Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Volgens mij gaan Norwegen en Nederland voor en daarna pas België.

In Norwegen zijn P's al aan het finalizen waar ik met mijn R nummer nog niets gehoord heb. Ik begreep dat het eind April gaat worden.

Noorwegen en Nederland voor, dat is zo arbitrair.
Ik stel voor dat de leveringen alfabetisch gebeuren; daar kan toch niemand een probleem mee hebben.

En dan komt de B van Belgie net na de A van Austria. :smile:

- - - Updated - - -

...

Binnen enkele maanden wij allen onze MS zou geweldig zijn... maar ik hou het voor mijzelf nog maar op oktober

Akkoord Martijn, je zit met 1435 in mijn buurt (1422), ik hou zelf ook rekening met oktober hoor. Maar dat is toch 'enkele maanden' (zij het 6 lange).
Ik wacht intussen al (exact) 30 jaar op deze auto.
 
Noorwegen en Nederland voor, dat is zo arbitrair.
Ik stel voor dat de leveringen alfabetisch gebeuren; daar kan toch niemand een probleem mee hebben.

En dan komt de B van Belgie net na de A van Austria. :smile:

- - - Updated - - -



Akkoord Martijn, je zit met 1435 in mijn buurt (1422), ik hou zelf ook rekening met oktober hoor. Maar dat is toch 'enkele maanden' (zij het 6 lange).
Ik wacht intussen al (exact) 30 jaar op deze auto.
De wetenschap dat ze de bestellingen voor Nederland in een goede week zouden kunnen doen maakt me hoopvol. (Hoewel ik denk dat ze dat niet zullen doen.

Wat is er waar van het gerucht dat de leveringen naar Noorwegen niet via Tilburg zullen gaan? Zou dat de reden zijn dat ze daar nu snel een schiplading vol bestellingen aan het finalizen zijn en dat de delivery window op juli staat?
 
Wat is er waar van het gerucht dat de leveringen naar Noorwegen niet via Tilburg zullen gaan? Zou dat de reden zijn dat ze daar nu snel een schiplading vol bestellingen aan het finalizen zijn en dat de delivery window op juli staat?


Ik heb even nagevraagd of er een verschil is in invoerrechten in Noorwegen tussen invoer uit de EU of uit de US : glaserud | APRIL 7, 2013 NEWThere are no import duties on EVs, regardless of where they come from.




Er is met andere woorden geen enkele 'meerwaarde' om de Noorse wagens via Tilburg te laten passeren, alleen maar extra kosten voor Tesla.
Voor mij is het dan ook duidelijk : De Noren hebben een aparte status, en zij zullen als eerste niet-NoordAmerikaans land beleverd worden.
Tot spijt van wie het benijd... (count me in.....)


De rest van Europa (in de praktijk zal dat de EU zijn) komt nadien.
 
De Noren mogen best een streepje voor hebben. Ze bestellen immers veruit de meeste auto's in Europa (dankzij het gunstige fiscale klimaat voor EV's, dat dan wel).

Maar als Noorse P's nog voor Europese Signatures geleverd worden, zou Tesla toch wel een probleem hebben met mij en ik vermoed andere Signature-reserveringshouders, want dat is niet de afspraak. Het enige voordeel dat een Signature dan nog biedt is één speciale kleur (maar minder andere kleuren) en een logootje en rood streepje hier en daar. Dat lijkt me toch geen paar duizend euro waard, en een reserveringsom die 7,5 keer zo hoog was.
 
De Noren mogen best een streepje voor hebben. Ze bestellen immers veruit de meeste auto's in Europa (dankzij het gunstige fiscale klimaat voor EV's, dat dan wel).

Maar als Noorse P's nog voor Europese Signatures geleverd worden, zou Tesla toch wel een probleem hebben met mij en ik vermoed andere Signature-reserveringshouders, want dat is niet de afspraak. Het enige voordeel dat een Signature dan nog biedt is één speciale kleur (maar minder andere kleuren) en een logootje en rood streepje hier en daar. Dat lijkt me toch geen paar duizend euro waard, en een reserveringsom die 7,5 keer zo hoog was.
"Elk voordeel heb ze nadeel" Als ze P's gaan leveren vóór Sig's, dan raken ze wat fans kwijt, want dan krijg je minder kleuren (op 1 na) en betaal je een premium voor helemaal niks. Zou Tesla echt zo'n blunder maken? Of bedoelen ze met de voorrang voor Sig's dat je hem als eerste in jouw land krijgt?
 
De Noren mogen best een streepje voor hebben. Ze bestellen immers veruit de meeste auto's in Europa (dankzij het gunstige fiscale klimaat voor EV's, dat dan wel).

Maar als Noorse P's nog voor Europese Signatures geleverd worden, zou Tesla toch wel een probleem hebben met mij en ik vermoed andere Signature-reserveringshouders, want dat is niet de afspraak. Het enige voordeel dat een Signature dan nog biedt is één speciale kleur (maar minder andere kleuren) en een logootje en rood streepje hier en daar. Dat lijkt me toch geen paar duizend euro waard, en een reserveringsom die 7,5 keer zo hoog was.

