Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
'd' en 't' fouten deden we hier wel moeilijk over maar zijn niet uit te bannen. We hebben er mee leren leven en daarmee is de taalpolitie gaan slapen. Het enige dat overblijft is dat het een enkeling pijn aan de ogen, sorry oog, doet ;)
Vergeet de eenhedenpolitie niet! Er worden hier mensen erg nerveus bij het verkeerde gebruik van kW en kWh :)
En dan is er nog iets over het starten van nieuwe draadjes. Maar dat is heel persoonlijk voor een aantal mensen, zou ik me niet te druk over maken :)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Mooie samenvatting van de social event rené
Jammer dat ik je niet gezien heb, nogmaals dank dat je me in de gelegenheid hebt gesteld het event te bezoeken
Graag gedaan, mijn +1 viel op het laatste moment uit, dan is het beter er iemand anders blij mee te maken :)
Ik was diegene die toch de onvermijdelijke vraag stelde over de datum wanneer we de Model 3 in NL kunnen verwachten.

Voor de connaisseurs: geen vragen over V2G deze keer!
 
  • Funny
Reactions: Frank C and Xfrank
Volgens niet-aanwezigen hebben we wel wat op FB gemist, toen we daar waren.
Voor zijn FB volgers deed @Vincenteverts toen een real-time ‘selfie stand up’ voor de deur van het Tesla HQ.
In zijn bekende stijl was hij volkomen lyrisch over de daar geparkeerde Tesla Model 3, uniek in Europa.
Dat dacht hij tenminste, totdat een voorbijganger hem er en passant op wees dat de auto een Model S was.
Dit onvergetelijke filmpje heeft maar dertig minuten op FB gestaan, maar er zal vast iemand een download van hebben gemaakt.
 
wat voor mij telt is dat onze steden veel leefbaarder zouden zijn met alleen EV's (en al zeker zonder in de file staande dieselmotoren midden in de stad!), en dat het effect daarvan niet te onderschatten is: propere gevels, minder lawaai, minder fijn stof en andere kankerverwekkende dingen, meer volk die zich te voet of met de fiets verplaatst, en zelfs uiteindelijk mogelijk meer gegoede burgers die opnieuw in 't stadscentrum willen wonen (is vandaag een probleem in vele Belgische steden), dus mogelijk een betere mix, meer gemeenschapsleven, minder criminaliteit, etc.
Exact! Lokale uitstoot wordt veel te vaak gemarginaliseerd. “Ja ja ja, jouw auto heeft geen uitlaatgassen...” Vooral sinds ik intensiever fiets stoor ik me mateloos aan de dampen die ik voortdurend moet inademen. Volgens mij is het iets dat voor veel mensen ‘gewoon’ is geworden. Het hoort erbij. Het valt bijna niet meer op.
Maar goed bekeken is het eigenlijk absurd dat na pakweg 130 jaar de ‘rookauto’ nog steeds de norm is! Absurd dat mensen dat accepteren. Absurd dat we ze toelaten in de buurt van waar we wonen en werken.

Lokaal emissievrij is voor mij heel veel waard. Voor mijzelf en voor anderen. Zoals ik het laatst enigszins gechargeerd vergeleek in een discussie: de ontlasting van mijn honden laat ik toch ook niet overal op straat achter? Resulteerde in een paar zure gezichten. ;)

Dat moest ik even kwijt.
 
Laat ons eerlijk zijn: indien iedereen elektrisch zou rijden, vermindert de uitstoot in de stad weliswaar, maar verleggen we de last van de "uitstoot" (en vooral alle andere vormen van vervuiling) vooral naar andere plaatsen dan de steden. Die lithium batterijen worden nog steeds niet aan bomen gekweekt en meer elektrisch rijden betekent dus ook meer lithium ontginning:

"But even as Tesla’s batteries promise to reduce tailpipe emissions, more direct environmental concerns surround the current boom in lithium-ion batteries. As hundreds of thousands more of these batteries hit the market, the problems that come with lithium mining, battery lifecycles and recycling loom large.

In a 2013 report, the U.S. Environmental Protection Agency’s Design for the Environment program concluded that batteries using nickel and cobalt, like lithium-ion batteries, have the “highest potential for environmental impacts”. It cited negative consequences like mining, global warming, environmental pollution and human health impacts."
https://www.google.be/url?sa=t&sour...XMAs&usg=AOvVaw0fJ7onfwBawLTmLmRjNvF7&ampcf=1

Bon, ik heb ook een model S besteld hoor, maar ik voel als eerste dat er ook een zekere hypocrisie is aan het beweren dat elektrisch rijden op dit moment zo milieuvriendelijk is (is er trouwens geweten bij welke energieleverancier Tesla haar laadpalen van elektriciteit voorziet? Groene energie of niet?)

En ik verwed er een dikke pint voor dat ik minstens drie "leugens ! Leugens!" Reacties zal krijgen op deze post :)
 
  • Disagree
Reactions: simonsmidt
Laat ons eerlijk zijn: indien iedereen elektrisch zou rijden, vermindert de uitstoot in de stad weliswaar, maar verleggen we de last van de "uitstoot" (en vooral alle andere vormen van vervuiling) vooral naar andere plaatsen dan de steden. Die lithium batterijen worden nog steeds niet aan bomen gekweekt en meer elektrisch rijden betekent dus ook meer lithium ontginning:

"But even as Tesla’s batteries promise to reduce tailpipe emissions, more direct environmental concerns surround the current boom in lithium-ion batteries. As hundreds of thousands more of these batteries hit the market, the problems that come with lithium mining, battery lifecycles and recycling loom large.

In a 2013 report, the U.S. Environmental Protection Agency’s Design for the Environment program concluded that batteries using nickel and cobalt, like lithium-ion batteries, have the “highest potential for environmental impacts”. It cited negative consequences like mining, global warming, environmental pollution and human health impacts."
https://www.google.be/url?sa=t&sour...XMAs&usg=AOvVaw0fJ7onfwBawLTmLmRjNvF7&ampcf=1

Bon, ik heb ook een model S besteld hoor, maar ik voel als eerste dat er ook een zekere hypocrisie is aan het beweren dat elektrisch rijden op dit moment zo milieuvriendelijk is (is er trouwens geweten bij welke energieleverancier Tesla haar laadpalen van elektriciteit voorziet? Groene energie of niet?)

En ik verwed er een dikke pint voor dat ik minstens drie "leugens ! Leugens!" Reacties zal krijgen op deze post :)
leugens ! Leugens!
 
Bon, ik heb ook een model S besteld hoor, maar ik voel als eerste dat er ook een zekere hypocrisie is aan het beweren dat elektrisch rijden op dit moment zo milieuvriendelijk is
Om die reden breng ik vroeg in een eventuele discussie vaak eerst naar voren: GEEN auto, dát is milieuvriendelijk. Dat relativeert lekker en is een goede ijsbreker (no pun intended).

Lokale uitstoot, dat is zo klaar als een klontje (sorry) en daar valt ook niet echt verder over te discussiëren. Soms wordt dat vage bandenverhaal erbij gehaald, maar daar kom je bij mij niet mee weg. ;)