Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat, dat mijn auto de hele tijd aan staat en misschien wel 10% SOC per dag gaat verstoken? Nope.

Je kan er van uit gaan dat het een ‘opt-in’ gebeuren wordt.

Ik vind dat soort dingen wel interessant, ik heb ook meegedaan met het SETI@home destijds.

Inmiddels al weer een paar jaar gestopt:

 
Al een paar keer de bedenking gemaakt dat een paar AC laders bij goed gelegen SuCs handig zouden zijn.
Er zijn SuCs met goeie tijdsbestedingsmogelijkheden.
Melide aan het meer, binnenstad en hospitaalmuseum, fietstocht door de cahmpagnestreek vanuit Matougues. Fietstochten bija overal eugenlijk, wandeling langs de Ninglinspoo (mooiste wandeling van België) vanuit Remouchamps…
Nu staan er op veel interessante plaatsen al AC palen van derden, maar dat is dan weer een gedoe met kabels, kaarten, abonnementen, moet ik parkeergeld betalen of niet, facturen niet gekregen…
En dan nog dubbel zo duur ook. Een SuC locatie, daar rij je naar toe zonder gedoe.
¯\_(ツ)_/¯, het is wat, om langzamere laders vragen, wie had dat ooit gedacht. Heb nu de ervaring om even snel het noodzakelijke erin te proppen en dan over naar Destination Charger opgedaan in Engeland (Denbies winery Surrey Hill) en in Bilbao onder een shopping mall en dat bevalt heel goed.
Pasjes was inderdaad ook weer een drama in Engeland (geprobeerd op de parkeerplaats buiten het centrum van Looe met veel AC-laders: Geen enkel pasje werkte en ook het veelgeprezen ZapMap "essentieel in de UK" werkte daar niet. Eerlijk gezegd was het ook alleen voor het gemak dat ik het probeerde, want ik zal nooit een cruciale niet-SuC-laadsessie inplannen, omdat het zo vaak niet werkt (en dan denk ik "je zal maar een auto hebben die niet bij een SuC kan laden, dat vraagt wel heel veel goede voorbereiding en geluk, geen wonder dat Ev's van andere merken niet zo gewild zijn en mensen soms uit arren moede maar weer Ice gaan rijden of huren voor vakantie") Ik heb nu in dun bezaaide landen als Italie en Portugal gereden en met een Model 3 (of Y) LR is dat nergens een probleem, alleen vanwege het SuC netwerk. Wel zorg ik dat ik bij overnachtingen voor langere trips minimaal een stopcontact heb (en ik betaal daarvoor).
 
De bestuurder wel maar de passagier niet. Het gaat om controle. Ik vind het ook niet fijn als mijn vrouw rijdt en de maximale regeneratie gebruikt, als ik het zelf doe is er geen enkel probleem.

Er is inderdaad een verschil ervaring of je zelf rijd of dat ze ernaast zit. Bij regenereren is het denk ik beter voor de persoon naast je om niet continu met dezelfde remvertraging af te remmen maar gedoseerd en af en toe iets van remdosering (regeneratie) te wisselen.
Maar het gaspedaal (mijn X noemt hem echt zo) is toch geen aan/uit schakelaar en zo gebruikt je je rem toch ook niet? Je kunt toch heel goed je gaspedaal gebruiken om het regenereren to doseren? Ik gebruik niet zo heel vaak de volle regeneratie.
 
