Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Roland Pircher voorspelt een 20% marktaandeel voor BEV in Q4 voor Europa:


IMG_6556.jpeg
IMG_6555.jpeg


 
Ik vermoed dat @michelh en @S-19910 ook nog hun P85 hebben, maar die komen hier nog slechts af en toe.
Toch inderdaad wel een draadje waardig over wie hem nog steeds heeft, ook om te melden wat wel en wee is (was), zodat bijv. mensen die een tweedehands willen kopen wat extra houvast hebben.
Draadje is aangemaakt!
Hier ook nog de classic P-85. 240k mee gereden en herstelt nu van drie gerepareerde BMBs. Ga ik nog jaren mee doen, verwacht ik.
 
De M3 (LR/2019/originele 12V accu) heeft 8 dagen op een parkeerplaats bij een vliegveld gestaan: weggezet met 255 km & opgehaald met 247 km.

Ik heb de Tesla app niet geopend in de tussentijd maar zag wel 2 of 3 maal een update van "bereik" & "laatst gezien". Er was wel sprake van navi update, misschien dat de auto daar wakker van is geworden? Of geeft een tussentijdse bijlading van de 12V accu aanleiding om de app te updaten?
 
Vorige week MS Plaid besteld. Zwart, crème interior, 21", enhanced AP, yoke. Dat laatste wilde ik eigenlijk niet maar we gaan het zien. Expected delivery tussen 1-15 november. Da's een stuk sneller dan de vier jaar wachten op de '18985', haha! Track Package ook meteen in bestelling gezet. Nu nog een mooie kleur wrap folie uitkiezen. To be continued.
 
De M3 (LR/2019/originele 12V accu) heeft 8 dagen op een parkeerplaats bij een vliegveld gestaan: weggezet met 255 km & opgehaald met 247 km.

Ik heb de Tesla app niet geopend in de tussentijd maar zag wel 2 of 3 maal een update van "bereik" & "laatst gezien". Er was wel sprake van navi update, misschien dat de auto daar wakker van is geworden? Of geeft een tussentijdse bijlading van de 12V accu aanleiding om de app te updaten?
Dan had je eens een MS pre-refresh moeten hebben.
 
Long time no see, heren (en dames?). Ik heb een vraag aan de nieuwere model S bezitters. Het is mij namelijk onlangs opgevallen dat verre reizen met mijn 2019 model 3 beduidend vlotter verlopen dan met mijn 2018 model X. Kan ik verwachten dat een nieuwe model S dat nog overtreft? Groter realistisch Autobahnbereik en sneller laden? Want dan wordt het toch eens tijd voor een inruil. En hoe zijn de ervaringen met een nieuwe model X? Bij voorbaat dank!
 
Long time no see, heren (en dames?). Ik heb een vraag aan de nieuwere model S bezitters. Het is mij namelijk onlangs opgevallen dat verre reizen met mijn 2019 model 3 beduidend vlotter verlopen dan met mijn 2018 model X. Kan ik verwachten dat een nieuwe model S dat nog overtreft? Groter realistisch Autobahnbereik en sneller laden? Want dan wordt het toch eens tijd voor een inruil. En hoe zijn de ervaringen met een nieuwe model X? Bij voorbaat dank!
Volgens mij niet. Het grote verschil was tussen de oude S en de Ravens. Ik heb precies dezelfde ervaring. Van een gemiddeld verbruik van 210 Wh/km met mijn oude S naar een verbruik van nu 170 Wh/km met de Raven. Dat scheelt echt heel veel, naast de grotere batterij die ook bijna 15% verschil maakt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Volgens mij niet. Het grote verschil was tussen de oude S en de Ravens. Ik heb precies dezelfde ervaring. Van een gemiddeld verbruik van 210 Wh/km met mijn oude S naar een verbruik van nu 170 Wh/km met de Raven. Dat scheelt echt heel veel, naast de grotere batterij die ook bijna 15% verschil maakt.
En sneller laden wellicht.
 
  • Like
Reactions: Bas. and job-lek
Ik pleit voor nieuwe V5 SuC die maar 50kW leveren. Echt onbehoorlijk dat snelle laden tegenwoordig, wat een gejaagde tijd leven we in zeg.
Ik begrijp dat het met een model Y al moeilijk is behoorlijk te lunchen, maar heeft iemand ook concrete ervaring met een recente model S? Dat lunchen vind ik ook heeerlijk maar die twee koffiepauzes ervoor en twee erna duren mij vaak wat langer dan me lief is.
 
Ik pleit voor nieuwe V5 SuC die maar 50kW leveren. Echt onbehoorlijk dat snelle laden tegenwoordig, wat een gejaagde tijd leven we in zeg.
Al een paar keer de bedenking gemaakt dat een paar AC laders bij goed gelegen SuCs handig zouden zijn.
Er zijn SuCs met goeie tijdsbestedingsmogelijkheden.
Melide aan het meer, binnenstad en hospitaalmuseum, fietstocht door de cahmpagnestreek vanuit Matougues. Fietstochten bija overal eugenlijk, wandeling langs de Ninglinspoo (mooiste wandeling van België) vanuit Remouchamps…
Nu staan er op veel interessante plaatsen al AC palen van derden, maar dat is dan weer een gedoe met kabels, kaarten, abonnementen, moet ik parkeergeld betalen of niet, facturen niet gekregen…
En dan nog dubbel zo duur ook. Een SuC locatie, daar rij je naar toe zonder gedoe.
 
Al een paar keer de bedenking gemaakt dat een paar AC laders bij goed gelegen SuCs handig zouden zijn.
Er zijn SuCs met goeie tijdsbestedingsmogelijkheden.
Melide aan het meer, binnenstad en hospitaalmuseum, fietstocht door de cahmpagnestreek vanuit Matougues. Fietstochten bija overal eugenlijk, wandeling langs de Ninglinspoo (mooiste wandeling van België) vanuit Remouchamps…
Nu staan er op veel interessante plaatsen al AC palen van derden, maar dat is dan weer een gedoe met kabels, kaarten, abonnementen, moet ik parkeergeld betalen of niet, facturen niet gekregen…
En dan nog dubbel zo duur ook. Een SuC locatie, daar rij je naar toe zonder gedoe.
Ik heb idd ook al een keer benoemd, zet er ook 5 van 50 ipv 1 van 250 en maak die bijvoorbeeld iets goedkoper. Kun je meer auto’s laten laden