Tja, de uitleg van Tesla zal zijn dat Noorwegen niet tot de EU behoord.

Wat betreft Noorwegen zullen de Sig's voor de P's geleverd worden (vanuit Fremont).
En ook voor de EU zullen de Sig's voor de P's geleverd worden (vanuit Tilburg),
maar de Noorse P's komen -IMHO- voor de EU-Sig's.
 
Tegen al dit onrecht kunnen jullie maar één ding doen!
MASSAAL ANNULEREN!
ikzelf wacht wel nog wat af:biggrin:

dat ze eerst één bootje vol steken voor de Noren, daar kan ik wel mee leven.
als alle Noren gaan voorsteken... daar zou ik wel een probleem mee hebben:cursing:
er zijn al oorlogen begonnen door kleinere problemen volgens mij.
 
Tegen al dit onrecht kunnen jullie maar één ding doen!
MASSAAL ANNULEREN!
ikzelf wacht wel nog wat af:biggrin:

dat ze eerst één bootje vol steken voor de Noren, daar kan ik wel mee leven.
als alle Noren gaan voorsteken... daar zou ik wel een probleem mee hebben:cursing:
er zijn al oorlogen begonnen door kleinere problemen volgens mij.


Paar bemerkingen :
1. Het is natuurlijk puur speculatie van mijnentwege.

2. Het is voor ons zelfs goed dat de Noren rechtstreeks beleverd zouden worden vanuit Fremont :
de Noren zijn met véél, en op deze manier blijft er meer capaciteit over in Tilburg voor ons.
3. Ja, graag allemaal annuleren. Dan kom ik sneller aan de beurt, en zal met een exclusieve auto rijden. :smile::smile:

ps : de Noren zijn wel met veel, maar met 'één bootje vol' zullen ze al ver komen.
 
Excuses richting onze zuiderburen trouwens. We zitten hier te kiften op die Noren die misschien met hun P's voordringen op de Signatures, maar jullie zitten zelfs nog te wachten op de eerste mails en lijken helemaal achteraan te moeten sluiten. Ik ga er echter vanuit dat dit komt door de vertraagde oprichting van een Tesla-entiteit in België en dat de achterstand nog wordt ingehaald. De productie begint pas in juni en we zijn nu begin april, dus er zijn nog twee maanden om de Belgische orders op tijd bij de fabriek te krijgen.
 
Kreeg net mail van TM, dat het nu erg belangrijk is dat mijn email-adres in mytesla goed is.
Hebben de sig's onder ons ook eerder zo'n mail gekregen. Zo ja, hoe lang voor dat je kon finalizen?

- - - Updated - - -

Akkoord Martijn, je zit met 1435 in mijn buurt (1422), ik hou zelf ook rekening met oktober hoor. Maar dat is toch 'enkele maanden' (zij het 6 lange).
Ik wacht intussen al (exact) 30 jaar op deze auto.

Ah, OK Dirk, dan heb ik mijn MS slechts enkele maanden geleden gereserveerd :smile:
In verhouding met een hoop reservatie houders is dat eigenlijk ook wel zo.
Heb jij ook net die mail van TM gekregen?
 
Ik heb mijn bestelling een paar weken geleden al definitief gemaakt en kreeg zojuist ook de mail.

Toevallig vanmorgen een aantal vragen gesteld. Ik ben namelijk benieuwd of ide extra Performance optie zoals in de VS bekend is gemaakt ook nog besteld kan worden bij de Sig's en zou graag meer weten of verzekering, formele laadmogelijkheden enz enz..

Blijft mij veel te lang stil.
 
He Martijn, ik vind het wel grappig dat je een mail krijgt om te melden dat je je mail-adres moet controleren. Que ??

Edit : ik heb de mail dus ook net ontvangen. Blijft grappig...

Ja, dat verbaasde mij ook. Dan bel je toch gewoon even?
Je kan die mail toch alleen maar ontvangen als je mail-adres nog goed is.
Twijfelde of ik daar een opmerking over zou plaatsen (althans, op het TM-forum), maar ik vermoed dat dat wat commentaar zou opleveren niet uit de categorie "grappig/raar".

- - - Updated - - -

Om zeker te zijn hebben ze de mail 2 keer naar mij gestuurd!:wink:

En ja, ik ook 2x.
Misschien replyen om te vragen of ik wellicht 2 reserveringen heb staan :rolleyes:

- - - Updated - - -

Ik heb mijn bestelling een paar weken geleden al definitief gemaakt en kreeg zojuist ook de mail.

Toevallig vanmorgen een aantal vragen gesteld. Ik ben namelijk benieuwd of ide extra Performance optie zoals in de VS bekend is gemaakt ook nog besteld kan worden bij de Sig's en zou graag meer weten of verzekering, formele laadmogelijkheden enz enz..

Blijft mij veel te lang stil.
OK, deze mail zegt dus helemaal niets, qua indicatie.
Froq: heb je ze wel eerst een mail gestuurd met de vraag of hun email-adres nog goed is :wink:
Ik zou ze morgen gewoon ff bellen. Hoe eerder je een gewenste wijziging meldt, de groter je kansen.
 