Maar het gaspedaal (mijn X noemt hem echt zo) is toch geen aan/uit schakelaar en zo gebruikt je je rem toch ook niet? Je kunt toch heel goed je gaspedaal gebruiken om het regenereren to doseren? Ik gebruik niet zo heel vaak de volle regeneratie.
Ik bedoel ook niet aan/uit en je moet inderdaad doseren, maar ook met doseren kun je een constante continue vertraging hebben. Als je de dosering zo regelt dat je een (beperkt) wisselende vertraging hebt, wordt dat denk ik prettiger ervaren.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Hebben we ook nog overnacht in 2018, maar toen waren er nog geen DeCs bij mijn weten. Mooie wandellocatie. Leuke brouwerij ook. Wel nogal commercieel.
een stuk of 3 DeC direct naast de 250 kW tegenwoordig. De cappuccino en diverse soorten gebak waren ook lekker. Heb er zelfs een aquarel van een vrolijke Puffin (papegaaiduiker) in een expositie gekocht. (Zonder de lelijke lijst die eromheen zat: Toevallig vandaag een beter passende lijst gemaakt. ) En later in Padstow een bijpassende mok;). Omdat de schilderes haar artistieke recht goed wil beschermen zal ik geen afbeeldingen plaatsen.
En voor wandelen was het veel en veel te nat (modderig, er zaten wandelaars aan de koffie wier plaats ik niet wilde innemen)
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ik ben idd 1 van die 89, hopelijk haal ik de 10 jaar op 4-nov, maar de vraag is hoeveel er nog op dit forum actief zijn. Tot nog toe geen reacties, dus geen eigen draadje waard.
Ik ben ook een van de 89. Heb mijn model s 85 base begin december 2013 gekregen. Afgezien van de bekende kinderziekten de laatste 2 jaar geen enkel probleem gehad. De eerste accu, draagarmen nog origineel, luchtvering ook origineel. Wel de nodige upgrades gedaan zoals, MCU2, CCS stekker. en de auto rijdt nog prima . Bij 80% laden nog 294 km gisteren bij koud weer.
 
Ik ben ook een van de 89. Heb mijn model s 85 base begin december 2013 gekregen. Afgezien van de bekende kinderziekten de laatste 2 jaar geen enkel probleem gehad. De eerste accu, draagarmen nog origineel, luchtvering ook origineel. Wel de nodige upgrades gedaan zoals, MCU2, CCS stekker. en de auto rijdt nog prima . Bij 80% laden nog 294 km gisteren bij koud weer.
Super, leuk om te lezen.
Hoeveel km staat er ondertussen op de teller?
 
Vorige week naar Tilburg afgereisd om de Plaid op te halen. Bij aankomst enige vertraging (ca. 2 uur) omdat de auto nog gewassen en gepoetst moest worden en nog een software update nodig had. Met excuus. Eenmaal bij de auto zei de medewerker: "Als ik u was zou ik deze auto niet accepteren." Hij wees ons vervolgens op de veel te grote naden her en der, een paar deukjes en met name het glazen dak, dat zichtbaar verzonken lag tov. de voorruit. "Deze auto is echt heel slecht", zei hij tegen een collega die er inmiddels bij gekomen was. Ik heb de auto inderdaad niet geaccepteerd. Een raadsel hoe zoiets de fabriek mag verlaten in de VS. Maandagmorgen en vrijdagmiddag auto's bestaan kennelijk nog steeds, haha! Daags erna werd ik gebeld door de sales rep. van het service centre Zwolle. "Nogmaals excuus, eveneens voor het feit dat u voor niets naar Tilburg bent gekomen." Inmiddels is er een nieuw VIN nummer aan mijn bestelling gekoppeld en de aflevering is ergens de komende weken in Zwolle, waar ze normaal gesproken geen afleveringen doen maar in dit geval dus wel. Vanuit Deventer een heel stuk dichterbij. Als de auto daar staat kunnen ze meteen de keramische remmen monteren van het inmiddels aldaar gearriveerde Track Package. To be continued...
 
