You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"In de autowereld wordt verwacht dat inductieladen de toekomst heeft. Het ontbreken van een standaard staat een doorbraak in de weg. Verscheidene autofabrikanten, waaronder Mercedes, Tesla en Volvo, testen binnen hun fabrieksmuren al wel met de techniek."
Tesla is er ook al mee bezig?
Klopt, de transporten over grote afstanden gebeuren niet voor niets op (zeer) hoge spanningen. Die kunnen de batterijtjes niet aan en moeten bovendien worden omgevormd wat over grote afstanden verlies geeft. Voordeel, we hoeven dan niet meer te strooien in de winter...
Laden tijdens rijden dmv inductie is trouwens (natuurkundig) onmogelijk, te grote lucht spleet (ook al is die maar mm's)
Kijk naar je inductie kookplaat, leg een theedoek tussen je pan en de plaat, je eten wordt niet gaar...
Dat robot gedoe is naar mijn idee te storingen gevoelig maar zou ook kunnen mits aan de onderzijde van de auto. Nadeel je moet zeer nauwkeurig parkeren (binnen marges) en we weten wie daar moeite mee hebben
Wat een berg koper ga je nodig hebben om dit aan te leggen trouwens. En wat voegt het toe?
Als we nu een klein stapje verder gaan: zorg voor een sleepcontact over de grond over de koperen leidingen en we zijn er! Oh nee,dat heeft de metro al. Dan gaat het op een trolleybus lijken.
Even serieus: ik zie hier niets in. Ok, inductie laadplekken wellicht in de toekomst wel, maar niet al rijdende voort.
Ik zie het voorlopig nog niet gebeuren, die zonnepanelen op je dak om je auto te laden. Nu zijn de zonnepanelen circa 250 Wp, met een paneelgrootte van circa 1,4 m². Stel dat er twee van die panelen op je autodak zitten (optimistisch), dan levert dat bij volle zon per uur 500 Wh. Daar kom je dan zo'n 2,5 km ver mee (bij 200 Wh/km). Nogal logisch dus dat ze bij Tesla geen zonnepanelen op het dak hebben gezet.
De zonneconstante bedraagt circa 1360 W/m². Meer energie per vierkante meter kun je niet ontvangen. Stel dat je al die stralingsenergie kan omzetten in stroom, en dat heel de bovenzijde van de auto bedekt is met panelen (10 m²?). Dan heb je bij volle zon per uur 13,6 kWh aan energie opgewekt. Dat begint pas ergens op te lijken. Alleen is een 100% omzetting bij lange na nog niet gehaald en heb je ook niet altijd volle zon op je panelen.
Beide zaken in acht genomen moet je dus heel veel panelen kwijt. Dat gaat inderdaad, zoals jij al aangeeft , bij vrachtwagens misschien wel komen. Alleen die komen er niet met 200 Wh/km
Voor wie bij de Aldi inkopen doet http://green.wiwo.de/sonne-tanken-aldi-bietet-kostenloses-laden-fuer-elektroautos/
Vandaag bij NMM in Soesterberg om het gebouw te bekijken (ik heb het niet zo op wapentuig). Heel druk op de parking. Parkeerwacht ziet mijn MS en loodst mij door wat pionnetjes weg te halen naar 1 van de 2 gratis laadplekken! Voor de deur! Top service!
Niet doorvertellen aan het legertje PHEV's hoor!