Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand toevallig een prijs van deze?

Gevonden: € 404.000 en bij 130 km/h slechts 197 km ver. Jammer weer. Wel grappig schakelen in een e-auto. Snap niet helemaal het nut ervan met elektromotoren.
Ze hebben wel de nodige ervaring met race auto's, zitten bij F1 circuit Magny Cours en organiseren een electric rally waarvan zij allerlei auto's voorzien van de motor. Prijs is een minpuntje :) range ook.... Maar design is fraai.
 
Ik zou hem niet willen met 19". Is dan qua uitstraling een heel andere auto. Velgen maken de auto, is altijd al zo geweest.
Ben ik op zich wel met je eens, maar het geluid en comfort zijn toch ook belangrijke parameters. Ik vond dat een aanzienlijk verschil tussen beide maten. Daarbovenop komt ook nog eens de prijs van de banden die aanzienlijk hoger zijn elke 10000 km dat je ze moet vervangen. En als je de lorinser 19" velgen koopt in het 21" "tesla" design, dan komt het kwa uitstraling toch dicht bij elkaar.
 
Ben ik op zich wel met je eens, maar het geluid en comfort zijn toch ook belangrijke parameters. Ik vond dat een aanzienlijk verschil tussen beide maten. Daarbovenop komt ook nog eens de prijs van de banden die aanzienlijk hoger zijn elke 10000 km dat je ze moet vervangen. En als je de lorinser 19" velgen koopt in het 21" "tesla" design, dan komt het kwa uitstraling toch dicht bij elkaar.

Daar ben ik dus ontzettend benieuwd naar. Naar de ervaringen van iemand van ons die de eerste stap waagt met velgen, anders dan de twee opties die Tesla biedt. Maar dat zal nog een tijdje duren. Eerder op dit forum werden al suggesties geopperd, maar tegelijkertijd werd de vraag gesteld of een velg wel sterk genoeg is voor het gewicht van de Model S. Maar ideaal gezien zou ik ook een 19" velg hebben met het uiterlijk van de 21" van Tesla.
 
Daar ben ik dus ontzettend benieuwd naar. Naar de ervaringen van iemand van ons die de eerste stap waagt met velgen, anders dan de twee opties die Tesla biedt. Maar dat zal nog een tijdje duren. Eerder op dit forum werden al suggesties geopperd, maar tegelijkertijd werd de vraag gesteld of een velg wel sterk genoeg is voor het gewicht van de Model S. Maar ideaal gezien zou ik ook een 19" velg hebben met het uiterlijk van de 21" van Tesla.
Jawel, bij velgen kan je gewoon opvragen hoe veel KG ze kunnen hebben, zelfde gaat op voor banden.

Als je dan velgen uit zoekt in de juiste klasse is het geen probleem. 2100kg is nou ook weer niet zó spannend.
 
Ben ik op zich wel met je eens, maar het geluid en comfort zijn toch ook belangrijke parameters. Ik vond dat een aanzienlijk verschil tussen beide maten. Daarbovenop komt ook nog eens de prijs van de banden die aanzienlijk hoger zijn elke 10000 km dat je ze moet vervangen. En als je de lorinser 19" velgen koopt in het 21" "tesla" design, dan komt het kwa uitstraling toch dicht bij elkaar.

Je hoort inderdaad vaak het verhaal dat de 21" zoveel duurder zijn dan de 19". Maar waar komt dat vandaan? Ik heb namelijk nog geen prijzen gezien. En banden vervangen om de 10.000 km klinkt erg onwaarschijnlijk. Het minimum is toch echt wel 20.000 tot 30.000 km. En met veel snelweggebruik is 40.000 km zeker haalbaar, lijkt me.
 
Je hoort inderdaad vaak het verhaal dat de 21" zoveel duurder zijn dan de 19". Maar waar komt dat vandaan? Ik heb namelijk nog geen prijzen gezien. En banden vervangen om de 10.000 km klinkt erg onwaarschijnlijk. Het minimum is toch echt wel 20.000 tot 30.000 km. En met veel snelweggebruik is 40.000 km zeker haalbaar, lijkt me.
Zit een behoorlijk verschil in, zie deze post van mij: Belgium and the Netherlands (Dutch) - Page 132

Sportbanden slijten ook altijd véél harder. Onder mijn A3 had ik 18" sportbandjes, die waren na 15.000km altijd bijna op.
 
Fisker heeft een "fixer" nodig. Nog 53 man personeel....
Fisker Automotive Lays Off 160 Employees Today; Only Skeleton Crew Left (Update)
Het design was prachtig, de techniek wat minder, maar ik denk dat de de prijsstelling ze nek om heeft gedaan die markt is gewoon te klein om je veel te kunnen veroorloven. Zeker geen brandende accu's. Misschien dat Henrik nog een comeback maakt met het design bij een andere (nieuwe?) auto maker...
 
