Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had het niet altijd nodig, maar de verleiding van vooraan parkeren was soms te groot...

Ik laad ook wel wat publiek. Bij Ikea kijk of er al laadpalen bezet zijn, indien niet ga ik er gewoon aanhangen, in de wetenschap dat er nog 3 laadpalen beschikbaar zijn.

En als ik naar Leuven ga en ik heb thuis niet opgeladen ga ik er ook altijd aanhangen. Ook weer in de wetenschap dat er nog plaatsen vrij zijn. Ik probeer de palen niet te gijzelen, maar ze wel te gebruiken.
 
Vandaag een absolute recordsnelheid bij love to loath

y3e9y7as.jpg


Overigens hier in Utrecht worden steeds meer palen door Outlanders bevolkt. Ik merk dat ik daar, met de BMW i3 in het achterhoofd, toch altijd wat achterdochtig naar kijk. Ja, zij kunnen ook laden, maar komen altijd thuis, met de i3 lukt dat niet altijd. Voor de Tesla is range zó groot dat het niet echt veel uitmaakt.

Qua Apps voor opladen ben ik ook niet echt tevreden... Oplaadpalen, Essent en Love to Load hebben niet allemaal alle palen. Ik probeer wel aan te vullen, maar dat kan niet vanuit de app.
 
Qua Apps voor opladen ben ik ook niet echt tevreden... Oplaadpalen, Essent en Love to Load hebben niet allemaal alle palen. Ik probeer wel aan te vullen, maar dat kan niet vanuit de app.
precies. De oplaadpalen app lijkt mij het meest compleet, maar nog steeds iphone4 formaat (en dat lijkt ineens heel klein als je groter gewend bent) en druk niet per ongeluk op de 'meer informatie' knop want dan ga je full screen naar de website van de aanbieder en moet je de app afsluiten en opnieuw starten om weer verder te kunnen. Als ze dat nou eens zouden oplossen zou ik hem al een stuk fijner vinden...
 
Vandaag een absolute recordsnelheid bij love to loath

y3e9y7as.jpg


Overigens hier in Utrecht worden steeds meer palen door Outlanders bevolkt. Ik merk dat ik daar, met de BMW i3 in het achterhoofd, toch altijd wat achterdochtig naar kijk. Ja, zij kunnen ook laden, maar komen altijd thuis, met de i3 lukt dat niet altijd. Voor de Tesla is range zó groot dat het niet echt veel uitmaakt.

Qua Apps voor opladen ben ik ook niet echt tevreden... Oplaadpalen, Essent en Love to Load hebben niet allemaal alle palen. Ik probeer wel aan te vullen, maar dat kan niet vanuit de app.

Mooi,
Dan ben je volgende week zaterdagavond weer vol (tenzij je een range charge wil doen) :scared:
 
Vandaag een absolute recordsnelheid bij love to loath

y3e9y7as.jpg


Overigens hier in Utrecht worden steeds meer palen door Outlanders bevolkt. Ik merk dat ik daar, met de BMW i3 in het achterhoofd, toch altijd wat achterdochtig naar kijk. Ja, zij kunnen ook laden, maar komen altijd thuis, met de i3 lukt dat niet altijd. Voor de Tesla is range zó groot dat het niet echt veel uitmaakt.

Qua Apps voor opladen ben ik ook niet echt tevreden... Oplaadpalen, Essent en Love to Load hebben niet allemaal alle palen. Ik probeer wel aan te vullen, maar dat kan niet vanuit de app.

Er is hoop, ons team werkt nu aan een laadpalen app voor een grote energieleverancier. Al mijn ervaringen, problemen en ideeën zijn in de app gestopt dus hopelijk is dat een verbetering (lancering is eind februari).
 
Vandaag een absolute recordsnelheid bij love to loath

y3e9y7as.jpg


Overigens hier in Utrecht worden steeds meer palen door Outlanders bevolkt. Ik merk dat ik daar, met de BMW i3 in het achterhoofd, toch altijd wat achterdochtig naar kijk. Ja, zij kunnen ook laden, maar komen altijd thuis, met de i3 lukt dat niet altijd. Voor de Tesla is range zó groot dat het niet echt veel uitmaakt.

Qua Apps voor opladen ben ik ook niet echt tevreden... Oplaadpalen, Essent en Love to Load hebben niet allemaal alle palen. Ik probeer wel aan te vullen, maar dat kan niet vanuit de app.
1km/hr - dan heb je zeker de airco aanstaan op het moment dat je de screenshot nam? Mijn schatting is dat die ongeveer 10A enkel fase van je laadspanning wegpakt. Ook op 3x13A is het effect daarvan op de km/hr heel goed terug te zien.
 
Van de week een beurs gehad in Nürnberg. Ca. 550 km. Maandag avond heen gereden. Ca. 16:00 vertrokken vanuit Aalten (Gld). Na 200 km aangekomen in Wilnsdorf Supercharger. Daar wat gegeten bij de Burger King en bij ca. 350 typical weer verder gereden naar Bad Rappenau (245 km). Tijdens dat stuk geschrokken van het feit dat ik begon met ca. 200 Wh/Km en halverwege het stuk bij gelijkblijvende snelheid naar 260 Wh/Km ging (regen en hoogte verschil?). Bij Bad Rappenau weer tot ca. 350 typical opgeladen en toen aan het laatste stuk begonnen van 180 km, we zijn toen in het Hilton aangekomen om 23:30. Bij de receptie wisten ze niet waar ik bij hun Hotel op kon laden en ze vroegen of het kon wachten tot de volgende dag. De volgende dag 's avonds weer gevraagd en toen wisten ze het wel, er zitten links naast de hoofdingang twee punten om op te laden een punt met krachtstroom en een zwart paaltje met twee 220V punten. Na de stekker (op kop) te hebben geplaatst lukte het opladen met 12 km/h typical. Terugweg op donderdag om 16:00 begonnen, we hebben Bad Rappenau overgeslagen en zijn rechtstreeks naar Wilnsdorf gereden (350 km), ca. 105 km/h op de cruise control en daar aangekomen met nog 20 km op de teller. Daar opgeladen tot weer 350 km en toen weer het laatste stuk gereden van 200 km. Uiteindelijk om 22:00 weer terug in Aalten aangekomen. Erg tevreden over de trip en de auto.
 
Ik denk dat het marktaandeel WP onder EV rijders doorslaggevend zou moeten zijn, en een heeeeeeeel groot deel van Android aandeel valt in het budget segment.
Mae het WP aandeel onder EV rijders kon wel eens fors hoger zijn.

Berijders van zo'n premium automobiel zullen toch wel overwegend een premium telefoon bezitten? Logisch dus dat voornamelijk op IOS wordt gericht.
;)
 
Berijders van zo'n premium automobiel zullen toch wel overwegend een premium telefoon bezitten? Logisch dus dat voornamelijk op IOS wordt gericht.
;)

Andersom geredeneerd, kopers van een Windows Phone zullen toch niet verwachten dat iedereen willekeurige leverancier een versie van hun app zal releasen voor het WP platform? Je weet toch in welke niche je stapt?

Ik weet het, dat was een retorische vraag. Sorry...
 
Andersom geredeneerd, kopers van een Windows Phone zullen toch niet verwachten dat iedereen willekeurige leverancier een versie van hun app zal releasen voor het WP platform? Je weet toch in welke niche je stapt?
...

WP heeft een enorme groei doorgemaakt en is IOS in een aantal economieën voorbij.

Ik ben er ca. 2jr terug vrij vroeg ingestapt, dus ja dan weet je dat en neem je de gok. Alleen ga ik dan niet tam zitten wachten wat er gebeurt, maar pak is af en toe mijn kans om wat te roepen.

Als ik in mijn zakelijke kringen rondkijkt, is WP>10%.
 
WP heeft een enorme groei doorgemaakt en is IOS in een aantal economieën voorbij.

Ik ben er ca. 2jr terug vrij vroeg ingestapt, dus ja dan weet je dat en neem je de gok. Alleen ga ik dan niet tam zitten wachten wat er gebeurt, maar pak is af en toe mijn kans om wat te roepen.

Als ik in mijn zakelijke kringen rondkijkt, is WP>10%.

bij ik mij op de zaak is aandeel WP wel 80%, maar dat heeft te maken met eigenwijze systeembeheerder :).

Er is voor WP trouwens wel mooie onofficiële Tesla app. Lijkt qua uiterlijk erg op iOS app (jatwerk ;-)), maar zal binnenkort meer functies hebben dan iOS. Actieve appbouwer die zelf MS rijdt. Ik sta op lijstje van beta versie. Wat er nu getest wordt: notificaties van charge status op telefoon/email, live tile (status op tegel beginscherm WP), scheduling van charge en climate.
 
Er is hoop, ons team werkt nu aan een laadpalen app voor een grote energieleverancier. Al mijn ervaringen, problemen en ideeën zijn in de app gestopt dus hopelijk is dat een verbetering (lancering is eind februari).

Sounds great. The absolute key will be correct and complete data. Oplaadpunten app has sent me to a couple of charge points that didn't exist. Others apps are incomplete in the sense that they're missing charge points. I want one app that is complete and correct, that tells me whether a charge point is available, tells me its power rating and will dump the address directly into TomTom or Navigon on my iPhone.

But mostly I want to be able to trust the app.

If that's what you're working on, I'm counting down the minutes...