You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Leuk artikel voor als er weer eens wordt beweerd dat er te weinig stroom is als we massaal EV gaan rijden (en laden).
Ook goede mogelijkheid om het Duits weer eens op te halen
So viel Strom brauchen Autos mit Verbrennungsmotor | Edison
Leuk, ik ken die man nog van het eerste begin toen hij tegen de stroom in een Tesla reed. Enne..... iets met whiskey had en die met de S ging halen.Beetje lang filmpje, maar Horst Luning legt op een heldere manier uit wat laden kost en dat het gemiddeld geen probleem is als alle auto's elektrisch zijn en geladen moeten worden.
Weer wat bijgeleerd. Heb de cover altijd maar thuis gelaten als ik de "kelder" wilde gebruiken
Nu even gekeken en verdraaid, het past perfect en ziet er gelijk mooi(er) uit. Een mens is nooit te ....
. Bijzonder verhaal Oliver en sterkte vandaagEven een algemene "feel good" post van mijn kant. Mijn opa (89) gaat donderdag euthanasie laten plegen i.v.m. dementie en allerlei gevolgen daarvan. Hij is opgegroeid in Indonesië en kon op zijn 12e al paardrijden, schieten en autorijden. Zijn vader had toentertijd (~1940) een auto die zo'n 100 km/u kon halen! Nu heeft Tesla Duiven de moeite genomen om naar ons te komen en ruim een halfuur rond te rijden in een Model X P100D om mijn opa en oma wat afleiding te bezorgen. Het was geweldig! Nooit gedacht dat mensen van 89 en 82 het leuk vonden om Ludicrous mode mee te maken! Zo leer je mensen nog eens kennen haha. Zij hadden natuurlijk van mij al alles geleerd over Tesla, maar om het zelf zo te ervaren was wel heel bijzonder. Ik heb zelf ook een stukje mogen rijden en WOW wat gaat dat hard! Dit is een van de vele voorbeelden waarom ik zo'n fan ben van Tesla en de mensen die er werken! Ik weet dat sommigen bij Tesla meelezen op het forum. Bij deze: ontzettend bedankt voor deze fantastische ervaring voor mijn opa en oma. Ze vonden het geweldig!
View attachment 273690
Eerste post op dit forum. Ben sinds een week of 2 heel hard aan het denken geraakt om een Model X aan te schaffen.
Na een bezoek aan het Autosalon in Brussel enkele dagen geleden begin ik er meer en meer zeker van te worden de stap te nemen. Dit zou mijn eerste EV worden dus ben nog op vele gebieden een complete n00b
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een nieuwe X 100D met AP2 of een 2dehands (18mnd oude) X P90D Signature met AP1. Qua prijs liggen ze quasi gelijk. Ik heb de laatste 10 jaar met vrij (zeer) snelle wagens gereden en een nieuwe P100D zou ideaal zijn maar ik vind die prijs compleet van de pot gerukt.
Wat ik weet:
Nieuwe Model X 100D
1. kan ik zelf de kleurencombo kiezen die ik het mooiste vind (Midnight Silver en wit interieur)
2. AP2
3. beter rijbereik
2dehands Model X P90D
1. kleurencombo kan ik perfect mee leven (zou mijne 2de keuze zijn)
2. AP1 (dit vind ik een moeilijke, autonoom interesseert me niet maar AP2 zal meer en betere updates krijgen veronderstel ik?)
3. minder rijbereik maar de kick van het accelereren maakt VEEL goed
Iemand hier die me wat tips/begeleiding zou kunnen geven mbt deze keuze?
Mijn tip (dus let op, strikt persoonlijk), laat het "P" gebeuren zitten en neem de nieuwe 100D. Is snel genoeg (eigenlijk vind ik de X niet eens echt een auto voor die extreme sprintjes) en grote range en AP2. Nu lees je daar nog verschillende commentaren over maar dat gaat binnenkort veranderen en dan loop je het risico wat spijtig te worden.
En dat snelle. Veel (waaronder ik) gaan heerlijk in de chill mode rijden. Rustgevend voor ons en vooral ook voor het mechaniek.
Nogmaals, strikt persoonlijk en niet bedoeld je wat op te dringen.
