You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er spectaculair uit maar ... na één rondje boenderen op het circuit is de Model S oververhit en wordt je door iedere Golf GTI voorbij gereden. Dat gaat met de Model 3 een heel stuk beter.
Ziet er spectaculair uit maar ... na één rondje boenderen op het circuit is de Model S oververhit en wordt je door iedere Golf GTI voorbij gereden. Dat gaat met de Model 3 een heel stuk beter.
Gefeliciteerd Peter, toch voor de bijl gegaan. Het + onderstel vond ik veel te duur, enige optie die ik niet nam destijds. Totdat ik er een keer mee gereden had. Stuurde echt stukken beter. Extra motor voorin ook niet fijn voor het weggedrag. Die P85 was echt veel leuker rijden. Die P100D is in rechte lijn onverslaanbaar, acceleratie in het begin woooooow. Helaas went dat. Dus voorlopig ff genieten. Die AP gaat ook wennen, wordt nog steeds beter.
Zijn er meer mensen die het laden helemaal niet zo goedkoop vinden als voorgespiegeld? Ik heb niet de gelegenheid voor een eigen lader of supercharger in de buurt (wat anders ook niet mijn vaste laadklep zou zijn). Mijn laden gebeurd dus aan een laadpaal op straat voor 0.25 cent per kw. Nu met de kou rijdt ik ~250 km met mijn MX100 met 90% tot ~10%. (Kosten 25 euro) Dit maakt zelfs dat mijn 'brandstofkosten' hoger zijn dan met mijn vorige auto (Mercedes C estate). Daar pakte ik 500km mee voor 80 euro.
Meer met deze ervaring?
Dit betekent dat je in de auto een verbruik moet aflezen van meer dan 300 Wh/km en dat is ook bij de huidige temperaturen erg hoog. Bij mijn MX75 geldt dat alleen voor de eerste paar km. Zelfs op een paar voor mijn doen erg korte ritjes (18-20 km e.r.) zakt het verbruik al snel tot onder 240 Wh/km.Zijn er meer mensen die het laden helemaal niet zo goedkoop vinden als voorgespiegeld? Ik heb niet de gelegenheid voor een eigen lader of supercharger in de buurt (wat anders ook niet mijn vaste laadklep zou zijn). Mijn laden gebeurd dus aan een laadpaal op straat voor 0.25 cent per kw. Nu met de kou rijdt ik ~250 km met mijn MX100 met 90% tot ~10%. (Kosten 25 euro) Dit maakt zelfs dat mijn 'brandstofkosten' hoger zijn dan met mijn vorige auto (Mercedes C estate). Daar pakte ik 500km mee voor 80 euro.
Meer met deze ervaring?
Scherp en goed gedaan, het gaat inderdaad niet om het merk, maar om de misleiding in reclame in het algemeen.Grappig verhaal: ik zat pas geleden tv te kijken en toen kwam er een reclame voor de Hyundai Kona voorbij. 'De eerste volledig elektrische SUV', hield een vrouwenstem me voor. Yeah, right. Ik had nog even tijd, dus ben naar de site van de Reclame Code Commissie gesurft om een klacht in te dienen. Want de eerste volledig elektrische SUV, dat is toch echt de Model X als je het mij vraagt.
Ik verwachtte er verder niets meer van te horen, het was meer een soort baldadigheid. Maar tot mijn verbazing werd het serieus opgepakt. Ik kreeg een mail en een brief met de mededeling dat de klacht in behandeling was genomen. En een paar weken later een mail met daarin de reactie van Hyundai. Die sloeg helemaal nergens op. Het kwam erop dat ze bedoelden 'de eerste volledig elektrische SUV van Hyundai', dat de Model X geen SUV is (haha, nee de Kona zeker) en dat de Model X niet in massaproductie is (een nog hardere hahaha: 50.000 per jaar versus zo'n 20.000 voor de Kona).
De Reclame Code Commissie hield vervolgens een heuse zitting - waarvoor ik werd uitgenodigd, maar die ik toch maar heb overgeslagen - en veegde alle tegenargumenten van tafel en sommeerde Hyundai niet meer zulke onwaarheden te verkopen (aldus de mail en brief die ik kreeg over de uitspraak). De gewraakte zin in de spot had Hyundai intussen al aangepast, zag ik. Dus ze hadden donders goed door dat ze mis zaten.
Het is allemaal niet belangrijk natuurlijk, maar leuk is het wel.
P.S. Ik heb geen hekel aan de Kona. Integendeel, één van mijn werknemers gaat komende zaterdag de Kona halen die we voor hem gaan leasen.
Het is nog steeds goedkoper. Ik bedoelde meer te zeggen dat het verschil mij tegenvalt. Nu ik het terug lees klopt de zin niet. Excuses.25€ per 250km is toch goedkoper dan 80€ per 500km?
Sowieso is 25 cent nog altijd goedkoper dan de 0,2643 die ik vanaf 1 januari moet betalen om thuis te laden.
Ja toevallig sinds de kou niet meer dan 60km per dag. Op range mode. Dan dan wel.Dit betekent dat je in de auto een verbruik moet aflezen van meer dan 300 Wh/km en dat is ook bij de huidige temperaturen erg hoog. Bij mijn MX75 geldt dat alleen voor de eerste paar km. Zelfs op een paar voor mijn doen erg korte ritjes (18-20 km e.r.) zakt het verbruik al snel tot onder 240 Wh/km.
Rij je misschien veel korte afstanden?
Ik bedoelde dat ik meer verschil had gehoopt tussen ICE en EV. Helaas zijn er geen SuC's in de regio Den Haag/Rotterdam waar ik langs kom.Dezelfde ervaring ka ik niet delen, ik laad voornamelijk thuis en aan SuC. Maar de brandstofkosten (in de winter) zijn nog wel goedkoper dan voor 80 euro 500km. In de zomer is het resultaat gelukkig veel beter. Is het niet mogelijk om tijdens de rit een stopje van 15 a 20 minuten aan een SuC te maken?