You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik tref zonet een losse kabel aan bij een laadpaal in Amsterdam oud-west. Op deze plek staat vaak een Nissan e-NV200 en de sticker op de kabel is van Nissan maar hoe komt deze los? Parkeerbeheer zal daar toch niet nu al een trucje voor hebben?!
Ik tref zonet een losse kabel aan bij een laadpaal in Amsterdam oud-west. Op deze plek staat vaak een Nissan e-NV200 en de sticker op de kabel is van Nissan maar hoe komt deze los? Parkeerbeheer zal daar toch niet nu al een trucje voor hebben?!
Ik tref zonet een losse kabel aan bij een laadpaal in Amsterdam oud-west. Op deze plek staat vaak een Nissan e-NV200 en de sticker op de kabel is van Nissan maar hoe komt deze los? Parkeerbeheer zal daar toch niet nu al een trucje voor hebben?!
... of chauffeuse ... :wink:
Ik tref zonet een losse kabel aan bij een laadpaal in Amsterdam oud-west. Op deze plek staat vaak een Nissan e-NV200 en de sticker op de kabel is van Nissan maar hoe komt deze los? Parkeerbeheer zal daar toch niet nu al een trucje voor hebben?!
Afgelopen 2 maanden zijn er regelmatig problemen geweest met de NUON laadpalen in Amsterdam. Ik heb het zelf diverse malen meegemaakt.
De pasjes worden soms niet herkend. Dan kan je dus na het laden de stekker er niet uit krijgen.
Je kunt dan het nummer op de laadpaal bellen en vragen of ze de stekker ontgrendelen. Meestal lukt dat binnen 5 minuten.
Maar als je dat niet weet of haast hebt moet je de kabel achterlaten.
bekentenis: ook eens pasje vergeten mee te nemen van huis, én vreselijke haast om wat op te halen: unlocken en asociaal de kabel een halfuur laten hangen. Ingeschat dat dit met 3 lege plekken overdag in de woonwijk wel even kon.Ik tref zonet een losse kabel aan bij een laadpaal in Amsterdam oud-west. Op deze plek staat vaak een Nissan e-NV200 en de sticker op de kabel is van Nissan maar hoe komt deze los? Parkeerbeheer zal daar toch niet nu al een trucje voor hebben?!
Ik zit toch 2 dagen op een veerboot in Noorwegen, dus vond het tijd mijn idee rondom gratis semi-publieke laadpalen eens uit te werken.
Voordat ik het verder publiceer, willen jullie er eens op schieten? Zeker rondom de argumenten kan ik nog wel wat extra advies gebruiken.
Zie de bijlage bij deze post.
Ik zit toch 2 dagen op een veerboot in Noorwegen, dus vond het tijd mijn idee rondom gratis semi-publieke laadpalen eens uit te werken.
Voordat ik het verder publiceer, willen jullie er eens op schieten? Zeker rondom de argumenten kan ik nog wel wat extra advies gebruiken.
Zie de bijlage bij deze post.
mooi opgesteld Widodh.
een opmerking/vraag: Hoe bescherm je de kabel bij een domme laadpaal zonder pasje? Een laadpaal met vaste kabel is een mogelijkheid, maar beperkt het soort gebruiker.
Ik zit toch 2 dagen op een veerboot in Noorwegen, dus vond het tijd mijn idee rondom gratis semi-publieke laadpalen eens uit te werken.
Voordat ik het verder publiceer, willen jullie er eens op schieten? Zeker rondom de argumenten kan ik nog wel wat extra advies gebruiken.
Zie de bijlage bij deze post.
Goede punten! Ga ik verwerken.Op hoofdlijnen eens met het idee om geen kosten voor elektriciteit te rekenen in de voorbeelden die je geeft. Heb deze discussie ook gehad met de huisbaas van het pand dat wij huren. Daar kwamen wel een paar aspecten bij waar je denk ik wel aandacht aan moet schenken..
