Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zou als ik jullie was dit maar eens bevestigd zien te krijgen van de inspecteur, dus niet dat 0800 nummer. Je moet je terug laten bellen door een zakenkundige van de belastingdienst en dan schriftelijk laten bevestigen.
Er zijn heel wat aannames etc, echter het dient een zakelijk karakter te hebben. Vastrecht kleinste aansluiting is gewoon een vereiste voor ieder huishouden, zelfs een verplichting. Als je dan bijvoorbeeld je aansluiting zou laten vergroten dan zijn die kosten duidelijk aantoonbaar en aftrekbaar (Verschil + eenmalige kosten tussen de aansluitingen) en de daadwerkelijk verbruikte kW. Als je dan niet een aparte meter hanteert, dan zal je idd een sluitende registratie moeten bijhouden, net als een rittenregistratie. Maar uiteindelijk is het aan eenieder of en hoe hij het doet. Alleen achteraf is het altijd zo makkelijk/of juist vervelend praten he. Dan is het allemaal oneerlijk enzo, en we wisten het niet....enzo... dus..
 
Of je zet de aansluiting geheel op de zaak en verkoopt de prive kWh. Als het zakelijk deel groter is geworden dan prive is dit een goede reden. Bij greenchoice kun je dit zo om laten zetten.

Fout... je kan een 2de aansluiting volledig aftrekken mits je aan de voorwaarden voldoet van kantoor aan huis. Eigen ingang, eigen WC etc... Niet te lichtzinnig over denken, met de enorme opkomst van het ZZP verhaal, gaan ze hier steeds strenger op controleren. Iedereen trekt maar de duvel en zijn oude .... af en denk alles maar zakelijk te kunnen verantwoorden. Ik zeg nogmaals, leg het voor aan de belastinginspecteur en als hij het eens is laat het hem op schrift bevestigen.

Je kan toch niet hard maken dat je Privé energie koopt bij jezelf als ondernemer, zal andersom moeten zijn.
 
Vastrecht, dat is toch zo'n 30 euro per maand? Daar ga ik voor privé gebruik geen capriolen met een inspecteur voor uithalen.

Daarnaast vraag ik me af of je voor hiervoor veel moeilijke vragen van een inspecteur kunt verwachten. Misschien als je toch al de grenzen opzoekt, dat dit wordt meegeteld, maar als je met een beetje fatsoenlijke accountant zaken doet kan ik me dat nauwelijks voorstellen
 
Ik verreken ook alleen de extra kosten vh vastrecht ivm verzwaren aansluiting én de eenmalige aansluitkosten zakelijk. Plus tussenmeter voor de afgenomen kwh.

Zo hoort het, in ieder geval het minste risico op gedoe

- - - Updated - - -

Vastrecht, dat is toch zo'n 30 euro per maand? Daar ga ik voor privé gebruik geen capriolen met een inspecteur voor uithalen.

Daarnaast vraag ik me af of je voor hiervoor veel moeilijke vragen van een inspecteur kunt verwachten. Misschien als je toch al de grenzen opzoekt, dat dit wordt meegeteld, maar als je met een beetje fatsoenlijke accountant zaken doet kan ik me dat nauwelijks voorstellen

Sterker nog, dat is per JAAR. Klopt, als je daarvoor al dit soort truken moet uit gaan halen, dan gaan ze zeker even verder kijken.... Gewoon beperken tot je kWh... en als je géén meter ertussen hangt, zou je ook nog je kW van je Tesla kunnen overnemen. Zolang je maar zorgt dat de gefactureerde kWh bij openbare palen en je declaratie niet de kWh overstijgt. Als je ook nog het histories verbruik kan overleggen en dat komt redelijk overeen dan is het prima lijkt mij.
 
Vastrecht + transport is bij mij €0,67 ex btw per dag. Dit is €244,- per jaar.
Het gaat om een zakelijke vergoeding, en dat is een deel van het vastrecht (naar rato) + €0,18443 per kWh
Daar is geen discussie met een inspecteur voor nodig lijkt mij.
 
Transport is idd duurder, echter ging hier om vastrecht. Maar hoe verreken je dan de tegemoetkoming in de energie belasting welke je per huishouden krijgt? Ook naar ratio?

Energiebelasting die je terugkrijgt (heffingskorting) is alleen voor woning en kantoren en niet voor stallingen, parkeerplaatsen etc. Deze komt dus volledig ten goede van het huishouden aangezien je dit niet zou krijgen als je een aparte aansluiting voor je laadpunt zou laten maken. Zie http://www.energieleveranciers.nl/energie/energierekening/heffingskorting-energiebelasting
 
Hmm. Ik ben genezen. Ga t houden op kWh declareren met m'n aparte tussenmetertje. Vastrecht te beperkt om lang mee bezig te zijn idd. Alleen jammer dat je btw op de kWh die je doorrekent van prive naar zaak niet kunt verrekenen. (De btw die ik als particulier berekend krijg vanuit energieleverancier bedoel ik dan). Dat zou nog wel de moeite zijn.
 
Kijk, je kan veel zeggen over "jankies" maar dit doen ze dus wel goed
9aa5984796d9c76434997732a9548886.jpg
 
Ik ging gisteren even naar Antwerpen en in parkeergarage Grote Markt heb je twee laadpunten.

Daar kwam ik het uitschot van de EV-rijders tegen. Deze V60 had zijn schuko er tussen gestopt om het te laten lijken dat hij aan het laden was, niet dus.

Ik kon er naast nog staan en met 22kW laden.

Heb zijn stekker er uit gehaald en languit over zijn auto gegooid. Aso.

ImageUploadedByTapatalk1431248598.712251.jpg

ImageUploadedByTapatalk1431248619.234485.jpg