Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
- Trip zaterdag
6u00 aankomen in Kalmthout - trip 60 km
8u00 aankomen luchthaven in Schiphol - trip 146 km
Nadien ik er mensen heb afgezet van de luchthaven terug naar mij thuis - trip 200 km

Vervolgens moet ik om 14u00 in Bilzen zijn - trip 130 km
Van Bilzen naar Lanaken daar aankomen om 14u30 - trip 20 km
Van Lanaken naar restaurant in Papenstraatje 1, 2000 Antwerpen - trip 115 km
En vervolgens naar huis - trip 35 km

Iemand goede ervaring met het laden onderweg op welke plaatsen?
En eventueel een parking in de buurt van de plaats in Antwerpen waar ik 's avonds moet zijn?

Wat volgens mij moet lukken is zaterdag vol vertrekken een op de terugweg van Schiphol gaan SuperChargen in Oosterhout.
En dan op weg naar Lanaken nog even kort gaan Superchargen in Aartselaar.

Nog extra tips of opmerking zijn graag welkom :)

Inderdaad thuis helemaal volladen, kan echt geen kwaad als hij maar niet te lang op 100% blijft stil staan. Dan naar Schiphol en na het afzetten van je passagiers even langs gaan bij SuC Amsterdam. Je zult daar rond 08.15 uur zijn en dan is het niet druk. Er zijn 10 stalls. Reken op een half uurtje laden zodat je weer op of boven de 90% bent. Tegen 09.00 uur kun je dan op weg naar huis. Kom je toevallig langs Oosterhout kun je daar ook nog even een kwartiertje meepikken. (zeker in het begin is het laden aan een Supercharger erg leuk, wat trouwens niet veel verandert daarna). Thuis kun je dan rond 11.30 zijn. Zo te zien zit je niet ver van Aartselaar (woonplaats staat er niet bij) dus ik zou daar dan maar direct langs gaan om weer te laden.

Laad daar dan zo lang als je kunt zodat je inderdaad tegen 14.00 uur in Bilzen kunt zijn. Vanaf Aartselaar is het in totaal tegen de 300 km wat je in één keer wel kunt halen, mits met aangepast tempo. Je hebt een 85D en die is behoorlijk zuinig.

In theorie kun je in Bilzen op zoek naar een laadpaal. Het is niet echt nodig want als je het niet te gek maakt kom je met nog iets van 80 km rest thuis. Ik ben niet zo gek op die stoeppaaltjes maar het kan natuurlijk zijn dat dat gemakkelijk kan. Dan scheelt dat, evenals een paar uur daar aan een gewoon stopcontact.

Ik hoop trouwens dat je app dan al werkt, dan kun je zien hoeveel je geladen hebt.

Veel plezier en denk er aan dat je door langzamer te rijden je bereik oprekt als elastiek in een kousenband.
 
Last edited:
Thanks voor de tips. Lijkt me allemaal wel goed te komen.
Als ik in Lanaken moest zijn en het mss wat krap wordt om in Antwerpen aan te komen kan ik altijd nog een ommetje maken via de supercharger in Urmond. Maar normaal moet ik wel terug in Antwerpen geraken zonder te SuC. Heb een P Card aangevraagd en hoop deze nog vrijdag te hebben, dan kan ik makkelijk laden in de Interparking waar ik wss zal parkeren.

De app moet normaal wel werken, mijn collega heeft die van hem gisteren opgehaald en die werkte meteen :) Die heeft vandaag al gebruik kunnen maken van het oplaadpunt bij ons op het werk 50-55 km/u

En ik woon in Grembergen (Dendermonde)
 
Destination charger bij Hof van Sasken :)
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    624.2 KB · Views: 82
  • Like
Reactions: HWS
Op het bordje gemaakt door Hof van Sasken waarschijnlijk staat in drie talen Tesla Electric Charging. Niks bijzonders dus.

En ik (rechts) heb zelf een classic dus als ik zonder schade kon uitstappen moest hij ook zonder schade kunnen instappen. Wat ook gebeurd was, want toen ik hem drie uur later ging verplaatsen was hij ook al weg. :)

Was gewoon inpluggen en laden met 22kW!
 
  • Like
Reactions: HWS and ivog
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met het laden aan een openbare paal van RWE in Duitsland?
Heb dit namelijk gisteren voor de aardigheid (en voor het vrouwke) eens willen proberen maar blijkbaar heb je een klantencontract (as in "elektriciteitslevering" zoals ik het interpreteer) nodig bij hen om te kunnen laden.

Ter info: de sms-dienst om te kunnen laden stopt per 31 maart.
 
Is er eigenlijk iemand die ervaring heeft met het laden aan een openbare paal van RWE in Duitsland?
Heb dit namelijk gisteren voor de aardigheid (en voor het vrouwke) eens willen proberen maar blijkbaar heb je een klantencontract (as in "elektriciteitslevering" zoals ik het interpreteer) nodig bij hen om te kunnen laden.
Met deze app: 'e-kWh' in de App Store

Kun je via de app het laden starten. Betalen via bv credit card of paypal.