Dit zal het nooit worden. Zo werd geredeneerd in de tijd dat alles draaide om mini EV's als de Leaf en Zoe en PHEV's. Met de komst van echte EV's met snelle laadmogelijkheid komt ook de vraag naar, wanneer nodig, kort bijladen aan hoge snelheid op plaatsen waar men toch moet zijn zoals bij winkelcentra e.d. met vaste kabel en niet aan het straatbeeld vervuilende langzaamladen. Om eerlijk te zijn vind ik een auto aan een stoeppaaltje, ook als het een Tesla is, een wat sneu gezicht. Fijn ook als het regent en je de vieze kabel terug moet leggen in je auto. Met dit vooruitzicht schrik je toekomstige EV rijders behoorlijk af. Langzaam laden is alleen iets voor thuis, en dan ook minimaal 11 kW of gereguleerd op parkeerterreinen bij appartementencomplexen e.d.
Helaas werken beleidsmakers nog met notities van een paar jaar terug toen de EV leuk was voor korte ritjes en de PHEV de toekomst was en deze maar zoveel mogelijk paaltjes moest krijgen om in een werkdag met 3,7 Kw weer genoeg te hebben om half thuis te komen. Klinkt wat negatief maar de nieuwe EV rijders zijn geen idealisten maar zoeken een praktische invulling. Laat Fastned intensief fastchargers neerzetten in de stad of ga gewoon zo door en wordt rechts ingehaald door Tesla die zelf hun netwerk zullen intensiveren met binnenkort veel destination chargers en waarschijnlijk ook straks een tussenvorm. Andere fabrikanten zien dan maar wat ze doen, Tot nu toe is de laadinfra geen item bij hun beleid.