- Hoe storingsgevoelig zijn gewone laadpunten (zonder pas &verbinding) als hotel oid wil je het beheer en onderhoud van een laadpunt niet zelf hebben. Door een verbinding te hebben is de paal op afstand te monitoren en zo nodig te resetten etc.
- kosten. ik denk dat je de kosten buiten het laadpunt om wel mee moet nemen in je berekening. mn eenmalige kosten. Kabels aanleggen, extra groep wellicht, aanpassing bestrating, borden. Dan heb je nog steeds een case, maar maakt de berekening wel geloofwaardiger.
- ik zou eerder voor 22kW pleiten. Het gaat toch vaak typisch om locaties waar je een uurtje bent.. 11kW zet dan toch niet echt zoden aan de dijk.. een uur laden is maar een half uur rijden.. Als optimale situatie voorzie ik een fijnmazig 22kW netwerk .. vanuit het idee "als je stil staat, laadt je".. en een auto staat nu eenmaal 22 uur per etmaal stil -
- marketing - Tesla staat in de top van EV qua aantal verkochte auto's in NL. De berijders zijn mensen die toch wel wat te besteden hebben..dus behalve groen imago en een modern imago is kapitaalkrachtige doelgroep..
mooi opgesteld Widodh.
een opmerking/vraag: Hoe bescherm je de kabel bij een domme laadpaal zonder pasje? Een laadpaal met vaste kabel is een mogelijkheid, maar beperkt het soort gebruiker.
Een van de krachtigste punten van Tesla is dat ze geen verdienmodellen toelaten tussen hen en de klant. Dat kan ook een argument zijn want de organisaties waar je op doelt, eigenlijk elke plaats waar veel mensen komen en waar de exploitant baat heeft bij de die bezoekers, hebben bijvoorbeeld in de regel al voldoende stroom(aansluiting). Netwerkuitbreiding zal zelden nodig zijn. Verder hebben ze ook meestal wel het laagste stroomtarief.
Vaak hebben ze ook vaste installateurs en onderhoudsploegen en deze kunnen dan ervoor zorgen dat de ingekochte "domme" palen geplaatst worden en op het stroomnet worden aangesloten. En daarmee is het klaar.
Ook ik zou, met het oog op de toekomst, pleiten voor een aansluiting met 22 kW. Het verschil in kosten is niet zo groot maar de geleverde service wel.
Misschien kun je als voorbeeld, als hij dat goed vindt, Paul (pvh) noemen die vanaf april maar liefst 15 22kW aansluitingen beschikbaar stelt.
Tenslotte is het zo dat betaald laden niet echt goedkoop is en alleen maar duurder gaat worden. Ik heb begrepen dat de palen die bij Van der Valk staan behoorlijk dure stroom leveren. Zo'n "verrassing" achteraf is een negatieve cliëntbeleving terwijl het eenvoudige "plug and play" juist bij de cliënt een enorm positief gevoel roept dat hij meeneemt bij zijn bezoek en dat zeker de extra kosten meer dan goed zal maken.
Ook geen ANWB dan:biggrin:Nee, kan niet zo snel schade aan de paal waarnemen, dus géén chauffeuse..
Ook geen ANWB dan:biggrin:
Goed stuk Wido, weinig toe te voegen aan de reeds gemaakte opmerkingen. Bij ons in Zoetermeer werkt men reeds een aantal jaar met het door jou voorgestelde concept. In de parkeergarages kan iedereen de 1e 2 uur gratis parkeren. In meerder garages zijn er een aantal laadpunten, 11kW. Deze zijn gratis te gebruiken, ook zonder tijdsbeperking. Als je langer dan 2 uur geparkeerd staat moet je wel net als de anderen voor het parkeren gaan betalen.Ik zit toch 2 dagen op een veerboot in Noorwegen, dus vond het tijd mijn idee rondom gratis semi-publieke laadpalen eens uit te werken.
Voordat ik het verder publiceer, willen jullie er eens op schieten? Zeker rondom de argumenten kan ik nog wel wat extra advies gebruiken.
Zie de bijlage bij deze post.