Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
En de motoren voor treinen, sluizen, bruggen, liften, kabelbanen, pretparken dan? Of machines in de industrie.
Denk dat het wisselende vermogen vooral een probleem is. Motor dient voor toerentallen van 0 tot 250km/u (geen versnellingen). Dat zorgt voor heel verschillende natuurwetten, om niet te spreken van het verschil tussen cruisen en een drag start.
Ik denk dat je 100% gelijk hebt, en trouwens die motoren voor treinen, sluizen, bruggen, liften, kabelbanen, pretparken etc. waren niet van het soort formaat dat Tesla in de assen van een wagen zou kunnen inbouwen :). Bij die eerste reeks is er nauwelijks een probleem van grootte. Tesla heeft zich in het begin even vergaloppeerd inzake vermogen/grootte/betrouwbaarheid, maar is daar intussen over.
 
Weet iemand hoe laat Tesla SeC Duiven morgenvroeg open gaat. Moet morgen mijn auto weer ophalen maar moet ook vroeg bij een klant zijn. Omdat hij al in service is kan ik als test geen nieuwe afspraak plannen om de eerste tijd te vinden. Volgende website gaan ze op 9 uur open, maar heb vanmorgen mijn auto om 8.45 gebracht en toen waren ze al volop aan het werk.
 
Een paar nieuwe koffie mokken laten maken. Op deze manier kan mijn echtgenote alvast wennen aan de beelden;)
20200225_182659.jpg
 

Wat brutaal... je buren die een paaltje plaatsen zodat jij niet op je bakkes gaat in de nacht en voor een oplossing zorgen die esthetisch is.

Je buren claimen helemaal geen plek. Met zo'n paal kun je netjes een EV op 4 plekken laden met een fatsoenlijke kabel.

Het is achterlijk dat gemeenten het niet gewoon toestaan dat mensen op max 10cm onder de stop gewoon niet een PVC buis kunnen plaatsen. Dat is de betutteling van de maatschappij! Dit soort oplossingen moeten juist gedoogd worden mits fatsoenlijk geplaatst.

Nee, maar van de gemeente moeten het natuurlijk allemaal commerciële palen zijn zodat mensen met zonnepanelen om hun EV te laden benadeeld worden. Natuurlijk enkel de 'rijken' onder ons die een huis met eigen grond met oprit kunnen veroorloven mogen natuurlijk enkel profiteren van lage laadkosten.

Zelfs nu bij nieuwbouw zijn er nog geen straat voorzieningen zodat omwonenden niet fatsoenlijk hun EV kunnen opladen. Zoals b.v. kabel goten in de stoeprand met vanuit elke voordeur een goot naar de stoeprand.

Dat is toch beter dan overal kabels over de stoep of kabelbruggen?

308415555.png



Als *iedereen* straks een EV heeft... krijgen we dan bij elke plek een commerciële paal? Gemeentes moeten inzien dat burgers gewoon de middelen moeten hebben om fatsoenlijk hun EV te kunnen laden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Nee, een PVC buis plaatsen op 10 cm onder het trottoir is in strijd met de WIBON.

Ten eerste moet die veel dieper liggen en ten tweede moet de kabel worden aangemeld. Beide gebeurt dus niet met als gevolg dat als er legitiem wordt gegraven je ineens een 400 V kabel doorhaalt met je graafmachine, daar wordt de graver niet blij van en kan vertraging op jou verhalen. Zie ook Het grote "thuis laden van je EV" topic. - Verkeer & Vervoer - GoT
 
Nee, een PVC buis plaatsen op 10 cm onder het trottoir is in strijd met de WIBON.

Ten eerste moet die veel dieper liggen en ten tweede moet de kabel worden aangemeld. Beide gebeurt dus niet met als gevolg dat als er legitiem wordt gegraven je ineens een 400 V kabel doorhaalt met je graafmachine, daar wordt de graver niet blij van en kan vertraging op jou verhalen. Zie ook Het grote "thuis laden van je EV" topic. - Verkeer & Vervoer - GoT

In deze tijd van IT zou dat aanmelden natuurlijk een non-issue moeten zijn inclusief GPS locaties.

en sorry... het is onzinnig om voor maximaal 2 meter stoeptegels dus van de voordeur/rand van de tuin tot de stoeprand een kabel diep in de grond te leggen.

Je bent wel een zeer grote kneus als je een laadpaal ziet staan voor een woning als je gaat graven en dan niet concludeert dat daar niet wellicht een kabel loopt.

Daarnaast ga jij er vanuit dat die laadpaal permanent onderstroom staat. Juist bij een huis aansluiting kun je simpel met een sterkstroom relais even de paal aan/uit zetten al is het enkel zodat Jan en Anita van de hoek niet kosteloos hun EV opladen als je niet thuis bent :)
 
De hele gedachte is dat graafploegen niet hoeven te denken en kunnen vertrouwen op de kaarten. Of ben jij zo iemand die in een datacenter gewoon kabeltjes trekt zonder na te denken wat je allemaal aan elkaar knoopt en hoe je er achter komt wat met wat verbonden is?

Enig idee hoe veel en hoe vaak we hier stroomstoring gehad hebben toen er glas in de grond werd gelegd voor FTTH? En hoe vaak de gasleiding is doorgegraven? Was niet fijn.

Waarom is het onzinnig? Als je bijvoorbeeld een putje a la PUTkast - Contactdoos maakt dan valt dat echt niet op.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Waarom is het onzinnig?

Laat ik het zo zeggen, onnodig.

De hele gedachte is dat graafploegen niet hoeven te denken en kunnen vertrouwen op de kaarten.

Waarom zouden ze dat nu niet meer kunnen? Het is een ander verhaal als iemand over een afstand van 100m een onbekende kabel wegstopt. Dat is soortgelijk aan een datacenter kabel trekken. Ik heb het over de paal/stekker die voor een woning ligt.

Maar je mist m'n punt. Ik zie liever dat iemand max 10 tegels lift (10x30cm), een sleufje graaft voor een PVC pijpje met een kabeltje op de oppervlakte dan dat daar een losse kabel or kabelgoot vanaf de voordeur ligt.

Trouwens... dit is de mooitste oplossing:


armand0-915x518.jpg


 
  • Like
Reactions: Hbrink