Vorige week naar Tilburg afgereisd om de Plaid op te halen. Bij aankomst enige vertraging (ca. 2 uur) omdat de auto nog gewassen en gepoetst moest worden en nog een software update nodig had. Met excuus. Eenmaal bij de auto zei de medewerker: "Als ik u was zou ik deze auto niet accepteren." Hij wees ons vervolgens op de veel te grote naden her en der, een paar deukjes en met name het glazen dak, dat zichtbaar verzonken lag tov. de voorruit. "Deze auto is echt heel slecht", zei hij tegen een collega die er inmiddels bij gekomen was. Ik heb de auto inderdaad niet geaccepteerd. Een raadsel hoe zoiets de fabriek mag verlaten in de VS. Maandagmorgen en vrijdagmiddag auto's bestaan kennelijk nog steeds, haha! Daags erna werd ik gebeld door de sales rep. van het service centre Zwolle. "Nogmaals excuus, eveneens voor het feit dat u voor niets naar Tilburg bent gekomen." Inmiddels is er een nieuw VIN nummer aan mijn bestelling gekoppeld en de aflevering is ergens de komende weken in Zwolle, waar ze normaal gesproken geen afleveringen doen maar in dit geval dus wel. Vanuit Deventer een heel stuk dichterbij. Als de auto daar staat kunnen ze meteen de keramische remmen monteren van het inmiddels aldaar gearriveerde Track Package. To be continued...


Triest, mooi dat je de moed erin houdt. Als ik de verhalen hoor over de wisselende kwaliteit uit Fremont Tesla of Amerikaanse produkten in het algemeen moet ik onwillekeurig altijd denken aan de documentaire van de Obama’s over een Amerikaanse fabriek die wordt overgenomen door een Chinese firma.




TL/DW: uiteindelijk zie je de Chinese trainers in gesprek met elkaar verzuchten dat de Amerikanen hun kwaliteits-standaarden niet kunnen bereiken vanwege ‘dikke vingers’.
 


TL/DW: uiteindelijk zie je de Chinese trainers in gesprek met elkaar verzuchten dat de Amerikanen hun kwaliteits-standaarden niet kunnen bereiken vanwege ‘dikke vingers’.
En vandaag weer een stuk over AMSL in de NOS app waaruit blijkt dat Amerika er van alles aan doet om China dwars te zitten terwijl ze beter eerst naar zich zelf kunnen kijken.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Super, leuk om te lezen.
Hoeveel km staat er ondertussen op de teller?
200.0600 km gereden. Maar sinds een paar dagen gaat het raam achterin wel om laag maar niet meer omhoog , halverwege Wel als ik het raam met de hand omhoog schuif.
Super, leuk om te lezen.
Hoeveel km staat er ondertussen op de teller?
er staat nu 200.0500 op de teller. Sinds gisteren gaat het achterraam niet meer omhoog, blijft halverwege steken. Met de hand kan ik het raam wel naar boven schuiven. Enig idee wat de oorzaak is?
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD
Ik ben ook een van de 89. Heb mijn model s 85 base begin december 2013 gekregen. Afgezien van de bekende kinderziekten de laatste 2 jaar geen enkel probleem gehad. De eerste accu, draagarmen nog origineel, luchtvering ook origineel. Wel de nodige upgrades gedaan zoals, MCU2, CCS stekker. en de auto rijdt nog prima . Bij 80% laden nog 294 km gisteren bij koud weer.
Lange tijd niet hier gekeken, ik ben ook niet één van de nog 89 maar was wel de eerste die op 22 augustus 2013 de Model S P85+ feestelijk in ontvangst mocht nemen. De 6-KZK-97, rijdt nog steeds ergens in Zeeland volgens mij. Was Roadster eigenaar vanaf 2010 en bleek de eerste Roadster eigenaar te zijn die een Model S bestelde en zodoende gebeld werd door Mark Langens of ik de eerste S op 23 augustus 2013 in ontvangst wilde nemen, was verbaasd en zou vrijdag's naar Duitsland afreizen. Ik vroeg, kan het niet op donderdag en vertelde mijn reden. Dag later belde hij terug en is het programma 1 dag vervroegd. TV er bij en op het journaal met later alle reacties, wat een happening. Ze reden om je heen op de snelweg, haalden in en reden dan weer langzaam om je te kunnen filmen. Staken de duim op.
En wat een tijd, lijntjes waren zeer kort om iets te regelen bij Tesla, als eerste ook een rondleiding kunnen organiseren voor een groep Oldtimer vrienden, hadden een wereldse ervaring, het was niks en het zou niks worden, kijk nu eens om je heen, alleen al de Tesla's en dan alle andere EV's op de weg. Verschillende van deze leden rijden nu ook Elektrisch.