Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
handig zeg.... krijg de mail van essent binnen dat ik bij RWE kan laden... en dat ik een app kan downloaden voor google en IOS. dat draait niet zo lekker op een nokia 1020. wat nu? ben benieuwd naar de reactie...

Een nieuwe telefoon kopen! Nokia 1020 in een Tesla, het moet niet gekker worden! :)

Maar serieus, ik zou hopen dat al die laadpassen door 1 app worden vervangen. Niemand wil een woud aan pasjes. Ik heb er al 4!
 
Reactie van e-laad:

Bedankt voor je bericht. Er is ons bekend dat er een probleem kan optreden met het opladen van de Tesla Model S op de Alfen laadpalen.

We hebben ontdekt dat het probleem valt te voorkomen door de laadstroom van de Tesla iets terug te schroeven naar 14 Ampere. Zie onderstaande instructies om dit in te stellen. Er wordt overigens gewerkt aan een structurele oplossing voor dit probleem.

[...]
 
Kon mij gisterenavond niet inhouden en heb me voorgedaan alsof ik daar ook heb gestaan. Hieronder de communicatie tot nu toe. (kwestie van de geesten van de ongelovigen wat ruimer te maken) :wink:

Beste,

Bedankt voor de opmerking,wij geven het door aan ons directie om het reglement
aan te passen,dat zal ook veel helpen inderdaad.
Wielklem plaatsen zijn wij niet bevoegd ervoor ,enkel politie kan het op
vertoon dat die klant geen abonneé is.
En dat is ook niet altijd even simpel...
Wij zullen ons best doen om meer toezicht te houden,dat iedereen aan de regels
houdt.

Alvast bedankt voor uw voorstel:)

Met Vriendelijke Groeten

Adil


Geachte heer Chahid,

Alvast bedankt voor uw antwoord. Ik ben echter niet volledig akkoord.
Bij het binnenrijden van de parkings hangt er toch altijd een reglement uit?
Zoals bijvoorbeeld het feit dat u niet verantwoordelijk bent voor gebeurlijke
ongevallen of dat er camera's hangen (wetgeving privacy) en dergelijke. Deze
reglementen hebben telkens een rechtsgeldige grond die U, de parkinguitbater,
en de klant bindt. En waarnaar verwezen wordt wanneer er een geschil bestaat
tussen hen.

Aan dit reglement kan toch een toevoeging gemaakt worden waarin het gebruik van
de laadpalen verduidelijkt wordt? En u zou gerust een wielklem kunnen plaatsen
wanneer de persoon zich hier niet aan houdt?

Vriendelijke groeten,


> ----------------------------------------
> From: parkings antwerpen <[email protected]>
> Sent: Tue Dec 31 11:28:17 CET 2013
> To:
> Subject: RE: Er is een bericht nagelaten op de website
>
>
> Beste,
>
> Wij proberen zo veel mogelijk mee te volgen,en soms gebeurt zo iets,
> Dat is een heel spijtig zaak,en gebeurt ook bij de gehandicapt plaatsen.
> Wij spreken die bestuurders altijd aan en wij laten die onmiddelijk hun auto
verzetten...
> Maar als wij die persoon niet zien parkeren? Dan kunnen wij hem ook niet
aanspreken.pas als hij buitenrijdt,en dan is het te laat.
> Als parkeerbeheerder kunnen wij wettelijk niks aan doen,gewoon de klanten
vragen om hun auto te verzetten.
> Als ze dat weigeren...staan wij daar.
> Alvast bedankt voor uw opmerking,en hopen wij dat zo iets niet te vaak
gebeurt...
> Er zijn klanten die plichtbewust zijn,en de ander niet...
> Prettige feestdagen gewenst,
> En bedankt voor uw mail,
>
> Met Vriendelijke Groeten
>
> Adil Chahid
>
> Assistent -Exploitatieverantwoordelijke Parkings Antwerpen.
> Tel : 03/232 30 42
>
> Email: [email protected]
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From:
> Sent: maandag 30 december 2013 22:24
> To: parkings antwerpen
> Subject: Er is een bericht nagelaten op de website
>
> Beste,
>
> Er is een bericht achtergelaten op 2013-12-30 10:23 PM

