Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Heren & Dames,

Ik heb niet veel ervaring met aftermarket gadgets dus even wat advies graag betreffende komende MS die komende weken wordt afgeleverd op (standard) 19" silver velgen.
Ik bezit MS 2014 op Turbine 19" en die bevallen goed en zien er ook mooi uit (naar mijn mening).
De standard velg tegenwoordig is naar mijn smaak een beetje "te vet?" en ben hierom op zoek naar een alternatief in de lijn van 19" Turbines.
Ik kwam de volgende site tegen met 19" welke ook leverbaar zijn in space grey kleur, zijn 19" en dus banden van de nieuwe MS zijn over te zetten. (iemand bekend welke banden dat op dit moment zijn?)

Kan iemand iets met de referral program waar deze jongens mee werken?
The Tesla Model S Wheel Guide

Verder: is de kleur "space grey" van de velg identiek aan de midnight silver van de (huidige) Model S?

Iemand bekend met deze leverancier? Of bestaan er nog meer opties (met vergelijkbaar budget)? Zo ja, wie/waar?

Schermafbeelding 2019-11-23 om 10.58.07.png
 
Heren & Dames,

Ik heb niet veel ervaring met aftermarket gadgets dus even wat advies graag betreffende komende MS die komende weken wordt afgeleverd op (standard) 19" silver velgen.
Ik bezit MS 2014 op Turbine 19" en die bevallen goed en zien er ook mooi uit (naar mijn mening).
De standard velg tegenwoordig is naar mijn smaak een beetje "te vet?" en ben hierom op zoek naar een alternatief in de lijn van 19" Turbines.
Ik kwam de volgende site tegen met 19" welke ook leverbaar zijn in space grey kleur, zijn 19" en dus banden van de nieuwe MS zijn over te zetten. (iemand bekend welke banden dat op dit moment zijn?)

Kan iemand iets met de referral program waar deze jongens mee werken?
The Tesla Model S Wheel Guide

Verder: is de kleur "space grey" van de velg identiek aan de midnight silver van de (huidige) Model S?

Iemand bekend met deze leverancier? Of bestaan er nog meer opties (met vergelijkbaar budget)? Zo ja, wie/waar?

View attachment 480348
Ik rij met deze velgen nu enkele jaren met winterbanden. Ze zien er prima uit, qua look enigermate vergelijkbaar met de 21" Tesla turbine velgen. Bij het balanceren heb je gemiddeld iets meer lood nodig. Een heel enkele keer zijn ze iets buiten de specificaties qua onrondheid. Dan krijg je ze ook niet goed zonder grove middelen als richten en afdraaien.
Toevallig heb ik gisteren de 19" TS velgen met Michelin Alpin 4 banden erop gezet. Een paar plaatjes gaan hierbij. Sorry Frank, de S is niet gepoetst.
Als je nog banden moet kopen, neem dan achter 255 mm brede banden. Die steken een stukje buiten de velg en je loopt daardoor veel minder gauw schade op.
Blijft evenwel dat de originele 21" Tesla turbines wel spectaculairder ogen.

Tsportsline 19" Model S (2).jpg Tsportsline 19" Model S (1).jpg Tsportsline 19" Model S.jpg Tesla Model S Wim.jpg
 
Winterbanden en velgen: Daar zijn ze dan eindelijk. Mijn S staat nu op Continental Winter TS 850P. met bijgaande velgen ( Rial Lugano) Mijn eerste indruk: het rijdt heerlijk, echt stiller dan de geleverde zomerbanden. Deze banden ga ik ook op de M3 zetten. een aanrader!
 

Attachments

  • velg.JPG
    velg.JPG
    500.4 KB · Views: 49
  • wiel.jpg
    wiel.jpg
    657 KB · Views: 34
  • Like
Reactions: Wim S.
Het is al weken donker als is savonds thuiskom. Achteruit de oprit oprijdend valt me telkens op dat het achteruitrij licht bijzonder zwak is. Zacht de rem intrappen geeft zelfs nog meer licht. Er is al eerder over gesproken, maar toch was er nog geen oplossing. Heeft iemand het idee of er al een oplossing voor is? simpel een sterkere led in te bouwen? iemand ervaing?
 
  • Informative
Reactions: Arthur80
Bedankt, ik voeg hem even toe aan de classic forever goodies:
- open dak
- frunkruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Bedankt, ik voeg hem even toe aan de classic forever goodies:
- open dak
- frunkruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting

Ik mis nog:
- de non-existing center console

(en het daarmee samenhangende ruimtelijk gevoel, de opslagmogelijkheid voor een stokbrood met kaas, de ongehinderde blik op adjacent feminin passenger legs et cetera)
 
Ik mis nog:
- de non-existing center console

(en het daarmee samenhangende ruimtelijk gevoel, de opslagmogelijkheid voor een stokbrood met kaas, de ongehinderde blik op adjacent feminin passenger legs et cetera)
Exact dat. En dat je gewoon je rugzakje of tas in geval van mijn partner daar kunt zetten waar dan ook alles in zit wat je normaal in de midden console gooit (muntgeld, telefoon, enz)
 
  • Like
Reactions: michelh
Ik mis nog:
- de non-existing center console

(en het daarmee samenhangende ruimtelijk gevoel, de opslagmogelijkheid voor een stokbrood met kaas, de ongehinderde blik op adjacent feminin passenger legs et cetera)
En het welbekende kloink/rinkel als je bij het stoplicht vergeten bent van tevoren je telefoon en al je losse meuk in die bak in het midden naar achter te schuiven...)
En van bestuurder wisselen in de file zonder in de stromende regen naar buiten te hoeven is ook een stuk makkelijker zonder center console :D
En dan heb ik het nog niet eens over de toentertijd bepaald niet zacht geprijsde yacht floor gehad...:cool::D
 
Bedankt, ik voeg hem even toe aan de classic forever goodies:
- open dak
- frunkruimte
- CC zonder interventie
- CC hendel zit op de juiste plaats en is normaal te bedienen ipv dat halve stokje op de nieuwlichters
- levenslang gratis superchargen(alhoewel beperkt in snelheid tegenwoordig)
- fatsoenlijke achteruitrijverlichting
Ik kan niet zeggen dat mijn classic nou zo’n geweldige achteruitrijverlichting heeft.
 
Misschien niet het juiste draadje, maar toch een poging.
Ik rijd sinds vorige week in een Model 3 Standaard Plus ivm schade aan mijn Model S. Nu valt mij op dat ik geen file informatie op het scherm zie. Ik kan de optie om dit aan te zetten nergens vinden. Wie kan mij helpen?