Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
In de USA hebben ze ondertussen een gecorrigeerde prijs voor diegene die voor eind 2012 besteld hebben (toen 21' wielen betaalde optie werden). In deze gevallen gaan ze $ 3,000 berekenen. Heb de vraag reeds uitstaan bij Tesla EU, neem aan dat we hier dan zelfde aanbieding krijgen dus voor rond de 3,100 euro...

Lijkt mij wel het meest logisch om te doen.

Vandaag Tesla gesproken, de rode Sigs zijn al gespoten waardoor ze de andere rode kleur kunnen maken. Binnenkort een tweet van Elon hierover??? Ik ben S#95 en moet voor maandag mijn extra opties al bekend maken. Ze zullen toch geen haast gaan maken?
 
Lijkt mij wel het meest logisch om te doen.

Vandaag Tesla gesproken, de rode Sigs zijn al gespoten waardoor ze de andere rode kleur kunnen maken. Binnenkort een tweet van Elon hierover??? Ik ben S#95 en moet voor maandag mijn extra opties al bekend maken. Ze zullen toch geen haast gaan maken?
hebben ze dan een stock aangelegd van de rode sigs.? de belgen en blijkbaar ook de oostenrijkers hebben nog niet kunnen finalizeren.
 
hebben ze dan een stock aangelegd van de rode sigs.? de belgen en blijkbaar ook de oostenrijkers hebben nog niet kunnen finalizeren.

Wellicht. Het zouden er maar 200 of 300 hoeven zijn. ( plek zat!)

Ik zou juli geleverd krijgen maar hoor nu al aug.....de P's komen er mogelijk binnen 3 weken achteraan.
Gun dat de P- reserveringhouders van harte maar voel me als Sig toch wel lichtelijk in de "plas" genomen.
 
Wellicht. Het zouden er maar 200 of 300 hoeven zijn. ( plek zat!)
Wel, ik neem aan dat alle sig's muv belgie en oostenrijk ondertussen hebben gefinalized.
Van die belgische en oostenrijkse Sig's kunnen ze zien wat ze in hun mytesla voor kleur hebben staan, al kunnen die natuurlijk nog veranderen en sommigen met verschillende kleuren geconfigureerd.
Wellicht hebben ze gewoon aan de veilige kant wat extra sig-red's gespoten (zo veel zal het ook niet zijn). En alles wat straks over blijft......
Ze mogen me bellen ;)
Of ze gaan zoveel meer EU-sig's maken als dat ze straks over hebben. Er is nog steeds een wachtlijst; wilt u een sig? hij is wel rood (klinkt als t-ford).
 
Lijkt mij wel het meest logisch om te doen.

Vandaag Tesla gesproken, de rode Sigs zijn al gespoten waardoor ze de andere rode kleur kunnen maken. Binnenkort een tweet van Elon hierover??? Ik ben S#95 en moet voor maandag mijn extra opties al bekend maken. Ze zullen toch geen haast gaan maken?

Vreemd verhaal. Vorige week was de fabriek gesloten (iedereen een week vrij na een kwartaal lang doorjassen). En de weken daarvoor waren ze druk bezig om zoveel mogelijk auto's gereed te krijgen om een winstgevend eerste kwartaal op te leveren. Ik kan me niet voorstellen dat de fabriek deze week in een dag tijd een paar honderd Signature Red-auto's heeft gespoten (ze kunnen per dag zo'n honderd auto's aan). Maar ja, als dit verhaal van Tesla zelf komt... dan hebben ze in het drukke schema van de afgelopen weken misschien toch nog een plekje gevonden. Wel benieuwd hoe ze dat dan gaan doen met de parkeersensoren die nog in die gespoten auto's moeten worden gemonteerd. Gaten boren in gelakte bumpers en de sensoren ongespoten laten?
 
In de USA hebben ze ondertussen een gecorrigeerde prijs voor diegene die voor eind 2012 besteld hebben (toen 21' wielen betaalde optie werden). In deze gevallen gaan ze $ 3,000 berekenen. Heb de vraag reeds uitstaan bij Tesla EU, neem aan dat we hier dan zelfde aanbieding krijgen dus voor rond de 3,100 euro...

Daar ga ik ook van uit, heb gezegd dat ik me anders wel een beejte ver*&&^^%% voel, in de vs is het verschil met als je alleen de performance wielen neemt 3000 dollar (6500-3500), lijkt mij nogal logisch dat het dan 3100 is voor sig's die al performance wielen hebben.
 