> Bericht
>
> Geachte,
>
> Ik wilde vandaag parkeren in de Parking onder de Groenplaats in Antwerpen en
tegelijk mijn elektrische auto opladen. Bij aankomst zag ik echter een
niet-elektrische auto de laadplaats bezetten (de rechtse op de foto, een
Jaguar).
>
> Ik vind het spijtig te moeten vaststellen dat je er niet op kan vertrouwen
dat de (al niet dik bezaaide) oplaadpunten dan nog bezet worden door in een
mijn ogen arrogante Nederlander die gemakkelijk een op andere plaats had kunnen
parkeren. Want vrije plaatsen waren er genoeg.
> Ik vraag me trouwens af wat het nut is uw investering in oplaadpalen als er
geen beleid is om ze vrij te houden voor mensen die ze echt nodig hebben.
>
> PS: ik was trouwens niet de enige die hier last van ondervond, want er was
blijkbaar al iemand voor me die al een vriendelijk briefje onder de
ruitenwisser had gestoken.
>
> Vriendelijke groeten,
>

Kijk, het helpt!

yhe5e5er.jpg


Not!

Daar gaat een briefje op straks. En anders blijven fotograferen en naar Geen Stijl ofzo, cc Davinci parking :)
 
handig zeg.... krijg de mail van essent binnen dat ik bij RWE kan laden... en dat ik een app kan downloaden voor google en IOS. dat draait niet zo lekker op een nokia 1020. wat nu? ben benieuwd naar de reactie...

je kan plugfinder downloaden. Maar dat is alleen om palen te zoeken. Niet om laden te activeren. Hier ook een 1020 user.
Om plugfinder te downloaden wel wat trucs nodig......stuur even pm met mail adres dan stuur ik je de stappen te nemen even door.
 
Ik zie trouwens zeer zelden Fiat 500's op een EV plek staan.

Laatst wilde ik opladen bij een semi-openbare paal bij Bleekemolen karting (bedrijfsuitje, zowel een LEAF als Volt in het gezelschap), staat er een Porsche (Panamera?) dwars voor de paal. Ik plemp m'n Volt dwars achter die Porsche (kon net), en ga laden. Komt er een wat oudere meneer naar buiten, verontschuldigd zich netjes en vraagt of hij z'n auto moet verplaatsen: "Ik ben allang blij dat iemand een keer van die paal gebruikt maakt!"

Kort gekletst en natuurlijk even reclame voor de S gemaakt - een leuke "step up" vanuit een Porsche zo lijkt mij.

Later wist een collega van me te vertellen dat dat dus "meneer" Bleekemolen (Michael) was. :biggrin:
 
Jullie stoere mannen met je elektrische auto's hebben misschien een angstig, jong, blond meisje verdreven van de enige parkeerplek waar ze zich veilig voelde om de auto van haar suikeroom te parkeren en veilig naar de uitgang te kunnen lopen.
Of een MILF die haar gehandicapte dochtertje ruim kan laten uitstappen op de lege parkeerplaats ernaast. Helden zijn jullie.

Ja, het zal echt wel die stereotype lomperik zijn, maar zeker is het natuurlijk niet.
Ik was vanmiddag ook in Antwerpen in de groenplaats garage, prima laadspot en geen ICE. Misschien heeft het geholpen?
eme7yqus.jpg
 
Jullie stoere mannen met je elektrische auto's hebben misschien een angstig, jong, blond meisje verdreven van de enige parkeerplek waar ze zich veilig voelde om de auto van haar suikeroom te parkeren en veilig naar de uitgang te kunnen lopen.
Of een MILF die haar gehandicapte dochtertje ruim kan laten uitstappen op de lege parkeerplaats ernaast. Helden zijn jullie.

Ja, het zal echt wel die stereotype lomperik zijn, maar zeker is het natuurlijk niet.
Mag je dan voortaan ook op een invalideplek parkeren van jou:confused:
 
Jullie stoere mannen met je elektrische auto's hebben misschien een angstig, jong, blond meisje verdreven van de enige parkeerplek waar ze zich veilig voelde om de auto van haar suikeroom te parkeren en veilig naar de uitgang te kunnen lopen.
Of een MILF die haar gehandicapte dochtertje ruim kan laten uitstappen op de lege parkeerplaats ernaast. Helden zijn jullie.

Ja, het zal echt wel die stereotype lomperik zijn, maar zeker is het natuurlijk niet.

Scroll even terug in de thread. Het betreft een abonnementshouder die hier vaker parkeert. Whatever the reason, als je op een plek staat waar je niet mag, laat dan ff een briefje achter ofzo, liefst met tel nr. Gewoon een beetje etiquette. Ik rijd zelf wel eens in de auto van mijn schoonmama die een invalidenkaart heeft. Ik maak daar nooit misbruik van.