben tegen mijn verjaardag op 2 september, kreeg ik dan weer een negatief antwoordt.:confused: