Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Helaas, ik kon niet omhoog. Nou was dit geen groot probleem, het is in P2 van Hoog Catharijne en daar werk ik, maar geen 65 uur per dag. Gelukkig is het maar 16 km naar huis.

Daar ging ik overigens niet heen, want ik moest nog wat inkopen doen op een andere plek, dus ik op zoek naar mijn 'vaste' stekkie op de Maliebaan om te laden....

epa4eqy7.jpg


Weg paal! Alleen nog de paal van het P bord. Begint de ontmanteling nu al?
 
Gisteren met TNM niet mogelijk om te laden bij de IKEA Haarlem. "check charging power" was de boodschap. Telefonisch contact TNM reset paal maar nog steeds niet mogelijk. Iemand anders ook al hier geweest?

Yes al meerdere keren. Het gekke is dat deze bij ook werkt met mijn Nuon pas (die zou het niet moeten doen omdat het "snelladen is"). Het station daar is wel heeeeeeel traag dus alles duurt veel langer dan je verwacht.
 
Heeft iemand al gebruik gemaakt van de laadpalen die door Flanders Expo bij Gent worden aangeboden nabij hal 3? Ze worden expliciet vermeld op de website, maar ik zou toch graag een idee hebben van het laadvermogen en van de beschikbaarheid. Fotootje:
View attachment 40244

Jazeker, ben er al geweest +/- 2 maanden geleden. Was een heel gedoe, want ik was precies de eerste die daar kwam laden.
Een verantwoordelijke van Flanders Expo is toen langsgekomen en heeft gebeld met Blue Corner, deze hebben dan het nodige gedaan zodat ik kon laden.
Ik denk dus dat je een kaart van Blue motion nodig hebt. Volgens mij heb ik daar aan 3 x 16A geladen.
 
Ik vertrek nu naar Gent, iemand nog een goede tip voor een blue corner paal daar? Als het goed is kan ik daar met mijn The New Motion pas laden.

waarschijnlijk veel te laat, maar toch : aan het Politiekantoor, Martelarenlaan. als de plaatsen niet geICEd zijn...

Of, als je ook Member bent : bij een Member:wink:, in geval van nood.

Of Ikea 4ever.
 
Vandaag bij de Outlet in Maasmechelen geweest. Parkeerterrein helemaal vol, behalve de twee laadplaatsen bij de ingang. Toch fijn zo'n elektrische auto. Bij de nabij gelegen Decathlon staat trouwens ook een (gratis) laadpaal.
 
Yep vorige week donderdag ook daar gestaan!
Een plek bezet door een Outlander.
idd een luxe om vooraan bij de roltrap te kunnen parkeren en gratis op en neer rijden :wink:
Na 2,5 uur was ie weer mooi volgetapt.

Vandaag bij de Outlet in Maasmechelen geweest. Parkeerterrein helemaal vol, behalve de twee laadplaatsen bij de ingang. Toch fijn zo'n elektrische auto. Bij de nabij gelegen Decathlon staat trouwens ook een (gratis) laadpaal.
 
Thanks! Ik stond inmiddels bij het Sint-Michielsplein 7. Gek laadpunt want er was één Type 2 plug en één schuko. Gelukkig was de Type 2 nog vrij.

u8uda7e9.jpg


dat bakje rechts van uw wagen, wat was dat ?

Plaats duidelijk wat te kort, en ook leuk is het oliespoor op de andere plaats.:wink:


Overigens, vandaag naar Antwerpen geweest, en natuurlijk op de Groenplaats gaan staan. Beide plaatsen vrij.
22kw laadpaal; plaats wel wat te kort. Ik stond in de hoek; en in de andere hoek stond ook een auto toen ik aankwam.
Veel ruimte had die niet meer om achteruit te rijden.
 
dat bakje rechts van uw wagen, wat was dat ?




Overigens, vandaag naar Antwerpen geweest, en natuurlijk op de Groenplaats gaan staan. Beide plaatsen vrij.
22kw laadpaal; plaats wel wat te kort. Ik stond in de hoek; en in de andere hoek stond ook een auto toen ik aankwam.
Veel ruimte had die niet meer om achteruit te rijden.

Dat is de kaartlezer/schermpje om de outlet te activeren.
 
ook die vind je nog "veel" in België. (in zoverre er laadpalen zijn in dit landje)
Gisteren nog eentje in WaaslandShoppingCenter; en dan nog eens met de faze en de neuter verwisseld zodat de TeslaUMC niet kan laden.

Daarom heb ik vanaf dag 5 altijd mijn "fase-omwissel-kabeltje" van +/-20cm in de koffer liggen.
 
Volgende week moet ik van Utrecht naar Oostduinkerke (Koksijde)

Misschien moet ik dezelfde avond weer terug.
Ik was van plan in Oosterhout af te toppen. De afstand is dan nog zo’n 220 km enkele reis en zal via Antwerpen en Gent voeren.
Weet iemand of op die route laadpunten beschikbaar zijn waar ik 22KW kan laden met Mennekes?
Als ik 4 uur aan een paal moet hangen, duurt me dat te lang. Dan moet ik helaas de ICE van stal halen.
 
Volgende week moet ik van Utrecht naar Oostduinkerke (Koksijde)

Misschien moet ik dezelfde avond weer terug.
Ik was van plan in Oosterhout af te toppen. De afstand is dan nog zo’n 220 km enkele reis en zal via Antwerpen en Gent voeren.
Weet iemand of op die route laadpunten beschikbaar zijn waar ik 22KW kan laden met Mennekes?
Als ik 4 uur aan een paal moet hangen, duurt me dat te lang. Dan moet ik helaas de ICE van stal halen.

De enige 22kw lader zat in Oostende, in de parking van Da Vinci (ben de naam even kwijt). In Nieuwpoort, naast Koksijde heb ik geladen met 20amp 3 fasen, 62kmh. Zie foto.

amypuhat.jpg


Die in Koksijde schijnt hetzelfde te zijn.... De 22kw lader in Oostende had panne vorige maand.