Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Insurance

This site may earn commission on affiliate links.
Ik overweeg de MSPP te gaan verzekeren via Turien en Co. Goedkoopste via independer.nl doch aanzienlijk duurder ( /- € 1.350,-) dan € 750 van CB. Reden omwellicht toch daar te verzekeren is feit dan zij 3 jaar 100% nieuwwaarde uitkeren hetgeen bij totalloss ivm de MIA/KIA/Vamil perikelen die je dan op je dak krijgt volgens mij erg handig kan blijken.

Particuliere verzekeringen

Iemand die de voorwaarden van CB hierover kan posten. Je moet een CB account aanmaken om die te mogen inzien...:mad:
 
Ik overweeg de MSPP te gaan verzekeren via Turien en Co. Goedkoopste via independer.nl doch aanzienlijk duurder ( /- € 1.350,-) dan € 750 van CB. Reden omwellicht toch daar te verzekeren is feit dan zij 3 jaar 100% nieuwwaarde uitkeren hetgeen bij totalloss ivm de MIA/KIA/Vamil perikelen die je dan op je dak krijgt volgens mij erg handig kan blijken.

Particuliere verzekeringen

Iemand die de voorwaarden van CB hierover kan posten. Je moet een CB account aanmaken om die te mogen inzien...:mad:

CB doet ook 3 jaar nieuwwaarde...
 
Maar keren ze uit, of krijg je een nieuwe Model S?

Uit de voorwaarden (wel de Belgische, Maurice):

In afwijking van artikel 23.1 van de Productvoorwaarden Bedrijfswagens WBW-BE-11 Rubriek 3 vergoedt de maatschappij als gevolg van een gedekte gebeurtenis:
a. De reparatiekosten:
Bedragen de reparatiekosten 2/3 of minder van de dagwaarde dan vergoedt de maatschappij de reparatiekosten.
b. De aanschafwaarde:
Bedragen de reparatiekosten meer dan 2/3 van de dagwaarde dan vergoedt de maatschappij, tot en met 36 maanden vanaf aanschaf door verzekeringnemer, de aanschafwaarde. Deze regeling is alleen van toepassing op objecten die niet ouder zijn dan 36 maanden gerekend vanaf afgifte kentekenbewijs deel 1A (datum 1ste toelating).
 
@ MichelVO
Welke maatschappij of makelaar heb je?

Ik ben bij makelaar Kegels-Van Antwerpen - weet zelf niet welke maatschappij dit verzekert.

Dien nog even de juiste gegevens door te geven, waren nogal onduidelijk :

Merk en type
Tesla Model S
Aard
Personenwagen
Bouwjaar
2013
BM-graad
-2
Vermogen
310 KW
Gebruik
beroepsdoeleinden
Postcode
2970
Leeftijd bestuurder
09/09/1958
Cataloguswaarde
95.289,26 EUR
Jaarpremie incl. taksen
1.747,26 EUR
BA
427,88 EUR
Volledige omnium
1.319,38 EUR
Rechtsbijstand
Op te nemen in uw afzonderlijk contract
 
Vraagje tussendoor. Voor de Nederlanders: heb ik het juist dat vooralsnog Centraal Beheer de voordeligste lijkt met hun aanbod van €750 per jaar? Of zijn er inmiddels al interessantere alternatieven gevonden? Zijn er nog haken/ogen waar ik rekening mee moet houden? Ik weet in ieder geval dat één nadeel met CB is dat je verplicht weer een Tesla moet aanschaffen in geval van diefstal / total loss, niet zo voordelig voor de bijtelling. Anything else?
 
Dat is een heel goedkope offerte, Michel!

Zou je de polis-voorwaarden ook een keer kunnen uploaden?

