Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Dank @DriesVDHoeck ! Goh vreemd eigenlijk. Je zou een overlay (api plug-in) verwachten met de tien dichtstbijzijnde laadpunten. Apart dat je dat weer separaat op de smartphone moet opzoeken.
Wees blij dat je in Amsterdam zit, daar ga je waarschijnlijk sneller een laadpunt spotten met naar buiten te kijken dan op je smartphone. Dat is in België wel anders hoor. Amsterdam heeft meer laadpunten dan heel België...
 
  • Like
Reactions: robertvg
De BMW PIH, de i3 en de P85 stonden er toen ik aankwam en bij vertrek nog steeds. Daarnaast nog 1 bijgekomen P85D en een ICE, een andere MS stond scheef naast de zones maar was niet aangesloten.

Nu, ik ben tevreden, met deze kans tot bijladen moest ik niet meer langs de SuC om thuis te geraken… .

Die scheve was ik. Ik had de intentie om een uur later nog eens te gaan kijken om alsnog in te pluggen maar dat is er niet van gekomen. Nadien even langs Machelen gereden.

Wat ik wel jammer vind is dat die hybride BMW 7(?) eigenlijk niet moet laden en daar de hele dag heeft gestaan. Volgens mij was het voor hen eerder een gemakkelijke (vrije) parkeerplaats dan een laadplaats.
 
Wees blij dat je in Amsterdam zit, daar ga je waarschijnlijk sneller een laadpunt spotten met naar buiten te kijken dan op je smartphone. Dat is in België wel anders hoor. Amsterdam heeft meer laadpunten dan heel België...

Het is Zeist (net ten oosten van Utrecht) tegenwoordig (ik zal mijn profiel nog aanpassen). Maar je hebt gelijk, in Amsterdam struikel je over de laadpalen:) Gelukkig krijg ik 8 maart een ev-box homeline 11 kWh op mijn oprit, dat vergemakkelijkt het laden aanzienlijk
 
Waarom niet voor de HPWC van Tesla gekozen?

Dat heb ik uiteraard voorgesteld, maar ik lease via Arval en zij werken samen met laadpunt.nl. De keuze was tussen een aantal palen, maar daar zat de HPWC niet bij. Nu heb ik de homeline in combinatie met een Maxem energy voor de loadbalancing en de facturatie naar leasemaatschappij.

De Maxem energy vind ik dan wel weer leuk speelgoed omdat ik daarmee 'gratis' een tool in huis krijg waar ik mijn energiegebruik goed op kan bijhouden. Binnenkort ook aan de zonnepanelen, en die zijn mooi te integreren met een Maxem energy.

Althans nu heb ik er alleen wat over gelezen, 8 maart komen ze mijn oprit omspitten en dan gaan we het zien:)
 
Bij mij wel, ligt aan de afspraak die met de werkgever gemaakt wordt. Dit is een S85 uit december 2014 die twee jaar door iemand gereden is. Ik krijg hem nu uit de pool tot 2019. Heb wat lopen onderhandelen over de prijs. Een van de elementen is de laadpaal.
 
Ik heb die HPWC icm de Maxem ook thuis zitten. Is naar mijn mening de mooiste combi. Met de Maxem software kun je ook nette facturen per gewenste periode printen. Daarnaast kun je op afstand het laadpunt aan en uit schakelen. En ik vind de HPWC veeeel mooier. Het plug&charge met de vaste kabel en ingebouwde ontgrendel knop maakt het laden ook erg aangenaam. Op kantoor heb ik helaas EV-boxen. gelukkig wel met vaste kabel maar moet toch iedere keer activeren met pas en de laadklep op het dashboard of met de sleutel ontgrendelen. Allemaal net wat onhandiger.
 
Ik heb die HPWC icm de Maxem ook thuis zitten. Is naar mijn mening de mooiste combi. Met de Maxem software kun je ook nette facturen per gewenste periode printen. Daarnaast kun je op afstand het laadpunt aan en uit schakelen. En ik vind de HPWC veeeel mooier. Het plug&charge met de vaste kabel en ingebouwde ontgrendel knop maakt het laden ook erg aangenaam. Op kantoor heb ik helaas EV-boxen. gelukkig wel met vaste kabel maar moet toch iedere keer activeren met pas en de laadklep op het dashboard of met de sleutel ontgrendelen. Allemaal net wat onhandiger.

@HWS ben het idd met je eens dat dat een veel mooiere optie is. Ben blij te horen dat de Maxem je goed bevalt. Ik vind de homeline fysiek ook gewoon niet zo mooi. Hij staat gelukkig aan het begin van mijn oprit. Ik zet er een taxushaagje achter, zodat ik vanuit mijn woonkamer niet op het ding zit te kijken:)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Die scheve was ik. Ik had de intentie om een uur later nog eens te gaan kijken om alsnog in te pluggen maar dat is er niet van gekomen. Nadien even langs Machelen gereden.

Wat ik wel jammer vind is dat die hybride BMW 7(?) eigenlijk niet moet laden en daar de hele dag heeft gestaan. Volgens mij was het voor hen eerder een gemakkelijke (vrije) parkeerplaats dan een laadplaats.

Denk ik ook. :(
 
IMG_7400.PNG
FlevoOnIce
4 (x2) laadpalen 22 kW; niks pasjes, gewoon plug and play; and for free
Staan niet op de laad-apps die ik heb.
Dus prettige verassing
 
  • Like
Reactions: HWS
De snellader op de P+R Olympiade in Antwerpen aan einde A12 is verdwenen sinds twee weken. Uitgegraven. Het ding was dan ook amper aan de praat te krijgen, net zoals die andere snelladers van PluginCompany zoals bij de Texaco in Gent E40. Sommige bedrijven blijven echt halsstarrig hun eigen kaarten en sms systemen hanteren dat amper nog iemand ze gebruikt.

P + R Olympiade: oplaadstation voor Anvers

En dus ook dezelfde klachten lees je bij hun andere snelladers:

Texaco E40 Drongen Richting Oostende: snel oplaadstation voor Gent

Texaco E40 Drongen Richting Brussel: snel oplaadstation voor Gent

Ik vraag me echt af hoe blue corner en plugincompany eigenlijk nog niet gewoon failliet zijn, waarschijnlijk rechtgehouden door inkomsten uit nietswetende gemeenten die altijd maar bij dezelfde prutsers blijven aankloppen voor hun laadpaaltje op hun marktplein.
 
Ik moet in Leiden zijn en blijf er overnachten, iemand suggesties voor een "comfortabele" parkeergarage?
Ik had Morspoort teruggevonden, die ook oplaadpunten heeft. Is deze garage Tesla toegankelijk?
Of eventueel andere mogelijkheden?

Alvast bedankt !

Xavier

Deze garage is prima toegankelijk. Ik sta er zelf regelmatig. Het is mijns inziens de beste plek in het centrum. Zaterdag zou wel een probleem kunnen zijn qua drukte.
Helaas komt het wel regelmatig voor dat er ge-ICEd wordt...

De oplaadpunten staan op de begane grond, na inrijden aan het einde van het eerste rechte stuk.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Firebird
De snellader op de P+R Olympiade in Antwerpen aan einde A12 is verdwenen sinds twee weken. Uitgegraven. Het ding was dan ook amper aan de praat te krijgen. //**//

ik heb een laadpas bij StadAntwerpen gaan halen voor de laadpalen van 't stad, en die bij P+R Olympiade was daar ook bij.
Met de pas werkte het wel prima. Jammer dat hij weg is; hopelijk komt er een andere van 't stad.