CJA Hulskamp
MY LR Blue
Ik geloof iets van 0.02€ per minuut.Hmmmmm, als de tarieven meevallen is dat inderdaad een geweldig idee om zo een laadpaalplakker een lesje te leren.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof iets van 0.02€ per minuut.Hmmmmm, als de tarieven meevallen is dat inderdaad een geweldig idee om zo een laadpaalplakker een lesje te leren.
Ik ben er niet zo zeker van dat dit bij iedere paal werkt. Ik kan mijn kabel gewoon loskoppelen van de paal na een laadsessie zonder dat ik de pas weer gebruik. Ik ontgrendel eerst de kabel aan de auto zijde middels de keyfob (of touchscreen) en een paar tellen later ontgrendelt de Allego paal de kabel ook aan de paalzijde.Hmmmmm, als de tarieven meevallen is dat inderdaad een geweldig idee om zo een laadpaalplakker een lesje te leren.
Ik moest hier echt ontgrendelen met de pas, anders kreeg ik mijn kabel er niet uit.Ik ben er niet zo zeker van dat dit bij iedere paal werkt. Ik kan mijn kabel gewoon loskoppelen van de paal na een laadsessie zonder dat ik de pas weer gebruik. Ik ontgrendel eerst de kabel aan de auto zijde middels de keyfob (of touchscreen) en een paar tellen later ontgrendelt de Allego paal de kabel ook aan de paalzijde.
Misschien dat dit niet zo werkt bij palen van andere aanbieders, maar bij mijn vaste Allego paal i.i.g. wel.
De informatie in ChargeMap is crowdsourced, vaak met foto's van de betreffende paal en soms instructies om de paal te vinden. Dat scheelt wat om de omgeving op voorhand te verkennen, want Google Streetview foto's zijn vaak ook te oud om de paal al te laten zien.Iemand tips om die laadpalen sneller te vinden of een betere app?
Even bellen met de operator. Meestal kunnen ze het in no-time fixen.Ik ben niet zo'n gebruiker van publieke laadpalen, maar gisteren moest ik rondje Enschede - Emmen - Houten - Enschede maken. In Emmen kon ik netjes laden met de NewMotion pas en dat ging probleemloos. In Houten stonden twee laadpalen (in de omgeving). De eerste bezet met een e-Golf en een Leaf en iets verderop een ongebruike laadpaal (EV-box). Maar wat ik ook probeerde, de auto bleef maar aangeven "controleer laadpoort" en ik heb uiteindelijk niet kunnen laden. Jammer, want ik was er ruim 3 uur en was dus erg blij met de Bunnik SuC (had slechts 15% over en het was al 23 uur).
Als ik aan de kabel wiebelde leek die soms wel wat te klikken, dus ik vraag me af of mijn kabel wel goed is. In Emmen werkte het wel perfect, dus zijn er soms laadpalen die minder goed passen of waar mijn Model S een hekel aan heeft. Als ik mijn pasje er voor hield, dan ging die even naar de status "laden" (blauwe indicatie op de paal), maar sprong al vrij snel in storing. Of is gewoon die paal gaar? Blij dat ik 99% gewoon thuis kan laden en deze keer dus weer gered door het SuC netwerk van Tesla.
Dan ga ik die applicatie eens proberen. Ben al vaak aan de late kant en dan komt zoeken naar een laadpaal altijd slecht uit.De informatie in ChargeMap is crowdsourced, vaak met foto's van de betreffende paal en soms instructies om de paal te vinden. Dat scheelt wat om de omgeving op voorhand te verkennen, want Google Streetview foto's zijn vaak ook te oud om de paal al te laten zien.
Ik moest naar De Roskam en die aan de Prins Bernhardweg 3 zat vol en die aan de Prins Clausstraat 1 deed het bij mij niet goed.@bugboy: welke paal in Houten, ik wil wel eens testen? Houten wordt helemaal volgebouwd met laadpalen, en als er ergens blijkt dat het te druk wordt dan wordt er pro-actief bijgeplaatst.
Ik begrijp met zo een tarieven overigens niet waarom iemand wel de moeite doet om z'n kabel uit de auto te halen en aan te sluiten, maar niet het pasje over de lader te laten waaien...
De parkeergarages waar ik vaak laadpaalplakkers zie, vraagt 1c/m met een maximum van 5€. Dat is aan 11kW 5c/kWh en aan 3kW 20c/kWh.
Met het in storing vallen van de paal ontkoppelde de kabel ook... daarom moest ik het pasje opnieuw tegen de paal houden.Ja, maar een kabel die los in de paal zit?
Gisteren weer getest bij mijn Alego paal. Auto ontgrendelt vanzelf als ik aan kom lopen. Ik ontgrendel vervolgens de stekker aan autozijde met de keyfob en twee tellen later ontgrendelt de laadpaal mijn stekker ook aan de paalkant. Ik hoef dus echt m'n pas niet meer langs de paal te halen om de sessie te beëindigen of de stekker te ontgrendelen.Ik moest hier echt ontgrendelen met de pas, anders kreeg ik mijn kabel er niet uit.
Uiteraard moet je dit zelf wel eerst even testenGisteren weer getest bij mijn Alego paal. Auto ontgrendelt vanzelf als ik aan kom lopen. Ik ontgrendel vervolgens de stekker aan autozijde met de keyfob en twee tellen later ontgrendelt de laadpaal mijn stekker ook aan de paalkant. Ik hoef dus echt m'n pas niet meer langs de paal te halen om de sessie te beëindigen of de stekker te ontgrendelen.
Het kan natuurlijk dat dit per operator verschilt, maar ik zou de tip om een nep-lader die een laadplek bezet houdt zonder te laden een hak te zetten door een sessie op je eigen pas te starten niet toepassen... Tenzij je Sinterklaas wilt spelen
Correctie. Nadat ik de stekker aan autozijde ontgrendelt heb moet ik eerst de stekker uit de auto halen, pas dan ontgrendelt de laadpaalzijde ook.Uiteraard moet je dit zelf wel eerst even testen
12 graden en denk 25 km voor suc navigatie op suc gezet.Temperatuur ? Minder dan 50 km voor de suc?