Meisjes en Jongens,

Al een tijdje niet actief geweest op dit forum maar natuurlijk heb ik de discussies met belangstelling gevolgd! Inmiddels is het weer eens tijd voor een update mijnerzijds. Zoals jullie (wellicht) weten hebben mijn compagnon en ik allebei een Signature besteld via Athlon Car Lease. Mijn compagnon heeft Pearl White, ik Sig Red. En dan nu het goede nieuws dat ik niet eerder mocht vertellen:

Omdat wij als enige bedrijf twee Sigs bij Athlon Car Lease besteld hebben worden ze volgende week vrijdag - als eerste - afgeleverd bij ons op ze zaak in Almere! Wordt een event, pers en personeel erbij, ik ga m'n pak maar weer eens passen. Hopelijk lukt de oplaadpaal op tijd (die laten we zelf aanleggen).

Als jullie zin hebben om langs te komen laat we het dan even weten, het zal waarschijnlijk a.s. vrijdag vanaf een uur of twee 's middags zijn.

Opgewonden groeten, Wiebe

hoe zou het nog zijn met de model S van Wiebe die vandaag is geleverd? blijkbaar zijn er niet al te veel forum leden langs geweest:biggrin:
 
Je hoort inderdaad vaak het verhaal dat de 21" zoveel duurder zijn dan de 19". Maar waar komt dat vandaan? Ik heb namelijk nog geen prijzen gezien. En banden vervangen om de 10.000 km klinkt erg onwaarschijnlijk. Het minimum is toch echt wel 20.000 tot 30.000 km. En met veel snelweggebruik is 40.000 km zeker haalbaar, lijkt me.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben er bang voor. Het enorme koppel wat nagenoeg rechtstreeks op de banden wordt losgelaten...
Als je rijdt in de auto merk je gelijk het verschil met een traditionele aandrijflijn. De electrische aandrijflijn van tesla zal meer bandenslijtage kosten dan een kwa vermogen en koppel vergelijkbare traditionele aandrijflijn. Tel daar bij op het behoorlijke gewicht.

19" lorinser:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    29.1 KB · Views: 239
Last edited:
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ben er bang voor. Het enorme koppel wat nagenoeg rechtstreeks op de banden wordt losgelaten...
Als je rijdt in de auto merk je gelijk het verschil met een traditionele aandrijflijn. De electrische aandrijflijn van tesla zal meer bandenslijtage kosten dan een kwa vermogen en koppel vergelijkbare traditionele aandrijflijn. Tel daar bij op het behoorlijke gewicht.

19" lorinser:

Ik heb tot nu toe in nog geen enkel filmpje een Model S Performance kunnen betrappen op doorslippende achterbanden, ondanks het enorme koppel. Alleen als de traction control uitgezet wordt, lukt het met rokende banden weg te rijden. Maar met traction control aan geeft-ie geen krimp. Dat is goed te zien in bijvoorbeeld het bekende filmpje waarin de M5 wordt verslagen. Die M5 heeft grote moeite met wegkomen en slipt alle kanten op, de Model S rijdt zonder veel gedoe (harder) weg. Of het komt door de elektrische aandrijving of door de goede traction control, weet ik niet. Maar het werkt. Wie niet te veel door bochten boendert, moet volgens mij best ver kunnen komen op de 21" banden. Maar we komen er vanzelf achter. Ik rijd jaarlijks 30.000 km, dus ik hoop minimaal een jaar met het eerste setje banden te doen. Ik denk zelf dat ik er (veilig) meer uit kan halen.
 
Ik heb tot nu toe in nog geen enkel filmpje een Model S Performance kunnen betrappen op doorslippende achterbanden, ondanks het enorme koppel. Alleen als de traction control uitgezet wordt, lukt het met rokende banden weg te rijden. Maar met traction control aan geeft-ie geen krimp. Dat is goed te zien in bijvoorbeeld het bekende filmpje waarin de M5 wordt verslagen. Die M5 heeft grote moeite met wegkomen en slipt alle kanten op, de Model S rijdt zonder veel gedoe (harder) weg. Of het komt door de elektrische aandrijving of door de goede traction control, weet ik niet. Maar het werkt. Wie niet te veel door bochten boendert, moet volgens mij best ver kunnen komen op de 21" banden. Maar we komen er vanzelf achter. Ik rijd jaarlijks 30.000 km, dus ik hoop minimaal een jaar met het eerste setje banden te doen. Ik denk zelf dat ik er (veilig) meer uit kan halen.

Dat idee heb ik ook. Ik heb een landcruiser gehad die een kleine 2 ton weegt, gechiptuned met 205 pk en echt geen behoudend rijgedrag, hier deed ik zo'n 40.000 km met een set banden. Maar let wel geen heftig bochtgedrag dat scheelt wel denk ik. Ook een Peugeot coupe gehad die 1800 kg woog op sportbladen. In de 160.000 km die ik gereden heb heb ik een set winterbanden moeten wisselen en een set zomermaanden, dus ook 40.000 km per band. Ik ga er wel vanuit dat de banden die erop komen geschikt zijn voor dit gewicht en tractie. Als je zoekt op deze banden, dan zie je ook dat maar een paar leveranciers ze hebben. En dat zijn niet de minste....
Wordt er op de Amerikaanse fora's niks over gezegd, die rijden nu ruim 8 maanden rond, dus enige ervaring moet er wel vandaan komen denk ik.
 