Ben blij dat er parkeersensoren komen.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de performance versie te duur vindt (zeker omdat er geen 21" velgen op zitten)

En tja, Tech Package.. Ik zit echt te twijfelen of ik dit wel wil halen of niet...

Lighting package zal ik dan nog wel misschien halen, dat ziet er gewoon stoer uit wanneer het donker is :)

Security en Cold package is waarschijnlijk gewoon onzin

Performance Plus veels te duur =\

Als ik geld teveel had, had ik wel alles genomen ;)
 
Last edited:
Ik ben erg content met de PDC, vooral mijn vrouw ;-) De overige opties moet ik nog nader bekijken. Alarm alleen als het een lagere premie oplevert (dan betaalt het zich terug).

Ik ben inmiddels overtuigd dat ik geen Performance editie neem. Belangrijkste argument is het TE kleine verschil in acceleratie: 4.0 vs 5.0 bij 0-60m. Nog belangrijker de tussensprints van 50-75m, iets wat je veel vaker doet op de snelweg en provinciale wegen bij inhalen: 2.6 vs 2.9. Dat is gewoon nauwelijks merkbaar. De overige opties van de P vallen me nogal tegen, in het bijzonder het interieur. Ik vind dat alcantra erg goedkoop eruit zien en om over die bies maar te zwijgen ;-) Maar goed, dat is smaak, dus iedereen heeft zijn eigen voorkeur. In die optiek heeft de Performance Plus upgrade dan ook geen zin voor mij.

Het blijft wel ongelooflijk stoer dat Tesla luistert naar zijn klanten en het omzet in daden! Ik probeerde 2 jaar lang mijn Lexus dealer ervan te overtuigen dat een Plug In is250 een hit zou worden, of een CT200 plug in. Hij geloofde dat niet, laat staan dat iemand in Japan daar wakker van lag. Dus; byebye Lexus, Hello Tesla :)
 
Ik zou juli geleverd krijgen maar hoor nu al aug.....de P's komen er mogelijk binnen 3 weken achteraan.
Gun dat de P- reserveringhouders van harte maar voel me als Sig toch wel lichtelijk in de "plas" genomen.

Mooi gebaar van Tesla zou zijn om de Performance Plus voor de Signatures gratis te maken :smile:

- - - Updated - - -

1 jaar service (max 20k km) 700 eur
4 jaar service (unlimited km) 2200 eur
4 jaar service (unlimited km) 2800 eur (inclusief rangers)

Neem aan dat dit ook besteld kan worden bij levering.
 
Vandaag contact gehad met Tesla.

Performance plus is gewoon 6600 Euro (niks korting voor Performance die eerder hebben besteld ivm met banden)
PDC is nog onbekend hoe het eruit ziet.
Levering Noorwegen in juli, Nederland in aug van de Sig, snel daarna de Productie.

Service pakket is gewoon een K%t verhaal als je gaat doen waarvoor de auto gemaakt is, namelijk rijden!
1 jaar 700
4 jaar 2200
4 jaar 2800 incl rangers aan de deur
Let wel 1 jaar staat gelijk aan maximaal 20.000KM.

Ik rij dus 60.000 km per jaar en ben voor het eerst jaar(3 X 700=) 2100 euro kwijt aan onderhoud. Voor een auto waarvan GB zei dat de onderhoudskosten verwaarloosbaar zouden zijn en die normaal in de garantie zit.

Kortom, slecht verhaal, slecht over nagedacht en slecht gecommuniceerd. (overigens dat je dit via een forum moet lezen is ook al twijfelachtig!)
Tot nu toe is de hele commerciele aanpak van de introductie in Europa zwaar onder de maat!
 
Vandaag contact gehad met Tesla.

Performance plus is gewoon 6600 Euro (niks korting voor Performance die eerder hebben besteld ivm met banden)
Dit is wel heel bijzonder. Heb het ook net van Tesla te horen gekregen. Argument is dat je als Signature ook geen korting krijgt als je de 21" velgen niet neemt. Dus mag je ze nu gewoon twee keer betalen. Als ze ze dan in ieder geval nog twee keer zouden leveren :smile:.
 
Vandaag contact gehad met Tesla.

Performance plus is gewoon 6600 Euro (niks korting voor Performance die eerder hebben besteld ivm met banden)
PDC is nog onbekend hoe het eruit ziet.
Levering Noorwegen in juli, Nederland in aug van de Sig, snel daarna de Productie.

