Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Hoevaak ga je naar100% en waarom? Kost op den duur toch alleen maar range? Om te calibreren; moet je m ook helemaal leeg rijden en dan nog eens naar 100%. Verder zou ik toch maar 80% aanhouden
Ik laad bijna nimmer naar 100%, Alleen vlak voor een lange trip. Ik wilde weten of ik range kwijt zonzijde zoals sommige met een 85 accu sinds kort enorm hebben ivm software beperking. Ik heb met rijden en airco de accu weer op 90% staan nu. Bedoelde dat ik hem weer moet calibreren misschien, bijna leeg en dan iets boven 93% meen ik moet je dan laden. Thx voor de hulp igg
 
Hulp gevraagd: Tesla start niet op: Even een hulp vraag aan jullie Tesla goeroe's :) Ik heb het volgende probleem. Af en toe, zo ook vanavond reageert de Tesla Model S van ons helemaal niet meer, Er gebeurt helemaal niets als je instapt. Log in scherm komt niet op, en alles blijft zwart. Na een paar keer auto sluiten en openen en deuren openen, start de Tesla weer op. Resetten lukt ook niet. Erg vervelend bij haast of als mijn vrouw savonds ergens staat

Ik heb dit al enkele keren gemeld maar wordt er weinig wijzer van. Analyse na 3 weken, en dan vinden ze niets....

herkenbaar, suggesties?
 
Hulp gevraagd: Tesla start niet op: Even een hulp vraag aan jullie Tesla goeroe's :) Ik heb het volgende probleem. Af en toe, zo ook vanavond reageert de Tesla Model S van ons helemaal niet meer, Er gebeurt helemaal niets als je instapt. Log in scherm komt niet op, en alles blijft zwart. Na een paar keer auto sluiten en openen en deuren openen, start de Tesla weer op. Resetten lukt ook niet. Erg vervelend bij haast of als mijn vrouw savonds ergens staat

Ik heb dit al enkele keren gemeld maar wordt er weinig wijzer van. Analyse na 3 weken, en dan vinden ze niets....

herkenbaar, suggesties?
Euh.. Trap je de rem wel in als je instapt? Lijkt erop dat hij in diepe slaapmode staat.. Rem ingetrapt houden zou dan ervoor moeten zorgen dat hij wakker gaat worden. Dacht ook dat de stoelzitting sensor dat zou moeten activeren van de bestuurderskant maar zou mogelijk daar een fout in kunnen zitten...
 
Hulp gevraagd: Tesla start niet op: Even een hulp vraag aan jullie Tesla goeroe's :) Ik heb het volgende probleem. Af en toe, zo ook vanavond reageert de Tesla Model S van ons helemaal niet meer, Er gebeurt helemaal niets als je instapt. Log in scherm komt niet op, en alles blijft zwart. Na een paar keer auto sluiten en openen en deuren openen, start de Tesla weer op. Resetten lukt ook niet. Erg vervelend bij haast of als mijn vrouw savonds ergens staat

Ik heb dit al enkele keren gemeld maar wordt er weinig wijzer van. Analyse na 3 weken, en dan vinden ze niets....

herkenbaar, suggesties?
ik had dat laatst ook: deuren gingen open, maar schermen bleven zwart. Bleek dat de 12v accu te weinig power meer had, en dat werd veroorzaakt door een defecte DC-DC omvormer (waarmee die 12v accu wordt opgeladen). Aan het einde van de dag werkte er helemaal niks meer, totdat de takelwagen bestuurder hem aan een booster hing.
 
Opgelost
1 A en 1 B doen het niet

Je had er eigenlijk wel bij moeten zeggen dat je nog geen andere laadpalen (dan de naastgelegen laadpaal met hetzelfde nummer) had geprobeerd. Dat had het voor de helpdesk nog makkelijker gemaakt. Je zult nu zelf vast erkennen dat de oplossing voor de hand lag. Als een pc niet wil opstarten, check altijd eerst of de stekker er wel in zit. Als het superchargen niet wil opstarten, probeer het dan altijd eerst een eindje verderop om uit te sluiten dat het aan de laadkast ligt. :p
 
  • Like
Reactions: job-lek