Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En ik.... wacht al 42 jaar op die auto....
LOL
De e-auto was altijd al m'n droom..
Toen ik studeerde sprak mijn leraar elektriciteit er over dat we "binnenkort" elektrisch zouden gaan rijden.. en had ik ook de mogelijkheid om met een e-autotje (type golfkarretje van nu) te rijden...
Nu, meer dan 40j later gaat die droom dan met wat geluk vervuld worden door de Tesla S!
;)

En dus ook vandaag een mail (ook 2x) gekregen om m'n gegevens te checken + garage te updaten naar het model en de uitrusting die ik wil...
dat wil dus zeggen dat de effectieve vraag om bestelling kort bij is...
Spannend!
;)
 
Last edited:
Ik heb tot nu toe in nog geen enkel filmpje een Model S Performance kunnen betrappen op doorslippende achterbanden, ondanks het enorme koppel. Alleen als de traction control uitgezet wordt, lukt het met rokende banden weg te rijden. Maar met traction control aan geeft-ie geen krimp. Dat is goed te zien in bijvoorbeeld het bekende filmpje waarin de M5 wordt verslagen. Die M5 heeft grote moeite met wegkomen en slipt alle kanten op, de Model S rijdt zonder veel gedoe (harder) weg. Of het komt door de elektrische aandrijving of door de goede traction control, weet ik niet. Maar het werkt. Wie niet te veel door bochten boendert, moet volgens mij best ver kunnen komen op de 21" banden. Maar we komen er vanzelf achter. Ik rijd jaarlijks 30.000 km, dus ik hoop minimaal een jaar met het eerste setje banden te doen. Ik denk zelf dat ik er (veilig) meer uit kan halen.

Bochten doen niet zo heel veel met je banden. Op de openbare weg bereik je simpelweg de snelheden niet om ze daarmee snel te verslijten. Zelfs op het circuit doe ik een heel seizoen over een setje slicks en dat zijn iets extremere omstandigheden. Hard accelereren daarentegen verslijt je achterbanden wél veel sneller. De rechtervoet gaat dus bepalen hoeveel rubber er achterblijft op het asfalt. In zomer 1 dus vrijwel zeker je eerste set en in winter 1 setje nr. 2. Dus in het 1e jaar vier achterbanden, haha!

The Smell of Burning Rubber. Ik heb er nu al zin in:cool::cool::cool:
 

Thanks,
ik had deze foto reeds gezien deze morgen. Het is nog moeilijk in te schatten onder het kunstlicht van de fabriek.
Het lijkt een stuk donkerder dan het Tesla rood van de machines. Ik denk dat het in ieder geval in de buurt komt van wat ik in gedachten heb, al blijf ik het jammer vinden dat het geen metallic is.

- - - Updated - - -

Is dat de 'nieuwe' rood in plaats van de signature rood ?
Ik bedoel, is dat de 'rood' die nu momenteel in de 'Design Garage' is ?

Yep, dat zou het moeten zijn. deze zullen binnen enkele dagen massaal uit de fabriek bollen!

ik denk dat het deze kant op gaat...
Mazda-6-Sedan-Red.jpg
 
Last edited:
Spijtig dat het er op lijkt dat ze hier extra geld voor gaan vragen (het zijn immers extra opties). Voor "Performance Plus" snap ik het. Maar naar mijn idee zijn zaken als het "Cold Weather Package" (behalve het verwarmen van de achterbank), "Lighting Package" en "Security Package" simpelweg logische verbeteringen op v1 van de Model S en bovendien niet bepaald kostbaar om in te bouwen. Park Assist lijkt me een logisch onderdeel van het nu overpriced Tech Package.
 
Mail net binnen:


driving_change_nl.jpg
Voordat we beginnen met de eerst Europese Model S leveringen, kunnen we met vol enthausiasme mededelen dat er nieuwe optiepakketten beschikbaar zijn ontworpen voor de optimalisatie van de beleving en prestaties van de wagen. Hieronder kunt u de details van al de nieuwe opties vinden. Elke individuele optie kunt u gemakkelijk toevoegen aan uw bestaande order, indien deze nog niet zijn inbegrepen:
Winterpakket: Blijf warm ook al is het buiten koud met een nieuwe verwarmde tweede zitrij, een ruitenwisserverwarmer en mantelkap, verbeterde ontdooifunctie en een vernieuwde vloeistofverwarmer voor verbeterde prestaties en bereik bij koude weersomstandigheden.
Parkeerassistentie: Nieuwe parkeersensoren in de bumpers voor en achter die de afstand opmeten tussen Model S en objecten. Dankzij audiovisuele ondersteuning kunt u gemakkelijk en comfortabel inparkeren.
Verlichtingspakket (standaard op Signature Edities): Om het gebruik en de sfeer in uw wagen te verbeteren, is dit pakket ontworpen om de zichtbaarheid in en om de wagen te verbeteren en bevat het extra verlichting in de voetruimtes, deurlijsten, deur panelen en opslagruimtes.
Beveiligingspakket: Bovenop de standaard beveiligingsopties zijn nu ook inbraaksensoren boven het hoofd en een batterij aangedreven alarmsirene beschikbaar.
Performance Plus: Deze opnieuw afgestemde suspensie biedt een extra dynamische rit waardoor de Model S verbeterde rijeigenschappen krijgt. Reactievertraging tussen de bestuurder en het stuur wordt verminderd door geoptimaliseerde dempers en glijlagers, waardoor u het maximale uit uw Model S Performance kunt halen.
Op dit moment zijn de nieuwe opties nog niet beschikbaar in de Design Studio, daarom zullen onze Product Specialisten klaar staan om al uw vragen over product details en prijzen te beantwoorden en/of uw configuratie en papierwerk aan te passen als u nieuwe opties aan uw wagen wil toevoegen. Om nieuwe opties toe te kunnen passen op uw bestaande configuratie zonder de productie van uw wagen te vertragen, moeten al de updates vóór maandag 15 april worden doorgegeven. Wij vragen u om contact op te nemen met ons team van Product Specialisten om uw voorkeuren door te geven.
 