Service pakket is gewoon een K%t verhaal als je gaat doen waarvoor de auto gemaakt is, namelijk rijden!
1 jaar 700
4 jaar 2200
4 jaar 2800 incl rangers aan de deur
Let wel 1 jaar staat gelijk aan maximaal 20.000KM.

Ik rij dus 60.000 km per jaar en ben voor het eerst jaar(3 X 700=) 2100 euro kwijt aan onderhoud. Voor een auto waarvan GB zei dat de onderhoudskosten verwaarloosbaar zouden zijn en die normaal in de garantie zit.

Kortom, slecht verhaal, slecht over nagedacht en slecht gecommuniceerd. (overigens dat je dit via een forum moet lezen is ook al twijfelachtig!)
Tot nu toe is de hele commerciele aanpak van de introductie in Europa zwaar onder de maat!

Ik ben na de lunch gebeld:

- Performance Plus 6600 eur
- Cold Weather Package 1550 eur
- Security Package 450 eur
- Lighting Package (was voor mij gratis)
- Parking Sensors 550 eur

1 jaar service (max 20k km) 700 eur
4 jaar service (unlimited km) 2200 eur
4 jaar service (unlimited km) 2800 eur (inclusief rangers)

Wie heeft het bij het rechte eind?
 
Kortom, slecht verhaal, slecht over nagedacht en slecht gecommuniceerd. (overigens dat je dit via een forum moet lezen is ook al twijfelachtig!)
Tot nu toe is de hele commerciele aanpak van de introductie in Europa zwaar onder de maat!

Dat bedoel ik precies met slechte communicatie. Waarbij ik het de medewerkers in Nederland absoluut niet kwalijk neem. Waarom krijgen ze niet vooraf instructiefs over wat er wel en niet kan worden medegedeeld.
 
Vandaag contact gehad met Tesla.

Performance plus is gewoon 6600 Euro (niks korting voor Performance die eerder hebben besteld ivm met banden)
PDC is nog onbekend hoe het eruit ziet.
Levering Noorwegen in juli, Nederland in aug van de Sig, snel daarna de Productie.

Service pakket is gewoon een K%t verhaal als je gaat doen waarvoor de auto gemaakt is, namelijk rijden!
1 jaar 700
4 jaar 2200
4 jaar 2800 incl rangers aan de deur
Let wel 1 jaar staat gelijk aan maximaal 20.000KM.

Ik rij dus 60.000 km per jaar en ben voor het eerst jaar(3 X 700=) 2100 euro kwijt aan onderhoud. Voor een auto waarvan GB zei dat de onderhoudskosten verwaarloosbaar zouden zijn en die normaal in de garantie zit.

Kortom, slecht verhaal, slecht over nagedacht en slecht gecommuniceerd. (overigens dat je dit via een forum moet lezen is ook al twijfelachtig!)
Tot nu toe is de hele commerciele aanpak van de introductie in Europa zwaar onder de maat!
60k per jaar? Ik heb medelijden met je :) ik heb dat 1 jaar gedaan, maar nooit meer. Als je de keuze hebt tenminste.

ik ben het helemaal met je eens dat onderhoud het sterke/goedkope punt zou moeten zijn. Tegelijkertijd, mijn Lexus wil ook elke 15k naar de dealer en dat kost meer dan 2100 euro :-( op zich is het logisch dat er een "cap" op zit, anders kun je ook 100k rijden, maar die 20k is te laag. 40 of 50 zou ik reëler vinden ( en speciaal voor jou 60 :)
 
ik doe zo'n 10.000km per jaar. 'k zal dan om de twee jaar op onderhoud gaan...Da is 350€ per jaar. lijkt me een goede prijs..
hier de multicoat red en de sig red mooi naast elkaar:
Redimage020.jpg
Redimage018.jpg
Redimage019.jpg
 
Dit is wel heel bijzonder. Heb het ook net van Tesla te horen gekregen. Argument is dat je als Signature ook geen korting krijgt als je de 21" velgen niet neemt. Dus mag je ze nu gewoon twee keer betalen. Als ze ze dan in ieder geval nog twee keer zouden leveren :smile:.

Toch maar allemaal SIG ieveren voor een performance .... Ik geloof echt dat ze hier op terug komen, dit is echt heel onterecht en rekenkundig onjuist....