Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Linksom of rechtsom heb je toestemming van je gemeente nodig voor dit soort grappen. Je graaft in andermans terrein, namelijk dat van de gemeente.

Zeker, maar je moet zoveel. Als ik hier door de straat loop denk ik dat ik zo 10 "zware" misstanden kan aanwijzen die zonder toestemming van de gemeente zijn aangepast.

Het gaat hier tenslotte maar om 1 ding en dat is aansprakelijkheid. Die toestemming zul je dan ook nooit krijgen want anders heeft de gemeente geen hamer om mee te slaan.
 
Zeker, maar je moet zoveel. Als ik hier door de straat loop denk ik dat ik zo 10 "zware" misstanden kan aanwijzen die zonder toestemming van de gemeente zijn aangepast.

Het gaat hier tenslotte maar om 1 ding en dat is aansprakelijkheid. Die toestemming zul je dan ook nooit krijgen want anders heeft de gemeente geen hamer om mee te slaan.


En dat is dus bewijsbaar onjuist. Zoek maar eens op Verlengd Privaat Aansluitpunt. Er zijn tenminste 7 gemeentes die toestemming verleend hebben: https://www.rvo.nl/sites/default/files/2016/06/Realisatie Verlengd Privaat Aansluitpun 2016.pdf

(Eindhoven, Bunnik, Houten, Hilversum, Utrecht, Rotterdam, Zutphen)
 
  • Informative
Reactions: nico180
Zeker, maar je moet zoveel. Als ik hier door de straat loop denk ik dat ik zo 10 "zware" misstanden kan aanwijzen die zonder toestemming van de gemeente zijn aangepast.

Het gaat hier tenslotte maar om 1 ding en dat is aansprakelijkheid. Die toestemming zul je dan ook nooit krijgen want anders heeft de gemeente geen hamer om mee te slaan.

Toen wij destijds een Ampera hadden gekocht ben ik met de gemeente gaan praten voor een laadpaal op de stoep voor mijn huis.
Aangezien ik zo ongeveer de eerste was in de gemeente met deze vraag hebben we wat scenarios doorgesproken en uiteindelijk heb ik schriftelijk toestemming gekregen om een laadpaal op de stoep te plaatsen en de kabel onder de stoep in een buis te leggen. Voorwaarde was wel dat ik geen recht had op de parkeerplaats en ik niet mocht klagen als er iemand anders zou parkeren en de andere voorwaarde was dat ik zowel de paal als de kabel zou moeten verwijderen als ik zou gaan verhuizen.
Toestemming van de gemeente kan dus wel ( in elk geval toen). Nu hebben ze het beleid dat er op maximaal 100meter van je woning voldoende laadgelegenheid moet zijn.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
20200325_093057.jpg
Vandaag plots deze melding op mijn scherm. Persoonlijk dacht ik dat er toch een hardware aanpassing moest gebeuren? Nog iemand deze melding ontvangen?
Model x 03/2017 90 D
 
View attachment 525513 Vandaag plots deze melding op mijn scherm. Persoonlijk dacht ik dat er toch een hardware aanpassing moest gebeuren? Nog iemand deze melding ontvangen?
Model x 03/2017 90 D

Nee, hoor. Lane assist, lange change assist en autopark is tegenwoordig onderdeel van "FSD" waar vroeger dit onderdeed was van EAP.

Wel apart dat je daar nu een melding van krijgt.