Ik geloof dat is toch een nieuwe rood die tot dusver nog niet op de markt is geweest.
De 'oude' non-signature rood vond ik maar niks, was te light van kleur.
Deze kleur lijkt veel meer op bordeax rood en dat is de kleur die mij meer bevalt.

Waarschijnlijk zal ik nog wel een paar keer veranderen.

Welke kleur hebben de show modellen in eindhoven eigenlijk ?
 
Ik geloof dat is toch een nieuwe rood die tot dusver nog niet op de markt is geweest.
De 'oude' non-signature rood vond ik maar niks, was te light van kleur.
Deze kleur lijkt veel meer op bordeax rood en dat is de kleur die mij meer bevalt.

Waarschijnlijk zal ik nog wel een paar keer veranderen.

Welke kleur hebben de show modellen in eindhoven eigenlijk ?

Ik geloof ook niet dat het rood van de vele foto's en van de vorige beurzen zoals Geneve, hetzelfde is als het productie rood.

op de Get amped Antwerpen is er door één van de Amerikanen in mijn oor gefluisterd dat er kans bestaat dat er een (new)rode naar het
nieuwe service center van Brussel komt... Of dit waar is en wanneer dit dan zou zijn, kan ik niet zeggen.
 
Dat worden dus de eerste 3 opties! Performance Plus vind ik niet echt nodig en die inbraakoptie ook niet, ik verwacht niet dat iemand het snel gaat proberen namelijk.
Inderdaad voor mij ook !
Pfff, wordt nu dus echt een auto van 100k (non-perf.85 + bijna alle opties). Minus een heleboel fiscaal voordeel :biggrin:
Wel benieuwd naar die parkeersensoren. Hoop niet dat het die rare oogjes zijn, maar bijv. zo'n "onzichtbare" strip aan de binnenkant van de bumper.
En parkeerhulplijnen wellicht?
 
Prijzen van de pakketten zijn al bekend in Noorse kronen (dit uit ander topic):

A reservation holder in Norway got the prices in NOK: (Convertion rate: 0.175)

- Performance Plus NOK 36,700
- Cold Weather Package NOK 8,500
- Security Package NOK 2,300
- Lighting Package NOK 2,300
- Parking Sensors 2,850

Parkeersensoren zouden neerkomen op zo'n € 500. Ik weet niet of dat inclusief BTW is. Het lijkt me een haalbaar bedrag voor de meesten. Het performance package is dat met zo'n € 6500 niet echt.

EDIT: Die koers van 0.175 is versus de dollar. Versus de euro is het 0.135, wat gunstiger is. Dat zou neerkomen op zo'n € 400 voor de parkeersensoren. Kom daar bij Audi of BMW maar eens om.
 
Last edited:
Ik ben na de lunch gebeld:

- Performance Plus 6600 eur
- Cold Weather Package 1550 eur
- Security Package 450 eur
- Lighting Package (was voor mij gratis)
- Parking Sensors 550 eur

1 jaar service (max 20k km) 700 eur
4 jaar service (unlimited km) 2200 eur
4 jaar service (unlimited km) 2800 eur (inclusief rangers)
 
Ik ben na de lunch gebeld:

- Performance Plus 6600 eur
- Cold Weather Package 1550 eur
- Security Package 450 eur
- Lighting Package (was voor mij gratis)
- Parking Sensors 550 eur

1 jaar service (max 20k km) 700 eur
4 jaar service (unlimited km) 2200 eur
4 jaar service (unlimited km) 2800 eur (inclusief rangers)

In de USA hebben ze ondertussen een gecorrigeerde prijs voor diegene die voor eind 2012 besteld hebben (toen 21' wielen betaalde optie werden). In deze gevallen gaan ze $ 3,000 berekenen. Heb de vraag reeds uitstaan bij Tesla EU, neem aan dat we hier dan zelfde aanbieding krijgen dus voor rond de 3,100 euro...
 
@wido: wbt het alarm denk je niet dat het een eis (of voorwaarde voor lagere premie) vd verzekering kan zijn?

Ik neem sowieso de parkeersensoren, en twijfel over het nut van het alarm (als verzekering het verplicht neem ik die dus wel gewoon), de rest vd opties waarschijnlijk niet.
de extra verwarming zal in dit zeeklimaat landje niet zo veel zin hebben (kan toch via app de auto voorverwarmen, dat is voldoende), de performance plus niet want ik wil de 19" velgen, lighting ook niet ik heb thuis een goed verlichte parkeerplaats.

€550 per jaar voor 4jr onderhoud kan ik ook mee leven, die prijzen liggen exact gelijk met USA (daar ongeveer €475 ex btw omgerekend)
 
In de USA hebben ze ondertussen een gecorrigeerde prijs voor diegene die voor eind 2012 besteld hebben (toen 21' wielen betaalde optie werden). In deze gevallen gaan ze $ 3,000 berekenen. Heb de vraag reeds uitstaan bij Tesla EU, neem aan dat we hier dan zelfde aanbieding krijgen dus voor rond de 3,100 euro...

Op de amerikaanse site staat dat Performance Plus ook de 21" wielen bevat. Die kosten normaal 3.700 euro die je er in dat geval weer af zou kunnen trekken als je ze al besteld hebt. Of vergis ik me nou?