Dat idee heb ik ook. Ik heb een landcruiser gehad die een kleine 2 ton weegt, gechiptuned met 205 pk en echt geen behoudend rijgedrag, hier deed ik zo'n 40.000 km met een set banden. Maar let wel geen heftig bochtgedrag dat scheelt wel denk ik. Ook een Peugeot coupe gehad die 1800 kg woog op sportbladen. In de 160.000 km die ik gereden heb heb ik een set winterbanden moeten wisselen en een set zomermaanden, dus ook 40.000 km per band. Ik ga er wel vanuit dat de banden die erop komen geschikt zijn voor dit gewicht en tractie. Als je zoekt op deze banden, dan zie je ook dat maar een paar leveranciers ze hebben. En dat zijn niet de minste....
Wordt er op de Amerikaanse fora's niks over gezegd, die rijden nu ruim 8 maanden rond, dus enige ervaring moet er wel vandaan komen denk ik.
Er wordt veel over gezegd, maar de verdict is still out. WARNING!!! EXTREME WEAR ON REAR TIRES! | Forums | Tesla Motors
Logischerwijs betekent veel hard optrekken en snelfoon bochten heen dat je banden sneller slijten. 40dkm red ik in mijn Lexus met achterwielaandrijving ook niet, ik zit op 30.
 
Er wordt veel over gezegd, maar de verdict is still out. WARNING!!! EXTREME WEAR ON REAR TIRES! | Forums | Tesla Motors
Logischerwijs betekent veel hard optrekken en snelfoon bochten heen dat je banden sneller slijten. 40dkm red ik in mijn Lexus met achterwielaandrijving ook niet, ik zit op 30.

In die thread heb ik een zeer interessant artikel gelezen van Edmunds op zo'n momenten begrijp ik weer waarom het allemaal jaren duurt vooraleer de S bij ons op de oprit staat.
 
In die thread heb ik een zeer interessant artikel gelezen van Edmunds op zo'n momenten begrijp ik weer waarom het allemaal jaren duurt vooraleer de S bij ons op de oprit staat.
Ik vond vooral de posts van lopachampcar over de negatieve "camber" (wielvlucht in het NL) interessant. Goed voor mensen die in bochten de neiging hebben hun gas los te laten als ze denken uit te breken, maar slecht voor de bandjes.
 
Beste Tesla mensen!
'k wordt (weer) een beetje ongeduldig...
Ik hoor hier niemand meer pronken met de van Tesla gekregen concrete uitnodiging en z'n hard gemaakte bestelling :( ...
Ik behoor maar tot de gewone P's... maar van de S-en ook geen woord van bestelling de laatste dagen...

Heeft nog iemand stappen kunnen zetten? Wanneer de P's???? Zouden ze b.v. in Noorwegen al P's aan het bestellen zijn?

En hoe zit het in Tilburg met de assemblage unit van Tesla?

Grrrrrrrr
 
Beste Tesla mensen!
'k wordt (weer) een beetje ongeduldig...
Ik hoor hier niemand meer pronken met de van Tesla gekregen concrete uitnodiging en z'n hard gemaakte bestelling :( ...
Ik behoor maar tot de gewone P's... maar van de S-en ook geen woord van bestelling de laatste dagen...

Heeft nog iemand stappen kunnen zetten? Wanneer de P's???? Zouden ze b.v. in Noorwegen al P's aan het bestellen zijn?


Grrrrrrrr


Om het wat erger te maken :
glaserud | APRIL 4, 2013
General european production series P82, P105, P183, P203 and P224 have been confirmed to have been released for finalize today.

(allemaal in Noorwegen)

"[email protected] | APRIL 6, 2013
P220 here, just signed off my 60kW to the factory yesterday! Norway delivery... :)"

maar vooral :
"Jean PierreD | APRIL 6, 2013
signature performance # 14 and still nothing! (belgium)"

http://www.teslamotors.com/en_BE/forum/forums/time-build-europe?page=5

Ik moet bekennen : nu ik weet dat de eerste TTB verstuurd worden, neemt het ongeduld toe.
eigenaardig, we wachten nu al zo lang... en nu lijkt het wachten steeds langer te duren.
Het feit dat vandaag nu eindelijk de zon schijnt helpt ook niet. Tijd voor een roadtrip vandaag, zonder S.

Binnen enkele maanden rijden we wel allen met onze MS naar een bijeenkomst van de Tesla-Benelux-Club...

 
Last edited:
En nog erger:
Die P's in Noorwegen hebben een delivery-window jul-aug, terwijl de "laatste" sig's aug-sep hebben :confused:
En in Oostenrijk blijken ze ook het eerdere "Belgische" probleem te hebben.
Binnen enkele maanden wij allen onze MS zou geweldig zijn... maar ik hou het voor mijzelf nog maar op oktober