Ja, dat verbaasde mij ook. Dan bel je toch gewoon even?
Je kan die mail toch alleen maar ontvangen als je mail-adres nog goed is.

Mensen niet overal wat achter zoeken. Volgens mij is het een algemene mail, met het verzoek om je auto samen te stellen op mytesla. Blijkbaar denken ze bij Tesla dat er nog mensen zijn die nog geen auto geconfigureerd hebben.
 
De extra optie staat op de Nederlandse site nog niet eens vermeld. Ik kijk morgen of ik een reactie krijg anders bel ik.
Ben benieuwd wat je voor die 6500$ extra zou moeten krijgen en wat je daar werkelijk van merk. Hetzelfde geldt voor maten, console en dergelijke.
 
Mensen niet overal wat achter zoeken. Volgens mij is het een algemene mail, met het verzoek om je auto samen te stellen op mytesla. Blijkbaar denken ze bij Tesla dat er nog mensen zijn die nog geen auto geconfigureerd hebben.

ik ga er toch van uit dat ze bij iedereen kunnen zien, wat er in "my Tesla" staat. Bij mij staan er nog steeds 3 in mijn garage... ik kan nog steeds niet beslissen rond de kleur. Ik hoop in de komende weken meer info te lezen en te zien aangaande de multicoat red.

de email heeft misschien te maken met overdracht van de gegevens van Tesla UK naar Tesla Tilburg?
 
Last edited:
Mensen niet overal wat achter zoeken. Volgens mij is het een algemene mail, met het verzoek om je auto samen te stellen op mytesla. Blijkbaar denken ze bij Tesla dat er nog mensen zijn die nog geen auto geconfigureerd hebben.
Doet volgens mij ook niemand, maar het blijft gewoon grappig.
Het zal je verbazen, maar ik kwam er pas 2 maanden geleden achter dat ik nog geen (volledige) configuratie had staan.
Ja, ik had er wel 1 ontworpen (uhh, samengesteld), maar had het hele deel waar je 60 of 85, air of standard ed. kan aangeven gemist.
 
ik ga er toch van uit dat ze bij iedereen kunnen zien, wat er in "my Tesla" staat. Bij mij staan er nog steeds 3 in mijn garage... ik kan nog steeds niet beslissen rond de kleur. Ik hoop in de komende weken meer info te lezen en te zien aangaande de multicoat red.

de email heeft misschien te maken met overdracht van de gegevens van Tesla UK naar Tesla Tilburg?

LOL, ik heb exact hetzelfde. Om de 2 dagen wissel ik van kleur...... en ik weet het nog steeds niet..
 
De extra optie staat op de Nederlandse site nog niet eens vermeld. Ik kijk morgen of ik een reactie krijg anders bel ik.
Ben benieuwd wat je voor die 6500$ extra zou moeten krijgen en wat je daar werkelijk van merk. Hetzelfde geldt voor maten, console en dergelijke.

Had ook al gevraagd en dit is wat Tesla mij kon melden:

I have an update on the performance plus package, we do now have the pricing available, which will be 6.600€ incl. tax in the Netherlands.

Furthermore the option is available as a retrofit to customers that have already configured as well. Delivery date is subject to availability.
As soon as we are ready we will contact our customers and ask if they are interested in this option.


- - - Updated - - -

en dit al eerder over het package zelf:

The Performance Plus suspension tune was developed with the driver in mind. The re-tuned dampers add a very comfortable, yet firm ride that help to transform the Model S into a driver’s car. The dampers work with an updated rear suspension, which boasts an array of new bushings that increase the lateral stiffness and help to spice up the back of the car without compromising comfort. The steering response comes as a direct effect of the dampers and bushings, reducing the delay between the driver input and the vehicle response. This brings you more in tune to your Tesla, and the road beneath it. To tie your Model S Performance Plus to the road, the 21” wheels are wrapped in larger Michelin Pilot Sport PS2 tires on the rear, which helps the driver unleash what the Model S Performance Plus is truly capable of; precision handling that allows the driver to maintain a desired trajectory without any correction.

Below is a list of upgraded components and how they help to create the Model S Performance Plus:

Stabilizer Bars – In a typical “performance car”, large stabilizer bars can corrupt the steering and degrade the ride; but not in Model S Performance Plus. Thanks to our low center of gravity, we have increased the stabilizer bar size front and rear without the negative side effects, allowing greater body control and more predictable handling.

Damping – Tesla’s philosophy on damping is to maintain good handling behavior with good control, while also adhering to a supple ride. The damping characteristics available on the Performance Plus help to bring feedback from the road to the driver to enhance your driving experience, but still manages to encompass road undulations with ease.

Bushings – Tesla focused their attention on increasing lateral stiffness at the rear suspension to improve steering and overall vehicle response. This has been achieved by new and improved compliance characteristics throughout the suspension, thus allowing the springs and dampers to work more efficiently.

Tires – Performance Plus sports new Michelin Pilot Sport 2 tires on a wider rear wheel, which allows its higher performance threshold to take advantage of the improved lateral stiffness of the car.