---------------------------Opmerkingen:


  • Tarief op voorwaarde dat de gebruikelijke bestuurder geen schade heeft gehad de laatste 5 jaar en hiervan een attest schadeverleden kan afleveren.
  • De dekking volledige omnium omvat de waarborgen brand, diefstal, glasbraak, beschadiging door wild en natuurkrachten, vandalisme en eigen schade.
  • Afschrijving excellence: geen afschrijving tijdens de 1[SUP]e[/SUP] 10.000 kilometer en de 1[SUP]e[/SUP] 6 maanden. Vanaf de 7[SUP]e[/SUP] maand een afschrijving van 1% per maand indien u meer dan 10.000 kilometer hebt gereden.
  • Vrijstelling: vaste vrijstelling van 900,00 EUR
  • Verplicht alarmsysteem: antidiefstalsysteem TT4 (CJ2) à nadiefstalsysteem met satellietopsporing
----------------------------------------------
Ivm met laatste opmerking ( wou geen extra alarm laten plaatsen) heb ik aanvullend een voorstel gekregen :


Deze afzwakking omvat een akkoord op een origineel gemonteerd alarmsysteem in plaats van een CJ2-geïntegreerd.
Dit wel mits toepassing van een vrijstelling van 10% in diefstal (berekend op de cataloguswaarde). Deze vrijstelling geldt enkel bij totale diefstal.
----------------------------------
 
Vraagje tussendoor. Voor de Nederlanders: heb ik het juist dat vooralsnog Centraal Beheer de voordeligste lijkt met hun aanbod van €750 per jaar? Of zijn er inmiddels al interessantere alternatieven gevonden? Zijn er nog haken/ogen waar ik rekening mee moet houden? Ik weet in ieder geval dat één nadeel met CB is dat je verplicht weer een Tesla moet aanschaffen in geval van diefstal / total loss, niet zo voordelig voor de bijtelling. Anything else?
CB heeft inderdaad een scherpe aanbieding, ANWB is echter nog goedkoper. Zie hun site, daar kun je de premie zelf berekenen. Enige verschil is dat de maximale aanschafwaardevergoedng van de ANWB 75.000 euro bedraagt en CB een nieuwe Model S betaalt. Je bent dan echter wel verplicht weer een nieuwe Tesla af te nemen. Is echter dan wel onder nieuwe belastingregels (7% maar misschien 3% bijtelling) maar dat geldt natuurlijk bij iedere vervanging van de auto. ik heb bij mijn verzekeraar nog een offerteaanvraag lopen. Als die voordeliger uitpakt laat ik dat weten.
 
CB heeft inderdaad een scherpe aanbieding, ANWB is echter nog goedkoper. Zie hun site, daar kun je de premie zelf berekenen. Enige verschil is dat de maximale aanschafwaardevergoedng van de ANWB 75.000 euro bedraagt en CB een nieuwe Model S betaalt. Je bent dan echter wel verplicht weer een nieuwe Tesla af te nemen. Is echter dan wel onder nieuwe belastingregels (7% maar misschien 3% bijtelling) maar dat geldt natuurlijk bij iedere vervanging van de auto. ik heb bij mijn verzekeraar nog een offerteaanvraag lopen. Als die voordeliger uitpakt laat ik dat weten.

Het verplicht een nieuwe Tesla MS aanschaffen is een probleem m.n. als je het ongeluk treft dat je de Tesla in de eerste jaren totalloss zou rijden. MIA/KIA/Vamil gelden alleen voor de eerste aanschaf en niet de vervanging van je gedane investering. Over de jaren daarna heb je dus een fors probleem. Contante uitbetaling is m.i. een must om te hebben of ziet iemand dit anders?
 
Het verplicht een nieuwe Tesla MS aanschaffen is een probleem m.n. als je het ongeluk treft dat je de Tesla in de eerste jaren totalloss zou rijden. MIA/KIA/Vamil gelden alleen voor de eerste aanschaf en niet de vervanging van je gedane investering. Over de jaren daarna heb je dus een fors probleem. Contante uitbetaling is m.i. een must om te hebben of ziet iemand dit anders?
MIA/Vamil/KIA zijn allemaal voordelen die je in het eerste (fiscale) jaar pakt. In jaar 2,3,4,5 schrijf je nog 20% van de "normale" afschrijving af. Dat loopt ook na een total loss gewoon door lijkt me (wellicht zelfs in 1x naar 0 zodra hij total loss is?). Het enige nadeel van de verplichting is dat je ineens bijtelling moet gaan betalen.