Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En qua verwarring: vraag maar eens een ziekenwagen in de Ieperstraat in Moorsele. Of is het Iepersestraat in Moorslede?

View attachment 470459


Die ken ik. Zijn inderdaad al problemen mee geweest.
Maar als er West-Vlaams gesproken wordt is er geen probleem.
't Is ofwel Moislee ( Moorslede ) of Moirsjèle [moirsille] ( Moorsele ).

Dit ter info ( van een Westvlaming ).

;)
 
  • Funny
Reactions: wooter and horta
Zo, daar was ik niet van op de hoogte.

Het is ook gewoon belachelijk; een Engelse enthousiast op weg naar de Nurburgring moet, eens de plas over, eerst weten dat ie naar Bruxelles moet rijden, dan Brussel, en eens daar in de buurt dat ie naar Luik moet rijden, om vervolgens Liège te volgen. Tot voor enkele jaren moest ie dan Aix-la-Chapelle volgen, maar daar zijn ze dan toch van afgestapt en nu staat er gewoon Aachen in Wallonië. Voor zover ie eerst de borden 'Aken' negeert in Vlaanderen.

Maar in Nederland staat er ook gewoon "Luik" op de borden naar het zuiden hoor.

En qua verwarring: vraag maar eens een ziekenwagen in de Ieperstraat in Moorsele. Of is het Iepersestraat in Moorslede?

View attachment 470459

Tesla voelt dat haarfijn aan en heeft daarom besloten om de auto's in de fabriek op te laten halen ipv thuis af te leveren. :p
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Kan er niet een aangepaste indeling op ons Be/Ne-forum komen?
Oftewel een splitsing tussen een algemeen deel (met sticky deel), een S deel, een X-deel en een 3-deel?
Bij mij is zo langzamerhand die behoefte wel ontstaan.
Het wordt er in ieder geval denk ik wat beter 'behapbaar' door

Niets mis met extra info van de Belgen. getrouwd met een Vlaamse kom ik er regelmatig :)
On topic: kleine herstelwerken tijdens het laden? SUPER
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Kan er niet een aangepaste indeling op ons Be/Ne-forum komen?
Oftewel een splitsing tussen
  • een algemeen deel (met sticky deel),
  • een S deel,
  • een X-deel
  • en een 3-deel?
Bij mij is zo langzamerhand die behoefte wel ontstaan.
Het wordt er in ieder geval denk ik wat beter 'behapbaar' door.

@Maarten Strak plan, scheelt erg in overzicht en het NL-B forum is er onderhand groot genoeg voor. De voorgestelde indeling correspondeert ruwweg met de USA-versie, die onderhand door de onze is ingehaald.
 
B1295586-92E0-46F4-9CCD-4C5C3142D62E.jpeg
Grappig
Heb ik ineens een Zweedse tesla? :)
 
  • Funny
Reactions: horta
Dat aantal EV's zorgt ook voor aanvullend werk, M.
Zag een tijdje geleden deze gestrande eigenaar weer op gang geholpen worden bij SuC Bunnik.
IMG_3343(2).jpg

Was trouwens opmerkelijk hoe ter zake kundig de ANWB medewerkers met de situatie omgingen. 12V booster aangesloten op de polen achter de neuskegel, auto in sleepmodus, etc.
 
Tijdje terug had ik me ook laten vangen en raakte ik gestrand. De takelaar had net de week tevoren een opleiding gekregen van Tesla, en wist perfect wat te doen. 12V booster, de plateauwagen op, naar de supercharger en daar met de 12V booster aangesloten de auto aan de supercharger aangesloten tot een 10%. Dan eraf halen en verder op weg naar de volgende klant.
 
Helpt de ANWB kosteloos bij leegrijden? Bij lege brandstoftank was je bij hen volgens mij verplicht tegen hoog tarief wat brandstof van ze te kopen, en dan hebben ze er nauwelijks werk mee. Sleephulp is toch een flinke kostenpost als ze dat met enige regelmaat voor EV rijders moeten gaan doen.
 
Auto zette zichzelf uit bij nog 3% accu over... Volgens de boordcomputer had ik thuis nog gehaald...
Dus stilgevallen met nog zo'n 10km autonomie over? Kan je de omstandigheden uitleggen, @wooter? Koud weer, spurtje trekken de laatste kilometers, etc.?

Lijkt me steeds in bijzondere omstandigheden te gebeuren, en die zijn echt wetenswaardig. Ikzelf ben vorige maand (voor de tweede keer in zes jaar) even 'onder nul' moeten gaan (zo'n 10 km -als een slak- gereden op 0 km autonomie, om aan een laadpaal te geraken, natuurlijk wegens eigen idiotie), maar heb er anderzijds al dikwijls (al zeker dertig keer of zo) een sport van gemaakt om met 1 km of zelfs 0 km autonomie aan een laadpaal aan te komen, al was het maar om medepassagiers van range-anxiety af te helpen.

Dus er moet 'iets' zijn waardoor dit niet altijd werkt. Dat 'iets' moeten we achterhalen!