Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben zelf blij met het vervangen van de laadpalen in Amsterdam door een nieuw type. Ik vind de palen met de zwarte plastic klepjes het fijnst in Amsterdam. Fijner dan de palen met die witte schuifjes. De oude palen met de magneet klepjes vind ik een drama, totaal onduidelijk. Gelukkig wordt het aantal palen de komende jaren fors uitgebreid, al brandstof auto's de binnenstad uit zou mijn voorstel zijn!
 
HELP: Wie kan mij vertellen wat het opladen van een Tesla kost.
Donderdag ga ik in Duitsland overnachten in Trier en het hotel heeft wel een laadpaal maar die is vrij nieuw en er heeft nog nooit iemand gebruik van gemaakt en ze weten niet wat ze mij moeten gaan vragen voor bedrag.
Het zijn bijzondere aardige mensen en wil ze graag objectief informeren over wat voor hun de kosten zijn. Mooi hotel trouwens en niet al te duur www.nellsparkhotel.de
Stel ik kom aan met een accu van 30% en wil laden naar 90% en heb een S85D....
Ik weet dat een kWh ongeveer 22 cent kost maar hoe rekenen we dat toe aan mijn accu?
 
HELP: Wie kan mij vertellen wat het opladen van een Tesla kost.
Donderdag ga ik in Duitsland overnachten in Trier en het hotel heeft wel een laadpaal maar die is vrij nieuw en er heeft nog nooit iemand gebruik van gemaakt en ze weten niet wat ze mij moeten gaan vragen voor bedrag.
Het zijn bijzondere aardige mensen en wil ze graag objectief informeren over wat voor hun de kosten zijn. Mooi hotel trouwens en niet al te duur www.nellsparkhotel.de
Stel ik kom aan met een accu van 30% en wil laden naar 90% en heb een S85D....
Ik weet dat een kWh ongeveer 22 cent kost maar hoe rekenen we dat toe aan mijn accu?

Ik zou zeggen bijhouden wat de auto laadt, dan 10% erbovenop voor verliezen, x 0,22 en dan vriendelijk naar boven afronden.
 
Beste Paulus,
Ik wil graag € 20,- betalen maar het is handig als ik deze mensen kan uitleggen hoe ze een en andere kunnen bepalen zodat ze ook een goed gevoel hebben als we 20,- betalen.

Als je klaar bent met laden, kabel niet loskoppelen. Indien je in de auto stapt staat er op het grote scherm (ik dacht aan de linker kant)kun je het aantal geladen kWh aflezen, indien je het batterij scherm voor heb staan. Nadat je de auto loskoppelt kun je dit niet meer zien. Zoals Hans als vertelde doe hier zeker 10% bij voor laadverliezen voor de hoteleigenaar. Fijne vakantie!
 
Bestand 16-02-16 20 33 47.jpeg
Bestand 16-02-16 20 34 04.jpeg
Beste Zuid5, toen ik thuis kwam heb ik hem direct aan de oplading aangesloten en ik niet zoveel kilometer gereden heb vandaag was hij nog een keer klaar. Ik heb de foto's van het beeldscherm bijgesloten op geen enkel van de schermen kan ik zien hoeveel kilowatt echte lade is hij geeft wel aan hoeveel kilometer erg geladen is kun jij nog een tipje Van de sluier oplichten waar ik deze informatie kan vinden?
Als je klaar bent met laden, kabel niet loskoppelen. Indien je in de auto stapt staat er op het grote scherm (ik dacht aan de linker kant)kun je het aantal geladen kWh aflezen, indien je het batterij scherm voor heb staan. Nadat je de auto loskoppelt kun je dit niet meer zien. Zoals Hans als vertelde doe hier zeker 10% bij voor laadverliezen voor de hoteleigenaar. Fijne vakantie!

- - - Updated - - -

De foto's waren even blijven hangen maar hierbij de plaatjes.
Beste Zuid5, toen ik thuis kwam heb ik hem direct aan de oplading aangesloten en ik niet zoveel kilometer gereden heb vandaag was hij nog een keer klaar. Ik heb de foto's van het beeldscherm bijgesloten op geen enkel van de schermen kan ik zien hoeveel kilowatt echte lade is hij geeft wel aan hoeveel kilometer erg geladen is kun jij nog een tipje Van de sluier oplichten waar ik deze informatie kan vinden?
 
Last edited:
Bestand 16-02-16 21 59 07.png
Reuze bedankt voor deze tip!
waar bij jou de naam staat van de auto wordt dat bij mij steeds afgewisseld met de tekst zoals in de foto.
enig idee wat dat is?
Links van het schermpje staat nu +69km. Als je bij instellingen overschakelt naar KW ipv km, dan kun je zien hoeveel vermogen er is ingegaan. Overigens is het veel makkelijker om de Remote S app op je iPhone te zetten, die laat je precies zien hoeveel je geladen hebt. Zie de onderste regel.
 
View attachment 111513Reuze bedankt voor deze tip!
waar bij jou de naam staat van de auto wordt dat bij mij steeds afgewisseld met de tekst zoals in de foto.
enig idee wat dat is?

Dat heb ik ook. Dat geeft een beetje het tempo aan waarmee de data wordt opgevraagd :) Als je een echte cijfernerd bent, kan ik je ook van harte Teslalog.com aanbevelen. Dat logt na registratie werkelijk alles, volcontinue :)
 
gisteren geladen in Antwerpen (parking onder stadsschouwburg).
2 (gratis) laders, ruime plaatsen, normaliter enkel te gebruiken middels een (gratis) kaart (PCard+ | ), maar bij het aansluiten begon alles gelijk te werken (zonder kaart ?!).
Weet niet of het hier al voorbij gekomen was, nu dus in ieder geval wel.
 
Vandaag de Sint-Michielsparking in Gent gebruikt.
In- en uitrit nogal smalletjes maar te doen.
Uitrijden vereiste wel manouvreerwerk, in één keer was de korte bocht niet te nemen.
Kunnen laden op verdiep -1. Er waren 2 plaatsen voorzien, ééntje met type 2 stekker en ééntje met een gewoon standaard stopcontact.
Met The New Motion kaart de laadprocedure gestart, geladen op 32A a rato van zo'n 50km/u.
Vanavond eens gecheckt op m'n account, maar het lijkt gratis te zijn… .
Parkeervak is wel ietsje te kort, de S bleef toch zo'n 20 à 30cm uit het vak uitsteken, terwijl achteraan maar 2cm overbleef.

IMG_1639.JPG