Enkel als je er snel bij bent, binnen de 20 min of zoPS: kan ik posts achteraf nog editten? Zie dat ik 2 foutjes heb gemaakt in bovenstaande post
Ik ook op Chill. Gisteren eens afgezet omdat naast mij een BMW 5 kwam grommen links van mij aan de verkeerslichten. Pas toen zag ik op de GPS, dat ik 300m verder, aan de volgende lichten, links moest voorsorteren.En dat snelle. Veel (waaronder ik) gaan heerlijk in de chill mode rijden.
Waarschijnlijk pas na een tiental posts op dit forumPS: kan ik posts achteraf nog editten? Zie dat ik 2 foutjes heb gemaakt in bovenstaande post
Ga maar eens een proefrit maken met een X 100D...Dat ding is echt snel genoegBedankt voor je input Hans. Je dringt helemaal niet aan, het is mijn bedoeling om wat verschillende meningen te horen en die me misschien kunnen helpen om een betere beslissing te maken.
Mbt het accelereren ... ik ben daar toch wel een beetje aan verslaafd. Ik kan perfect rustig rijden maar als er iets of wat krachtig naast me komt staan kan ik het gewoon niet laten om de WOT te gaan.
Ik heb eergisteren de P100D gaan testrijden en morgen ga ik de 100D testrijden. Traag zal de 100D ook wel niet zijn veronderstel ik...
Eerste post op dit forum. Ben sinds een week of 2 heel hard aan het denken geraakt om een Model X aan te schaffen.
Na een bezoek aan het Autosalon in Brussel enkele dagen geleden begin ik er meer en meer zeker van te worden de stap te nemen. Dit zou mijn eerste EV worden dus ben nog op vele gebieden een complete n00b
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een nieuwe X 100D met AP2 of een 2dehands (18mnd oude) X P90D Signature met AP1. Qua prijs liggen ze quasi gelijk. Ik heb de laatste 10 jaar met vrij (zeer) snelle wagens gereden en een nieuwe P100D zou ideaal zijn maar ik vind die prijs compleet van de pot gerukt.
Wat ik weet:
Nieuwe Model X 100D
1. kan ik zelf de kleurencombo kiezen die ik het mooiste vind (Midnight Silver en wit interieur)
2. AP2
3. beter rijbereik
2dehands Model X P90D
1. kleurencombo kan ik perfect mee leven (zou mijne 2de keuze zijn)
2. AP1 (dit vind ik een moeilijke, autonoom interesseert me niet maar AP2 zal meer en betere updates krijgen veronderstel ik?)
3. minder rijbereik maar de kick van het accelereren maakt VEEL goed
Iemand hier die me wat tips/begeleiding zou kunnen geven mbt deze keuze?
En de trekhaak-mogelijkheid voor de X niet vergeten. Was hier een doorslaggevende factor in modelkeuze zelfsKick van accelereren zal je sowieso hebben, met iedere Tesla, dus "P" lijkt me alleen voor diegenen die écht veel geld willen investeren in nog een extra kick. Genre, mensen die een Lamborghini of Ferrari leuk vinden qua verhouding prijs/prestaties. Als je niet tot dat geslacht behoort zal een niet-P je ook meer dan bekoren!
AP2 is bijna op het niveau van AP1 vandaag (mijn test tussen beide versies dateert van vorige maandag), maar AP2 heeft natuurlijk meer toekomst. Onderschat AutoPilot niet, het is écht het ding dat je nooit meer wil missen eenmaal je eraan gewend bent!
100 vs 75: hangt af van hoeveel lange trips je met de wagen wil doen per jaar. Kijk eens op ABRP, en doe de oefening hoeveel minder lang je doet over een road trip met 100 dan 75, en dan zie je wel hoeveel die tijdswinst je waard is!
X vs. S: ja da's ieder zijn ding natuurlijk maar S75 heeft bijna dezelfde range als X100, dus dat is wel een serieus prijsverschil voor bijna dezelfde range. X heeft achterin wel veel meer comfort dan S. Qua cargoruimte zijn S en X elkaar ongeveer waard (hangt wat van de configuratie af natuurlijk) - beide cargoruimtes zijn sowieso indrukwekkend.
Veel plezier met je keuze, en welkom in de club van Tesla-rijders, en op het TMC-forum!
Iemand hier die me wat tips/begeleiding zou kunnen geven mbt deze keuze?